Anonym (Hedda) skrev 2024-06-14 03:38:34 följande:
Bara för att man är smal så betyder inte det att man inte kan ha stora bröst!?
Naturligt stora menar jag då givetvis..
Jag har trots att jag varit smal i hela mitt liv haft stora bröst och jämt haft problem med att hitta tröjor, linnen, jackor, osv.
Och pga av att jag är så smal i övrigt fast med stora bröst så passar ju nästan ingenting som inte är specialdesignat eller liknande dyra kläder..
Jag får tex köpa jackor som är 3 stl större än vad jag hade behövt göra om jag inte haft bröst haha.
Men varför skulle det inte kunna vara lika frustrerande att inte kunna gå upp i vikt alltså om man behöver gå upp i vikt för att tex bli starkare..
Jag vill inte gå upp i vikt för att se bättre ut..Utseendet är mindre viktigt för mig.
Jag vill gå upp i vikt för att bli starkare och framförallt för att orka mer som att träna och tävla mer i bla hästhoppning..
Du tror inte att det kan vara lika frustrerande att behöva äta-som en häst- fast man inte ens är speciellt hungrig alla ggr, men man måste äta för annars blir man matt/svimfärdig och slutar fungera och för att man vill gå upp i vikt eller för att man absolut inte ska gå ner i vikt..
Sen så blir det ju så jäkla dyrt..att man måste äta så mycket...Vilket också är frustrerande,.att jag står för den största delen av matkostnaderna hemma, min stackars man äter inte lika mycket som mig..😂
Så jo det kan också vara jäkligt frustrerande och jag har försökt gå upp i vikt ganska länge nu och tror jag har provat allt snart..
Jag har väl aldrig sagt att nån som är smal inte kan ha stora (naturliga) bröst? Men är det vanligt? Nej. Jag pratar ju om vad det finns för utbud i klädbutikerna. Alla snygga bh:ar är i stl A eller B, eventuellt C. För oss med D-kupa görs bara skittråkiga svarta, vita eller beige bh:ar som man verkligen inte känner sig sexig i.
Jag tror definitivt inte det är lika frustrerande för dig. Jag har i hela mitt liv haft ångest över min vikt och över min mage. Funderat på om jag ska fettsuga eller operera den, jag har förbannat den, i 20-30 års tid tittat på andra kvinnors magar på stan, "shit vad platt mage, skönt för henne". Jag har haft ångest ifall jag ätit choklad, ibland bestämt mig för att bara njuta och inte ha ångest för en gångs skull, fast ändå fått ångest senare. Ätit mer när jag mått dåligt, och mått dåligt över det också. Hamnat i svackor med djup ångest och sen jävlar anamma och NU ska jag gå ner i vikt och stanna där resten av livet! Tre gånger har jag gått ner samma tio kilo, och jag har varit så förbaskat fast besluten i flera månader... och alltid gått upp kilona igen. Känt sveket från mig själv, att jag inte kan lita på mig själv. Jag hade ju lovat mig själv att aldrig gå upp igen, och ändå gjorde jag det! Jag har tränat varje dag, inte av glädje eller lust, utan av ångest och oro över att jag ska gå upp ännu mer annars. Sen har jag haft pcos hela mitt liv, och då går man lätt upp i vikt.
Men jag tror inte man förstår om man inte levt med det i tiotals år.
Hur som helst - äter du verkligen den mest energitäta maten du kan hitta? Har du varit hos en dietist?