• Anonym (Kille)

Stayups nått ni tjejer gillar

Min fråga är kan ni tjejer ibland tycka om ha på sig stayups

Är nått jag tycker är fint på tjejen om hon ibland har på sig, men om man träffar någon tjej är det ofint fråga om hon kan tänka sig ha på eller
    ska man inte fråga
    Vill inte nån ska känna sig obekväm

Ni som är tjej är det nått ni tycker om och ni andra tycker ni om det på en tjej
    Lägg gärna in här nått på nån fina stayups ni tycker om bära eller tjejen ska ha

• Svar på tråden Stayups nått ni tjejer gillar
  • Lazzi
    Anonym (Q45) skrev 2024-06-13 09:24:44 följande:
    Jag klär mig alltid mest för min egen skull.

För min egen skull gillar jag att ibland välja att bära Stayups, och ibland strumpor med höfthållare.
    Vid andra vardagliga tillfällen väljer jag av praktiska skäl att bära strumpbyxor.

Jag gör alltid valet främst för min egen skull.

Att välja att klä mig fint och sexigt ger mig själv mycket positivt i livet och det har gett mig många fina och sköna upplevelser.
    Ibland kan jag göra mitt eget val att bära nylonstrumpor för att min man, eller en annan man, uppskattar mitt val, vilket i sin tur också kan innebära fördelar för mig själv och ett väldigt enkelt sätt för mig själv att få uppleva något positivt.

Jag gillar av mina egna rent egoistiska skäl att uppmuntra och leda min man (och män) till sådant som ger mig själv härliga upplevelser. 

Det är mitt eget val.

Andra får självfallet göra sina egna val.

De praktiska problem som andra har beskrivit här gällande Stayups kan jag känna igen för många år sedan när jag började använda sådana.
    Då valde jag bort de som inte fungerade eller inte passade för mig.
    Men sedan många år, genom medvetna val, bl a något märkesval som tidigare nämnts i tråden, så har jag inga som helst sådana problem.

De som väljer att se negativt på saker och på livet, de som hellre föredrar det negativa i stället för det positiva, de som hellre väljer bort chansen att få positiva upplevelser,
    dessa har också rätt att göra sina egna val.
    Även om jag inte klarar att förstå deras val...
    Vad bra skrivet och så rätt man gör för sin egen skull 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (y) skrev 2024-06-13 06:49:05 följande:
    Så dumt av mig att tro för ett ögonblick att detta var en seriös tråd av någon som faktiskt intresserade sig för vad kvinnor gillar att ha på sig i strumpväg. 

Borde förstått att det bara var ännu en billig runktråd för desperata incels i mammas källare Kräks
    Det jag undrar var om man skulle köpa nått fint till en tjej i det här fallet stayups vilka är bra och fina
    Ville gärna nån visar modell på det och var man kan köpa det och vad sånna kostar

Sedan är min fråga om man börja träffa en tjej när kan man fråga om hon tycker om ha på sig stayups
    Kanske inte man fråga första gången man träffas men är det förolämpande fråga om hon kan tänka sig ha på sig sånt
    Kan ju låta som man inte är intresserad av henne utan i kläderna
    Är bara nån jag tycker är fint på en tjej och har inget med att jag tycker mindre om henne oavsett om hon inte vill ha på sig det

Ni som är tjej när har ni fått frågan om ni kan tänkas ha på er
  • Anonym (H)
    Anonym (Kille) skrev 2024-06-13 19:46:15 följande:
    Det jag undrar var om man skulle köpa nått fint till en tjej i det här fallet stayups vilka är bra och fina
    Ville gärna nån visar modell på det och var man kan köpa det och vad sånna kostar

Sedan är min fråga om man börja träffa en tjej när kan man fråga om hon tycker om ha på sig stayups
    Kanske inte man fråga första gången man träffas men är det förolämpande fråga om hon kan tänka sig ha på sig sånt
    Är bara nån jag tycker är fint på en tjej och har inget med att jag tycker mindre om henne oavsett om hon inte vill ha på sig det

Mitt tips är att vänta med strumpsnacket tills ni kommit så långt att ni pratar om sex och vad ni gillar. Annars blir det jättekonstigt om du kläcker ur dig en sådan sak.
  • Anonym (Man och make)
    Anonym (Kille) skrev 2024-06-13 19:46:15 följande:

Hej!

