Anonym (Transmamma) skrev 2024-09-30 19:42:49 följande:
Och exempelvis kvinnan med bortopererade bröst pga cancer är inte heller en ordinär kvinna ...
Anonym skrev 2024-09-30 19:27:36 följande:
Resonerade du likadant innan din dotter kom ut som trans?
Ja, självklart. Däremot har jag helt klart blivit bittrare och aggressivare sen hon kom ut, iom att jag på ett annat sätt har insett hur äckligt utbredd transfobin är. Tidigare var det inte egentligen något jag öht uttalde mig om, annat än om frågan specifikt kom upp i nåt sammanhang, eftersom jag väl helt enkelt inte tänkte så mycket på vilken jävla massa skit transpersoner får ta. Nånstans har jag väl ändå tänkt att alla vettiga människor resonerar på samma sätt som jag ... vilket ju i sig är ganska inbilskt, but there you are.
Du förstår givetvis hur jag menar men väljer att dribbla med andra som sticker ut av en eller annan anledning.
En kvinna är inte mindre kvinna för att hon varit tvungen att, pga sjukdom, operera bort sina bröst. Kvinnor i den situationen erbjuds implantat också för den delen.
Skulle en stackars sate till man vara tvungen att operera bort sitt könsorgan så blir det förstås värre att ersätta, men jag skulle inte se honom som annat än man ändå.
Min åsikt är och förblir att människor med penis byter om antingen i mixat omklädningsrum (om det finns), på toa eller hos herrarna.
Den dagen de nedre regionerna är "utbytta" så att man inte ser att det varit en man, ja då är damernas dörr öppen.
.......................
Det är fullt begripligt att du försvarar transpersoners "rättigheter" i absurdum när du har ett barn som är drabbat.
Och för att spegla det du skriver sist, någonstans har jag tänkt att människor resonerar som jag. Och med en genomläsning av tråden så ser jag att jag har rätt. De flest har liknande åsikter som jag.
Vilket inte är konstigt.
.........................
Detta med långa väntetider förresten, orkar inte lusläsa tråden igen, är det att alls komma i kontakt med aktuell vårdgivare eller är det när processen väl står på ruta 1 som allt går i snigelfart?
Hur pass gammal måste man vara för att ens vara aktuell för transvård?
Hörde nyligen i en podd om männisor som ångrat sin transition, är det då inte ändå bra att det drar ut på tiden?
Menar inte detta som en elakhet och förstår att det är jobbigt att vänta, men tänk ändå... om din dotter skulle ångra sig efter att allt är klart. Och då är det för sent.
Är det då kanske inte ändå bra att ta processen lite piano så att säga`?