Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Att bo ihop med sitt ex

Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 16:09:57 följande:
    Att bo ihop med sitt ex

Hej,

Jag är bara nyfiken, finns det någon här som varit tillsammans med någon som fortfarande bor ihop med sitt x av olika anledningar? Och som fått det att funka?

I mitt fall, hen säger att de bara är vänner och att det är av finansiella skäl. Och att exet flyttat in som inneboende ett tag efter att de brytit upp. Exet har barn, men ej tillsammans med person jag har en relation med.

Har du träffat sambon?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 16:19:30 följande:
    Inte ännu.
    Vet personen om dig och förhållandet? Annars hade jag inte varit trygg/okej med det upplägget. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Enligt det du skrivit här hade jag inte fortsatt med den mannen. Men om du är ute efter en oseriös fling, älskarinna eller liknande så är det bara att köra på. 
    Hur gamla är hennes barn? Är han deras "pappa "?

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Allt låter väldigt skumt. Hur många barn? Ingen av barnen har en närvarande pappa? Hur gamla är dessa barn?

Är det han som inte har råd med sitt boende utan hennes hjälp ekonomiskt, tvärtom eller båda?

Har hon träffat någon ny eller dejtar? Har du träffat kompisarna eller barnen? Om inte, hur VET du att han har berättat för dem?

I ditt läge hade jag forskat ordentligt i denna märkliga situation innan jag lägger ner mer tid. I alla fall om du ser en seriös framtid med er?

Svar på tråden Att bo ihop med sitt ex