• Anonym (Vill gymma och träna!)

Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet

Låter löjligt kanske, men jag vill så gärna gymma. Och ja, jag vet att det finns utomhus gym och att man kan träna hemma. Det gör jag redan och min favorit är jogging.

Men jag vill ha inomhus gym. Alltså Fittnes24Seven. Men det är så himla dåligt med deras krav av att man skall ladda ner app.

Jag känner mig inte säker med deras app. Tydligen så är recensionerna dåliga. Folk som blivit inlåsta o.s.v. Fy fan vad obehagligt!

Jag älskade korten. Det var bara kliva in. Lämna mobilen hemma och bara gå till gymmet. Nu måste man ha mobilen med sig, för att ha appen. Men sen är det som så att jag inte heller har något internet i mobilen. Så tydligen måste man ha tillgång till internet för appens login för att skanna och komma in och ut.

Så oerhört dåligt!

Något svar får man inte heller ifrån deras kundservice.

• Svar på tråden Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet
  • Anonym (d)

Inget internet i telefonen??

Anonym (d) skrev 2024-06-12 21:13:37 följande:

Inget internet i telefonen??

Nej.
  • Anonym (d)

Hur är det möjligt att ständigt inte ha internet i telefonen? Även de billigaste påfyllningarna av kontantkort brukar ge internet

Anonym (d) skrev 2024-06-12 21:20:12 följande:

Hur är det möjligt att ständigt inte ha internet i telefonen? Även de billigaste påfyllningarna av kontantkort brukar ge internet

Jag har internet hemma. Det räcker för mig.
  • 19mark82
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-13 06:02:44 följande:
    på mitt 24seven funkar både appen alt kort för att komma in, prata med personalen och fråga varför ditt kort inte funkar. 

Hur kan du ha en telefon utan internet? och varför inte skaffa en sådan?
  • Mrs Moneybags

Det är flera på mitt gym som har kvar sina kort, t ex äldre människor som inte ens har smartphones. Det går bra att behålla dem, jag har sett dem stå vid receptionen och få det fixat. 

• Anonym (Konsulten)
    Anonym (d) skrev 2024-06-12 21:20:12 följande:

Surfmängden man betalar för kan vara låg så tar då slut varje månad. Sen kan man ha diverse fel på sin telefon som gör att man får väldigt dålig mottagning inomhus eller att mobildata slutar fungera helt. 
  • EpicF
    Mrs Moneybags skrev 2024-06-13 09:13:08 följande:

Det är flera på mitt gym som har kvar sina kort, t ex äldre människor som inte ens har smartphones. Det går bra att behålla dem, jag har sett dem stå vid receptionen och få det fixat. 

Det gäller bara de gym som fortfarande har gamla systemet kvar. Enligt hemsidan ska alla gym övergå till mobil inpassering så småningom och de fysiska medlemskortet slutar då att fungera. 
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-12 21:02:20 följande:
    Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet

Låter löjligt kanske, men jag vill så gärna gymma. Och ja, jag vet att det finns utomhus gym och att man kan träna hemma. Det gör jag redan och min favorit är jogging.

Men jag vill ha inomhus gym. Alltså Fittnes24Seven. Men det är så himla dåligt med deras krav av att man skall ladda ner app.

Jag känner mig inte säker med deras app. Tydligen så är recensionerna dåliga. Folk som blivit inlåsta o.s.v. Fy fan vad obehagligt!

Jag älskade korten. Det var bara kliva in. Lämna mobilen hemma och bara gå till gymmet. Nu måste man ha mobilen med sig, för att ha appen. Men sen är det som så att jag inte heller har något internet i mobilen. Så tydligen måste man ha tillgång till internet för appens login för att skanna och komma in och ut.

Så oerhört dåligt!

Något svar får man inte heller ifrån deras kundservice.

Vill du fortsätta träna där så måste du tyvärr ha internet på telefonen och använda appen. 

Personligen tror jag de kommer att förlora kunder på att enbart ha medlemskort via appen. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Konsulten) skrev 2024-06-13 10:10:07 följande:
    Surfmängden man betalar för kan vara låg så tar då slut varje månad. Sen kan man ha diverse fel på sin telefon som gör att man får väldigt dålig mottagning inomhus eller att mobildata slutar fungera helt. 
    Har själv billigaste påfyllningen hos min operatör och för att enbart ta mig in och ut på ett gym hade den surfen som medföljer räckt mer än väl. Känner igen TS så det är inget fall av att surfa slut på surfen utan det hävdas att ingen finns vilket jag finner märkligt. Är väl ingen gammtelefon heller...
  • Anonym (Konsulten)
    Anonym (d) skrev 2024-06-13 15:26:40 följande:
    Har själv billigaste påfyllningen hos min operatör och för att enbart ta mig in och ut på ett gym hade den surfen som medföljer räckt mer än väl. Känner igen TS så det är inget fall av att surfa slut på surfen utan det hävdas att ingen finns vilket jag finner märkligt. Är väl ingen gammtelefon heller...

Hur kan du veta vem som skriver? Jobbar du på forumet och ni har funktioner som bryter mot GDPR där du kan se för mycket om användarna? Det kan bli dyrt om det är så.

Om man har en mobil så vill man göra annat än att bara ta sig in och ut från ett gym. 

19mark82 skrev 2024-06-13 06:42:35 följande:
    på mitt 24seven funkar både appen alt kort för att komma in, prata med personalen och fråga varför ditt kort inte funkar. 

Hur kan du ha en telefon utan internet? och varför inte skaffa en sådan?
    JAG SKULLE BLI VÄLDIGT GLAD OM KORTET FUNKADE HOS MIG!!!

Skall fråga!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-13 06:02:44 följande:
    Uppenbarligen inte, då du behöver det för att komma in på gymmet.
  • Anonym (Emma)

I princip alla fitness24 har gratis wifi, bara att ansluta till det när du står utanför. Du behöver inget eget internet.

• EpicF
    Anonym (Vill gymma och träna!) skrev 2024-06-13 17:25:33 följande:
    JAG SKULLE BLI VÄLDIGT GLAD OM KORTET FUNKADE HOS MIG!!!

Skall fråga!
    Fram tills de byter till mobil inpassering så ska vanliga kortet fungera. Men kan hända de redan har bytt hos dig. 
  • Anonym (frisk)

Byt till friskis och Svettis. de har fortfarande kort och välutrustade gym

• Anonym (Tröttsamt)

Det är ju faktiskt helt absurt att man ska behöva ha en smarttelefon för att kunna gå på gym. Absolut jättepraktiskt om man tycker det, men att ha det som krav är i mina ögon vansinne!

• EpicF
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-06-13 17:54:19 följande:

Det är ju faktiskt helt absurt att man ska behöva ha en smarttelefon för att kunna gå på gym. Absolut jättepraktiskt om man tycker det, men att ha det som krav är i mina ögon vansinne!

Borde finnas andra alternativ. 
Svar på tråden Fittnes24Seven - Medlem i 7 år. Bortkastat att byta gym. Kommer inte in p.g.a ny inpasserings-systemet