Anonym (Loal) skrev 2024-06-12 09:21:28 följande:
Ja precis det är där problemt har varit jag har bett han flera gånger prata med dom om detta men han har inte gjort det det är som att han har skitit i det helt
vi kunde sitta hemma och hans kusin kunde komma och så började dom prata om henne o över en timme och hon har alltid kommit på tal och tillslut blir det bara jobbigt jag accepterar hans förflutna men det är inte kul att höra om henne konstant i över 3 år,
han tog en massa lån utan att berätta till mig och sket i att betala fakturor som gick till kronofogden (vi har gemensam ekonomi) och förra lägenheten vi bodde i när detta hände stod på hans namn så kronofogden ville komma och göra utmätning på en massa grejer i hemmet
det är just bara barnen som får mig att vara kvar med han klart jag älskar han fortfarande men det är inte värt att vara med han för att jag älskar han, men tanken bara av att jag aldrig kommer få ha den kärnfamiljen jag alltid drömt om förstör mig och att mina barn ska ha två olika hem😭
Varken han eller du kan styra vad andra pratar om, även om han säger ifrån. Ni får byta ämne när hon kommer på tal. Låter inte normalt att prata om exet i flera timmar... Varför säger DU inte ifrån själv?
Även om ni har gemensam ekonomi så är bara han själv ansvarig för skulderna, men helt rätt att KF kan utmäta saker som är dina om ni bor ihop. Ni borde alltså flytta isär så fort som möjligt. Jag skulle inte lita på att han fixar sin ekonomi framöver.
Kärnfamiljen är en myt i dagens samhälle. Det är minst lika vanligt numera att gå isär som att hålla ihop. Jättefin dröm, men det är inte alltid så livet blir. Du får släppa din dröm, för ni kommer aldrig vara den där lyckliga kärnfamiljen även om ni bor ihop. Dessutom mår barn bara dåligt om föräldrarna mår dåligt, och det oavsett om de bor ihop eller inte.