Som nämnts tidigare - ta absolut det lugnt med att snacka om det när ni nyss träffats. 

Du kan förstås antyda, notera antyda, med glimten i ögat till henne om tillfälle ges, till exempel om ni ser en tjej i en film i stayupstrumpor eller liknande, att du tycker det ser läckert ut. Men tjata INTE om det.

Många tjejer gillar att göra sig fin och speciellt vid lite festligare tillfällen kan det kanske kännas mer rätt att använda stayupstrumpor än till vardags förstås. 
    Och jag tror många tycker att just stayupstrumpor, som alltså används utan strumpebandshållare, är lite enklare och smidigare än strumpor i kombination med strumpeband som många kan uppleva  blir mer pyssel och krångel att få det bekvämt och snyggt.

Enkla billiga stayupstrumpor finns att köpa på Lindex, H&M, ICA Maxi och kostar några hundralappar max. Exklusiva märken som Wolford kostar minst det dubbla men är bättre.
    Är man nybörjare funkar billigare utmärkt att testa med. 
    Men, jag tycker det är mycket bättre om det är HON som som förstår att du gärna får se henne i stayupstrumpor och därför handlar till sig själv än att du gör det åt henne.

Det kan vara lätt att tro att det inte är så vanligt att tjejer som aldrig har kjol eller klänning inte heller är van att bära stayupstrumpor men vad som är på i sängen och vad som är på offentligt kan vara två helt olika saker...

Samtidigt finns ju en stor grupp, framförallt bland de yngre tjejerna som har verkligen noll och ingen erfarenhet alls av att bära nylonstrumpor. Jag skulle vilja påstå att ju äldre tjejen är desto större chans är att hon är van att bära utmanande underkläder inklusive stayupstrumpor, body etc.

Lycka till och som sagt, tjata INTE.

/ Man och make till en kvinna som lyckligtvis gärna låter mig få klä av henne och njuta av hennes ben i stayupstrumpor
  • Anonym (y)
    Anonym (Q45) skrev 2024-06-13 09:24:44 följande:
    Jag klär mig alltid mest för min egen skull.

För min egen skull gillar jag att ibland välja att bära Stayups, och ibland strumpor med höfthållare.
    Vid andra vardagliga tillfällen väljer jag av praktiska skäl att bära strumpbyxor.

Jag gör alltid valet främst för min egen skull.

Att välja att klä mig fint och sexigt ger mig själv mycket positivt i livet och det har gett mig många fina och sköna upplevelser.
    Ibland kan jag göra mitt eget val att bära nylonstrumpor för att min man, eller en annan man, uppskattar mitt val, vilket i sin tur också kan innebära fördelar för mig själv och ett väldigt enkelt sätt för mig själv att få uppleva något positivt.

Jag gillar av mina egna rent egoistiska skäl att uppmuntra och leda min man (och män) till sådant som ger mig själv härliga upplevelser. 

Det är mitt eget val.

Andra får självfallet göra sina egna val.

De praktiska problem som andra har beskrivit här gällande Stayups kan jag känna igen för många år sedan när jag började använda sådana.
    Då valde jag bort de som inte fungerade eller inte passade för mig.
    Men sedan många år, genom medvetna val, bl a något märkesval som tidigare nämnts i tråden, så har jag inga som helst sådana problem.

De som väljer att se negativt på saker och på livet, de som hellre föredrar det negativa i stället för det positiva, de som hellre väljer bort chansen att få positiva upplevelser,
    dessa har också rätt att göra sina egna val.
    Även om jag inte klarar att förstå deras val...
    Negativt? Varför ska jag se positivt på att slösa dyra pengar på underkläder som inte håller och genast bildar maskor och liknande?

Och ni som säger att Wolfords skulle stå för nåt slags extra kvalitet - sluta ljuga.

