Anonym (Kille) skrev 2024-06-13 19:46:15 följande:
Det jag undrar var om man skulle köpa nått fint till en tjej i det här fallet stayups vilka är bra och fina
Ville gärna nån visar modell på det och var man kan köpa det och vad sånna kostar
Sedan är min fråga om man börja träffa en tjej när kan man fråga om hon tycker om ha på sig stayups
Kanske inte man fråga första gången man träffas men är det förolämpande fråga om hon kan tänka sig ha på sig sånt
Kan ju låta som man inte är intresserad av henne utan i kläderna
Är bara nån jag tycker är fint på en tjej och har inget med att jag tycker mindre om henne oavsett om hon inte vill ha på sig det
Ni som är tjej när har ni fått frågan om ni kan tänkas ha på er
Hej!
Som nämnts tidigare - ta absolut det lugnt med att snacka om det när ni nyss träffats.
Du kan förstås antyda, notera antyda, med glimten i ögat till henne om tillfälle ges, till exempel om ni ser en tjej i en film i stayupstrumpor eller liknande, att du tycker det ser läckert ut. Men tjata INTE om det.
Många tjejer gillar att göra sig fin och speciellt vid lite festligare tillfällen kan det kanske kännas mer rätt att använda stayupstrumpor än till vardags förstås.
Och jag tror många tycker att just stayupstrumpor, som alltså används utan strumpebandshållare, är lite enklare och smidigare än strumpor i kombination med strumpeband som många kan uppleva blir mer pyssel och krångel att få det bekvämt och snyggt.
Enkla billiga stayupstrumpor finns att köpa på Lindex, H&M, ICA Maxi och kostar några hundralappar max. Exklusiva märken som Wolford kostar minst det dubbla men är bättre.
Är man nybörjare funkar billigare utmärkt att testa med.
Men, jag tycker det är mycket bättre om det är HON som som förstår att du gärna får se henne i stayupstrumpor och därför handlar till sig själv än att du gör det åt henne.
Det kan vara lätt att tro att det inte är så vanligt att tjejer som aldrig har kjol eller klänning inte heller är van att bära stayupstrumpor men vad som är på i sängen och vad som är på offentligt kan vara två helt olika saker...
Samtidigt finns ju en stor grupp, framförallt bland de yngre tjejerna som har verkligen noll och ingen erfarenhet alls av att bära nylonstrumpor. Jag skulle vilja påstå att ju äldre tjejen är desto större chans är att hon är van att bära utmanande underkläder inklusive stayupstrumpor, body etc.
Lycka till och som sagt, tjata INTE.
/ Man och make till en kvinna som lyckligtvis gärna låter mig få klä av henne och njuta av hennes ben i stayupstrumpor