Inlägg från: Anonym (Calm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Calm)

Känner mig så orättvist behandlad

Anonym (Jäkligt less!) skrev 2024-06-15 05:51:12 följande:
    Känner mig så orättvist behandlad

Det känns som att det alltid är jag som får skulden eller dåligt rykte efter konflikter, trots att det aldrig är jag som startar dem! Istället för att kommunicera med mig och tala om saker som vuxna människor så går de och håller inne med det, för att sedan plötsligt explodera och vräka ur sig en massa elaka påhopp. Jag blir väldigt sårad, men reagerar istället genom att bli väldigt arg. Det känns som att det alltid slutar med att det blir alla emot mig, eller att det kollas snett på mig efteråt. Jag känner mig så fruktansvärt orättvist behandlad! Tror folk inte att jag har känslor och blir ledsen över deras beteende?! Tror de att det är synd om dem eller? Jag blir kallad allt ifrån knäpp till aggressiv. Som att det är mina reaktioner som är problemet, istället för det faktum att jag blir illa behandlad??! Alla reagerar olika! Varför saknar folk empati för oss som reagerar kraftigt på påhopp och annat skit-beteende??

Sluta bli upprörd. Håll lugnet och stirra ut dem. Bry dig inte om vad de säger. Det de säger är bara ett tecken på deras svaghet.
  • Anonym (Calm)
    Anonym (Jäkligt less!) skrev 2024-06-15 08:40:16 följande:
    Oki, tack! 
    Det är tyvärr så livet fungerar och något jag lärde mig i 30-års åldern.

När man reagerar kraftfullt blir det alltid man själv som blir förloraren. Dels blir man emotionellt upprörd själv och skadar sig själv. Sedan framstår man som man själv är den som har problemen. 

Det är dock lite lurigt för samtidigt är det viktigt att man inte blir passivt aggressiv. Det bästa i nästan alla konflikter är att lugnt, stilla och respektfullt säga sin åsikt. Om den andra sedan fortsätter att gapa går man därifrån.

När man får kritik, oavsett hur den framförs ska man även självkritiskt fundera på om det ligger något i kritiken. Om det gör det lyssnar man på det och förbättrar sitt beteende.

Gör det inte det så kör man på. Oftast ligger det något i kritik ska nämnas men det behöver inte göra det.
  • Anonym (Calm)
    Anonym (Ewy) skrev 2024-06-15 09:04:32 följande:
    Det vet vi ju inte. Får man ofta så allvarlig kritik av sina kollegor att man tapoar fattningen så kan det röra sig om ren mobbning, men det kan också vara så att TS är skitjobbig att ha att göra med. Oavsett undrar jag var TS chef, hr och skyddsombud finns i detta. Det är helt orimligt att såna här konflikter blossar upp upprepade gånger utan att ledningen gör något åt det. TS borde ha blivit erbjuden stöd för länge sedan, låter det som. 
    Oavsett vad ska hon inte bli upprörd.

Att de blir galna är ett tecken på deras svaghet. En stark person agerar inte på det sättet.
Svar på tråden Känner mig så orättvist behandlad