Jag har köpt av det märket på H&M förut, ett par svarta strumpbyxor på 50 den, och gissa hur länge jag kunde ha dem utan att det blev en svart repa på dem? EN enda gång.
    Och nej, jag har inga vassa långa häxnaglar och är alltid försiktig när jag hanterar strumpbyxor och andra ömtåliga plagg. 

Varför ska män alltid föredra lågkvalitativa skräpplagg som inte ens är bekvämt för kvinnor att bära? Så trött på såna preferenser. 

Jag fortsätter bära mina svarta på 100-300 den eftersom de är fina (i mina ögon), håller god kvalitet och känns mjuka och bekväma att gå i. Prioriterar dettalångt framför vad nån man tycker för sin egen lystnads skull. 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (y) skrev 2024-06-14 00:27:32 följande:
    Negativt? Varför ska jag se positivt på att slösa dyra pengar på underkläder som inte håller och genast bildar maskor och liknande?

Och ni som säger att Wolfords skulle stå för nåt slags extra kvalitet - sluta ljuga.

Jag har köpt av det märket på H&M förut, ett par svarta strumpbyxor på 50 den, och gissa hur länge jag kunde ha dem utan att det blev en svart repa på dem? EN enda gång.
    Och nej, jag har inga vassa långa häxnaglar och är alltid försiktig när jag hanterar strumpbyxor och andra ömtåliga plagg. 

Varför ska män alltid föredra lågkvalitativa skräpplagg som inte ens är bekvämt för kvinnor att bära? Så trött på såna preferenser. 

Jag fortsätter bära mina svarta på 100-300 den eftersom de är fina (i mina ögon), håller god kvalitet och känns mjuka och bekväma att gå i. Prioriterar dettalångt framför vad nån man tycker för sin egen lystnads skull. 
    När ni pratar tjocklek på stayups vad menas, menar vad är tunt och vad är lite tjockare
    Ser man nån skillnad på tjejen när hon har tunna eller tjockare på
  • Anonym (f)
    Anonym (Kille) skrev 2024-06-16 20:14:07 följande:
    När ni pratar tjocklek på stayups vad menas, menar vad är tunt och vad är lite tjockare
    Jag tycker tunnare ser finare ut, man ser mer hud, men de går sönder lätt.
  • Anonym (y)
    Anonym (Kille) skrev 2024-06-16 20:14:07 följande:
    Vet inte om jag kan bli mer tydlig. Du vet kanske vad ordet "tjocklek" betyder?

Strumpbyxor och stay-ups finns i olika varianter och är även olika tjocka eller tunna i tyget.
    Denna tjocklek mäts i något som kallas "denier" eller "den" om man vill förkorta ordet.

Tunna strumpor är i regel dåliga och opraktiska eftersom de går sönder väldigt lätt, samtidigt som de vanligen kostar över hundralappen för ett vanligt par vilket det inte är värt enligt mig utan snarare är det att kasta pengarna i sjön. 

Om det sexiga ligger i att mer hud syns i ett par tunna strumpor, varför inte bara göra det enkelt och gå barbent undrar jag? Då syns ju huden fullt ut. 
  • Anonym (Hon med kurvor)

Uppskattas det också på kurviga tjejer? Känns som något som är sjukt sexig på mer petit tjejer och inte oss med större lår. Vad är er uppfattning och erfarenhet? 

• Anonym (f)
    Anonym (y) skrev 2024-06-16 21:07:27 följande:
    Vet inte om jag kan bli mer tydlig. Du vet kanske vad ordet "tjocklek" betyder?

Strumpbyxor och stay-ups finns i olika varianter och är även olika tjocka eller tunna i tyget.
    Denna tjocklek mäts i något som kallas "denier" eller "den" om man vill förkorta ordet.

Tunna strumpor är i regel dåliga och opraktiska eftersom de går sönder väldigt lätt, samtidigt som de vanligen kostar över hundralappen för ett vanligt par vilket det inte är värt enligt mig utan snarare är det att kasta pengarna i sjön. 

Om det sexiga ligger i att mer hud syns i ett par tunna strumpor, varför inte bara göra det enkelt och gå barbent undrar jag? Då syns ju huden fullt ut. 
    Jag tycker det är sexigare att inte visa allt. 
Svar på tråden Stayups nått ni tjejer gillar