Inlägg från: Illustration100 |Visa alla inlägg
  • Illustration100

Familjemedlem har köpt en pitbull

Många är så aggressiva, och tror sig veta allt, fast de egentligen inte vet någonting. Ta reda på sanningen först om denna mobbningsras. Okunskap framkallar rädsla och ilska. 

Det finns ett TV-program, "Pitbulls and Parolees" där en underbar kvinna har tagit hand om tusentals övergivna pitbulls sedan 2012, och hon har blivit biten en enda gång. Skulle hon, hennes familj och anställda lägga så mycket tid, energi och pengar på en hundras som skulle vara livsfarlig? "Pitbulls är den mest missförstådda hundrasen i världen". Och skulle volontärer arbeta där om de var rädda för att bli bitna? I programmen är det ofta barnfamiljer som letar efter en ny familjemedlem, och de är inte rädda för hundarna. 

Visst finns det dåliga hundar på grund av inavel, och idioter som lär dem att vara aggressiva, och klipper av deras öronlappar för att de ska se farliga ut. Tyvärr så har ex. gängmedlemmar i Amerika orsakat hundrasens mycket dåliga rykte. 

Men med en bra stamtavla, och bra uppfostran, kan man få världens bästa familjemedlem. Och i rasbeskrivningen står det att de älskar barn. Flera grannar har pitbulls, och de är helt underbara! Några andra har ouppfostrade rottisar, och där går jag inte in i trädgården frivilligt. Men det är inte hundarnas fel, det är ägarna som har uppfostrat dem till aggressiva vakthundar. Och jag klappar inte små hundar som sitter i en handväska. 

Så jag tycker att Ts ska ge hunden en chans, döm inte ut den på grund av okunniga personer här på forumet som inte vet någonting. OKUNNIGHET SKAPAR RÄDSLA! Träffa hunden ofta som valp, och när den växer upp, och den kommer att älska dig och dina barn. Och då kommer du att förstå att det var helt fel att lyssna på personer som inte hade en aning om vad de pratade om.

Och jag tänker inte ge mig in i en giftig debatt med skräckhistorier och myter. Jag har den uppfattningen att om hunden har en bra stamtavla, och får en fin uppväxt, så kommer det att bli en underbar hund i släkten. 

Här är en fin film! 

Svar på tråden Familjemedlem har köpt en pitbull