• Anonym (Nyfiken)

    Att bo ihop med sitt ex

    Hej,

    Jag är bara nyfiken, finns det någon här som varit tillsammans med någon som fortfarande bor ihop med sitt x av olika anledningar? Och som fått det att funka?

    I mitt fall, hen säger att de bara är vänner och att det är av finansiella skäl. Och att exet flyttat in som inneboende ett tag efter att de brytit upp. Exet har barn, men ej tillsammans med person jag har en relation med.

  • Svar på tråden Att bo ihop med sitt ex
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 16:09:57 följande:
    Att bo ihop med sitt ex

    Hej,

    Jag är bara nyfiken, finns det någon här som varit tillsammans med någon som fortfarande bor ihop med sitt x av olika anledningar? Och som fått det att funka?

    I mitt fall, hen säger att de bara är vänner och att det är av finansiella skäl. Och att exet flyttat in som inneboende ett tag efter att de brytit upp. Exet har barn, men ej tillsammans med person jag har en relation med.


    Har du träffat sambon?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-12 16:12:37 följande:
    Har du träffat sambon?
    Inte ännu.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 16:19:30 följande:
    Inte ännu.
    Vet personen om dig och förhållandet? Annars hade jag inte varit trygg/okej med det upplägget. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-12 17:02:26 följande:
    Vet personen om dig och förhållandet? Annars hade jag inte varit trygg/okej med det upplägget. 
    Vet inte,, men hennes barn har fått veta det nu. Vet dock inte om de berättat det vidare.
  • Anonym (Erfaren_man)

    Förhållandet är inte avslutat. Den som tror något annat är väldigt naiv. 

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 18:06:45 följande:
    Vet inte,, men hennes barn har fått veta det nu. Vet dock inte om de berättat det vidare.
    Ok, du menar att du då tror att personen i fråga döljer något?

    Jag har frågat personen om den döljer ngt och fick "nej, det gör jag inte" tillbaka. Att det ligger hos personen i fråga.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-06-12 18:35:33 följande:

    Förhållandet är inte avslutat. Den som tror något annat är väldigt naiv. 


    Och vad baserar du det på? Har du erfarenhet av det?
  • Anonym (Tyvärr)

    Det är inte sunt att fortfarande bo med exet om man ska försöka starta något nytt. Relationen är inte avslutad förrän de flyttar isär, trots att de gjort slut och även om det inte finns känslor. Relationen är inte bearbetad för fem öre i nuläget och egentligen ska personen vara singel ett bra tag först innan hen börjar dejta igen.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-06-12 18:48:58 följande:

    Det är inte sunt att fortfarande bo med exet om man ska försöka starta något nytt. Relationen är inte avslutad förrän de flyttar isär, trots att de gjort slut och även om det inte finns känslor. Relationen är inte bearbetad för fem öre i nuläget och egentligen ska personen vara singel ett bra tag först innan hen börjar dejta igen.


    Personen i fråga har varit singel i 2 år innan vi träffades. Exet flyttade in som inneboende efter att de gjort slut. Av finansiella skäl som jag förstått det. De är bara vänner säger personen och har varit ett längre tag.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-12 18:53:34 följande:
    Personen i fråga har varit singel i 2 år innan vi träffades. Exet flyttade in som inneboende efter att de gjort slut. Av finansiella skäl som jag förstått det. De är bara vänner säger personen och har varit ett längre tag.
    De är säkert bara vänner men han har en annan kvinna boende i sitt hem, dessutom hennes barn säkert på minst deltid också. Han hade inte behövt vara hennes riddare i skinande rustning, det finns andra alternativ än att ta in henne till sig. På obestämd framtid, eller när ska hon ut?
Svar på tråden Att bo ihop med sitt ex