• Anonym (Vad)

När berätta att man vill skiljas?

Anonym (Blivande singel) skrev 2024-06-15 21:12:03 följande:
    När berätta att man vill skiljas?

Har varit gift i 20 år med min man men har nu äntligen bestämt mig för att jag vill skiljas. Vårt äktenskap har sen länge mer känts som kompisar än en kärleksrelation. 

Men nu till frågan. När släpper man bomben till sin man? 

Vi ska på en semester tripp med våra föräldrar och syskon och vill inte förstöra detta för våra barn som är i övre tonåren. 
    Denna tripp är på vår första gemensamma semester vecka och hade tänkt prata med honom när vi kommer hem. Då har vi tid på oss att reda ut hela situationen medan vi är lediga.

Rätt eller fel? 
    Hur hade ni gjort?

Så du vill dumpa din bästa vän för inte kärlek finns.
    Din trygghet som du kommer hem till varje dag för du har inte pirret i magen ????🧐🤨

Du är en som inte orkar kämpa, kärleken går i vågor 
    inte så ni kommer va kära i varandra till döden skiljer er åt.

men lycka till 
    Hoppas ditt ex hittar snabbt en ny så får du stå där ensam utan trygghet 

• Anonym (Vad)
    Anonym (en annan fru) skrev 2024-06-16 07:00:31 följande:
    Du, alla som har hängt ihop i 20 år har kämpat emellanåt, det kan jag garantera dig.

Man ska vara glad om man nånsin kommer dit ens, eftersom ett genomsnittligt äktenskap tar slut efter 11 år. Och båda kommer sannolikt att hitta någon som uppskattar dem mer och som inte nött hål på deras tålamod med samma frustrationer tusentals gånger.

Jag har känt mig osynlig som en möbel i min relation i flera år och jag applåderar TS som gör något åt saken.

Ja de som strävar efter det kommer ha många äktenskap i bagaget. 

Jag har nu varit gift i 18år , och varit ett par i 25 år
    äktenskapet har gått upp och ner .
    Var på väg att kasta in handduken efter 7år som gifta, men vi kämpade och sen helt plötsligt så var vi nykära 
    Gick några år, sen tog vi knappt på varandra på 1år hittar tillbaka och nykära igen.
    Gäller bara att köpa sig igenom de svåra, livet är inte en dans på rosor. 

Men i dagens samhälle så orkar ingen kämpa utan de går iväg. Sen hittar de en ny och där kommer samma sak uppstå 

Svar på tråden När berätta att man vill skiljas?