Inlägg från: Anonym (Jäkligt less!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jäkligt less!)

Känner mig så orättvist behandlad

Det känns som att det alltid är jag som får skulden eller dåligt rykte efter konflikter, trots att det aldrig är jag som startar dem! Istället för att kommunicera med mig och tala om saker som vuxna människor så går de och håller inne med det, för att sedan plötsligt explodera och vräka ur sig en massa elaka påhopp. Jag blir väldigt sårad, men reagerar istället genom att bli väldigt arg. Det känns som att det alltid slutar med att det blir alla emot mig, eller att det kollas snett på mig efteråt. Jag känner mig så fruktansvärt orättvist behandlad! Tror folk inte att jag har känslor och blir ledsen över deras beteende?! Tror de att det är synd om dem eller? Jag blir kallad allt ifrån knäpp till aggressiv. Som att det är mina reaktioner som är problemet, istället för det faktum att jag blir illa behandlad??! Alla reagerar olika! Varför saknar folk empati för oss som reagerar kraftigt på påhopp och annat skit-beteende??

• Svar på tråden Känner mig så orättvist behandlad
  • Anonym (Jäkligt less!)
    Lynx123 skrev 2024-06-15 06:30:16 följande:

Kan du ge något konkret exempel? Svårt att förstå vad du menar - talar du om din familj, arbetskamrater, vänner etx.?

Generellt sett är det väldigt problematiskt om en vuxen människa inte kan behärska sig när hen är arg. Att "explodera" är ett tecken på att något inte står helt rätt till oxh att personen kan behöva hjälp i form av terapi.

Om du upplever att du själv inte kan tala i en normal samtalston när du blir frustrerad eller arg skulle jag råda dig att prova KBT och mindfulness i kombination - eller någon annan form av terapi som du föredrar.

Med det sagt ska du naturligtvis inte bli illa behandlad av andra, men det kan vara bra att försöka få lite perspektiv.

Tack för svaret!

Mest arbetskamrater det händer med. Jag håller med om att jag kan behöva terapi, men isåfall behöver väl de också det, för de kan ju inte heller behärska sig! Varför är det okej att de exploderar men inte jag??
  • Anonym (Jäkligt less!)
    Anonym (Calm) skrev 2024-06-15 08:15:21 följande:
    Sluta bli upprörd. Håll lugnet och stirra ut dem. Bry dig inte om vad de säger. Det de säger är bara ett tecken på deras svaghet.
    Oki, tack! 
Svar på tråden Känner mig så orättvist behandlad