• EpicF

Brott mot knivlagen , sjuksköterskelegitimation?

Anonym (Ledsen) skrev 2024-06-11 21:13:12 följande:

Tack för svaret..  Jo sant.. jag hoppas såklart att det inte går till åtal men jag hade ju den på mig så jag vet inte .. 

Det var inte på en flygplats , glömde skriva det, det var i Tingsrätten när jag skulle vittna i en rättegång (inget som jag är direkt inblandad i). Sån extrem otur (eller ja att jag var klantig då). Skulle få iväg barnen till skola och släkting som skulle vara barnvakt åt yngsta så var superstressad på morgonen, tänkte inte alls på att kolla igenom väskan. 

Jo isåfall är det väl bäst att berätta kanske. Och se vad det står i utdrag.. Tänkte på om det kan bli problem att få själva legitimationen, hoppas inte det. 

Vakterna och poliserna gjorde ju sitt jobb men märkte att de mest tyckte synd om mig , även polisen som höll förhör .. Vakten som hittade den sa sen när jag skulle gå att han inte tror att det kommer bli något men tror det var för han tyckte synd om mig för jag var så ledsen. 

lagen.nu/1999:1134

Paragraf 16c står det vad Socialstyrelsen kontrollerar i belastningsregistret när man ansöker om sjuksköterskelegitimation.

Står inget om Lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål (knivlagen) så tvivlar på att det skulle försvåra din chans att få sjuksköterskelegitimation. 
Svar på tråden Brott mot knivlagen , sjuksköterskelegitimation?