Inlägg från: Anonym (Vad har jag för rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad har jag för rätt)

Chef plockar bort mina pass

Var hos läkaren igår ,där läkaren konstatera lindrig depression och utmattningssyndrom på mig. Så har sjukanmält mig från arbetet hela denna veckan.
    Nu idag ser jag att min chef plockat bort mig på alla passen där jag sjukanmält mig och inte satt sjukdom på det.
    Får hon verkligen göra så? 

Detta innebär väl att jag då inte ens får sjuklön för dessa dagar,eftersom jag inte längre står på vårt schema?

• Svar på tråden Chef plockar bort mina pass
  • Anonym (Vad har jag för rätt)
    Dexter dot com skrev 2024-06-13 08:05:21 följande:

Har du rätt till sjuklön som timvikarie ?Isf kontaktar du facket så hjälper dom dig om din chef inte vill betala ut sjuklön.

Jag har ju varit sjuk tidigare i vintras då jag skadade handen och gick i gips ,då fick jag sjuklön och alla gånger innan dess också.  Så detta kom nu . Dock har jag varit mycket sjuk på sistone ,inte haft någon motståndskraft. Kanske inte så konstigt nu när dom konstatera detta med utmattningssyndrom och depression igår nu då.
    Har även tagit mängder av prover,för att utesluta andra orsaker då vi har sköldsjukdomar i släkten  och min mamma hade exakt dessa symtom när hon började med Levaxin.
Svar på tråden Chef plockar bort mina pass