Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?
Nu är vi inne på 13:e sidan i den här tråden. Jag har inte skrivit här innan. Jag har inte läst allt, bara det som TS skrev först.
ja, du, jag tycker så här att det bästa är om där är ett omklädes rum där det ryms bara en person i taget och där man kan låsa om sig om man vill byta om där istället om man är trans. Detta för att det inte ska vara obekvämt för den som är trans och inte obekvämt för potentiellt andra som inte är trans. Det omklädesrummet behöver inte enbart vara till för de som är trans utan även andra som av andra anledningar vill byta om ifred från alla andra. Det är svårt ibland att hitta en lösning som skulle passa in på allt 100%, det här är det bästa jag kan komma på i det här läget.
Jag själv hade inte reagerat om där kom in en trans i omklädes rummet, men så är jag också uppvuxen av föräldrar som såg naket, hur naket än såg ut, vill jag understryka, som fullt naturligt, och det har såklart påverkat min syn också på naket.
Transpersoner är extra sårbara i samhället för hån osv något jag inte står bakom.
Vi är alla människor och vi förtjänar alla respekt.