• nihka

Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?

Du kommer nog inte ifrån att en del människor kommer att reagera negativt eller åtminstone bli ställda. I din situation skulle jag välja att duscha i en av duscharna med duschdrapperi och om det inte finns i din simhall att du önskar att de införskaffar. Jag skulle inte bry mig men unga flickor kan vara väldigt nojiga och dushar ofta med badkläderna på, så de tål nog inte så mycket.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (M) skrev 2024-06-21 15:37:25 följande:
    Det tänker jag också att folk skulle bli ställda. Osäker om en person kan påverka vad en anläggning köper in.
    Det är bara att önska. Om de inte vet vad badgästerna vill är det ju svårt att ta hänsyn till det även om alla önskemål så klart inte infrias.
  • nihka
    Hjelm skrev 2024-10-01 19:36:44 följande:

Inga problem. Jag skulle nog kunna dela omklädningsrum med vem som helst så länge som denne betedde sig hänsynsfullt.

Jag skulle tro att man inte ens märker transpersoner i damernas omklädningsrum eftersom de flesta inte lär gå runt och göra helikoptern precis.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-03 10:42:40 följande:
    Man märker dem ju i andra sammanhang
    Gör man? Jag vill hävda att man ofta inte gör det.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-05 15:39:24 följande:
    Man märker dem i stan, i affärer, matställen, på jobbet.
    Och alla de du inte märker? De som inte ser ut som du förväntar dig?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-05 16:31:10 följande:
    De har drag i ansiktet som inte går bort. Även händerna avslöjar dem. Skelettet ändrar man inte så lätt. Men visst självklart OM det finns de jag inte märker de så gör jag nog inte det i omklädningsrummet heller. Men de jag märker så hade jag garanterat märkt om de befann sig i omklädningsrummet också.
    Det finns män som har ett så feminint utseende att man inte vet om de är män eller kvinnor och det utan hormonbehandling och könskorrigerande kirurgi så jag är övertygad att jag inte lägger märke till alla transkvinnor.
Svar på tråden Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?