Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?
Anonym (Carinata) skrev 2024-06-25 16:12:37 följande:
Jädrar vilken lång kötid. Omänskligt.
Ja - kötiderna är ett helvete rent ut sagt. Min dotter har stått i kö i drygt tre år nu, och är ff inte ens i närheten av ett första inledande besök... Jag hoppas hon överlever. Låter dramatiskt, jag vet, men det är ju så det är. Fast det är klart, ska vi tro vår käre statsminister så har vi ju ingen vårdkris i Sverige, så.
Anonym (Carinata) skrev 2024-06-25 16:12:37 följande:
Känner till någon som är strax framme vid operation och någon som inte vill knipsa av. Måste säga i ärlighetens namn att jag är inte riktigt med på tankarna där. Allt annat är sedan länge kvinna men penisen kvar.
Det kan ju finnas många orsaker till detta, men den mest uppenbara är väl rädsla för operationen? För de komplikationer och skit som kan följa med den? Jag misstänker att det är få transkvinnor som vill behålla sitt manliga könsorgan
oavsett; hade det gått att byta ut det mot ett kvinnligt bara så där, utan att det fanns några risker eller besvär inblandade, och med bibehållen funktion, tror jag att de flesta av de som idag väljer bort operation hade ändrat sig.