Brott mot knivlagen , sjuksköterskelegitimation?
Gjorde något fruktansvärt dumt och klantigt. Jag gick igenom en säkerhetskontroll med ett multiverktyg (sån där som har sax, flasköppnare mm som man fäller ut) i väskan.
Hade inte använt väskan på flera år , den hade stått i garderoben och jag var jättestressad med småbarn som skulle göras iordning och kollade inte igenom den. Och nu kommer jag kanske låta otroligt korkad.. jag visste att det var ett vasst föremål (sax bland annat) men jag visste inte att det var en kniv också. Har fått den av min mamma för länge sen , tror verkligen inte hon visste att det var olagligt att ha den på sig för hon brukar ha en i sin väska.
Så nu är jag misstänkt för brott mot knivlagen.. är så otroligt ledsen. Jag pluggar till sjuksköterska med bara ett år kvar. Om jag blir dömd , kan det här göra så att jag inte kan få någon legitimation? Isåfall har jag förstört mitt liv och två år med plugg, stress , pusslande, långa dagar för barnen på fritids och förskola när jag har haft praktik varit bortkastade .. det känns helt fruktansvärt.
Är det någon som vet? Tar de hänsyn till omständigheterna eller tittar de bara på brottet?
Tacksam för svar om någon vet. Men vet redan att det var otroligt dumt så behöver inte höra det.