Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?
Om personen har en riktig penis så är det en man, oavsett vad han upplever sig vara. Jag hade blivit vansinnig om han gick in i damernas omklädningsrum.
Om personen har en riktig penis så är det en man, oavsett vad han upplever sig vara. Jag hade blivit vansinnig om han gick in i damernas omklädningsrum.
I dagens samhälle kan du ju inte vara den första som ställer frågan, tänker jag.
Jag har en nära vän som för närvarande genomgår en könskorrigering från man till kvinna. Vi träffades genom vårt gemensamma intresse och reser en del i och med det. Vi två delar alltid rum och jag har inga problem med det.
Med bakgrund av ovanstående har jag inga problem med transkvinnor i damernas omklädningsrum.
Du skriver själv att du skyler nedre delen av kroppen och då borde det inte vara några problem. Byter man om för sig själv har folk ingen anledning att lägga sig i. Jag kan tycka att det är skillnad på att byta om i avskildhet i ett hörn jämfört med att visa upp sig för allt och alla.
Svårt läge. Viktigt att du väljer det omklädningsrum som DU känner dig bekvämast i. Tycker det är rätt självklart att skyla könet oavsett. Trots allt blir det rätt uppenbart i baddräkt eller bikini att det finns en penis där om du inte klämmer in paketet på annat ställe. Mycket beror ju på hur du för dig också. Om du fjantar omkring med överdrivna sk kvinnliga rörelser och manér eller bara är rakt upp och ner.
Finns alltid folk som ska glo. Tänk också på de kvinnor som är helt eller delvist mastektomerade. De som är fulla av ärr eller på något sätt deformerade. Brännskadade osv. De vill också vara ifred. Fluktare finns alltid ofta homosexuella eller bara de som raggar.
Oavsett hur du väljer kan det komma en massa ovälkomna åsikter. Gör som du vill. Skälv skulle jag inte bry mig mer än att tycka du är modig och gör rätt.
Måste ändå fråga. Reagerade på att du skrev att du självmedicinerat sedan 2020. Låter inte riktigt bra. Har du haft kontakt med vården och gjort de utredningar som behövs? Få det stöd och läkemedel som också behövs. Planering av könskorrigerande operationer osv. Du verkar ju ändå ha satsat en del med t ex röstträning. Det är viktigt med både rätt preparat och rätt dosering av hormoner/antihormoner. Behandlingstider och förväntade resultat. Ordna med skäggväxt, fixa adamsäpplet. Mm. Låter inte alls bra om du sitter på din kammare och kör ditt eget race. Kan bli obehagliga konsekvenser. Vill bara att du är rädd om dig.