Inlägg från: Anonym (Kvinna 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 39)

Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?

Nej du, jag vill inte ha snoppar i det kvinnliga omklädningsrummet.

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (M) skrev 2024-06-15 16:42:50 följande:
    Är det pga att bryter mot etablerade samhällsnormer eller något annat? Skulle du känna likadant om personen var opererad men som du visste var trans?
    Jag har inga som helst problem med "normer", tvärtom förespråkare. Men jag vill inte ha en SNOPP i det kvinnliga omklädningsrummet.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Wemma skrev 2024-06-15 17:36:06 följande:

Kvinna39: vad spelar det biologiska könet för roll? Vilken korkad och okänslig kommentar!

Hade jag mött en transkvinna i ett omklädningsrum (är kvinna) så hade jag nog tittat en extra gång bara för att jag hade undrat om personen är trans, men varit artig om det såklart. Och när jag hade kopplat att du är en transkvinna hade jag inte tänkt annat än att du är i precis rätt omklädningsrum.

Korkad för dig kanske!!! Jag vill som sagt INTE HA EN SNOPP I OMKLÄDESRUMMET!
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (M) skrev 2024-06-15 17:09:16 följande:
    Ok, så det är inte transkvinnor generellt utan den specifika anatomin. Vad anser du är den bästa lösningen för någon i min situation?
    Det finns fortfarande manliga omklädningsrum för personer med snopp/penis.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (H.J.) skrev 2024-06-15 18:08:12 följande:
    Men nu vare sig ser eller känner sig ts som en man och ser dessutom, förutom snoppen, ut som en kvinna. Och definierar sig som en kvinna. Varför ska hon byta om i ett omklädningsrum för män tycker du? Man får hoppas att det inte finns många så fördomsfulla som du. För det är du faktiskt även om du inte förstår det själv. 
    Jag är allt annat än fördomsfull men en PENIS har inte i ett kvinnligt rum att göra. Oavsett vad hen identifierar sig som.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (M) skrev 2024-06-15 18:10:47 följande:
    Jo såklart. Men min kroppssituation är problematisk även där pga effekterna östrogen har haft på den. Jag tror risken för att jag skulle bli våldförd på (fysiskt eller sexuellt) är ganska så liten då de flesta människor är anständiga men jag hade upplevt obehag över uttittad jag antagligen skulle bli. Möjligen om det inte är så många där så det blir lätt att byta om/duscha privat och jag hade någon jag kände som också var i omklädningsrummet. Ensam hade jag hellre stannat hemma.
    Tragiskt om du ska bli attackerad pga det. Tittad på är obehagligt med förstås men åtminstone inte fysiskt. Många badhus har bås där man kan stänga in sig, men det kanske inte hjälper då.
Svar på tråden Hur skulle ni känna inför att dela omklädningsrum med en transkvinna?