• EpicF

Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet

Mrs Moneybags skrev 2024-06-13 09:13:08 följande:

Det är flera på mitt gym som har kvar sina kort, t ex äldre människor som inte ens har smartphones. Det går bra att behålla dem, jag har sett dem stå vid receptionen och få det fixat. 

Det gäller bara de gym som fortfarande har gamla systemet kvar. Enligt hemsidan ska alla gym övergå till mobil inpassering så småningom och de fysiska medlemskortet slutar då att fungera. 
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-12 21:02:20 följande:
    Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet

Låter löjligt kanske, men jag vill så gärna gymma. Och ja, jag vet att det finns utomhus gym och att man kan träna hemma. Det gör jag redan och min favorit är jogging.

Men jag vill ha inomhus gym. Alltså Fittnes24Seven. Men det är så himla dåligt med deras krav av att man skall ladda ner app.

Jag känner mig inte säker med deras app. Tydligen så är recensionerna dåliga. Folk som blivit inlåsta o.s.v. Fy fan vad obehagligt!

Jag älskade korten. Det var bara kliva in. Lämna mobilen hemma och bara gå till gymmet. Nu måste man ha mobilen med sig, för att ha appen. Men sen är det som så att jag inte heller har något internet i mobilen. Så tydligen måste man ha tillgång till internet för appens login för att skanna och komma in och ut.

Så oerhört dåligt!

Något svar får man inte heller ifrån deras kundservice.

Vill du fortsätta träna där så måste du tyvärr ha internet på telefonen och använda appen. 

Personligen tror jag de kommer att förlora kunder på att enbart ha medlemskort via appen. 
  • EpicF
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-13 17:25:33 följande:
    JAG SKULLE BLI VÄLDIGT GLAD OM KORTET FUNKADE HOS MIG!!!

Skall fråga!
    Fram tills de byter till mobil inpassering så ska vanliga kortet fungera. Men kan hända de redan har bytt hos dig. 
  • EpicF
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-06-13 17:54:19 följande:

Det är ju faktiskt helt absurt att man ska behöva ha en smarttelefon för att kunna gå på gym. Absolut jättepraktiskt om man tycker det, men att ha det som krav är i mina ögon vansinne!

Borde finnas andra alternativ. 
Svar på tråden Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet