Vanligast att män har relationer med mycket yngre kvinnor.
Jag tror inte att generaliseringen i trådstarten stämmer helt och jag tror att den kvinnliga psykologen glömmer en sak.
Ganska många mogna kvinnor, i fast relation men ännu fler som är singel, föredrar att ha en yngre älskare.
Nästan alla kvinnor jag känner som har en återkommande älskare, eller som har tillfälliga relationer, föredrar nästan alltid och i nästan samtliga fall yngre män som älskare.
Självfallet är sexet en viktig sak när man har en älskare, men jag är övertygad att det inte enbart är aktiviteterna i sängen som gör att så många av oss föredrar yngre män som älskare, utan det är säkert fler personliga egenskaper som också har stor betydelse.
Allt sedan jag blev en mogen kvinna, någon gång efter att jag fyllde 35, så har jag alltid föredragit yngre älskare, både under tiden jag var gift och också senare när jag mest har varit singel.
Jag har på senare tid haft två seriösa och längre relationer med män som båda var yngre än jag.
Om jag en dag skulle vilja gifta om mig så är nog chansen väldigt stor att det skulle bli med en man som är yngre än jag. Men det måste vara med en man som är både erfaren och mogen, så troligen inte med en man som är väldigt mycket yngre, inte lika ung som någon av mina yngsta älskare.
En sak är säker, jag skulle absolut inte gifta mig med en man som gubbat till sig och som slutat se att livet fortfarande blir bättre och bättre för varje år.
Två av mina nära väninnor har gift sig med män som är yngre, omkring 10 år yngre.
Flera av mina väninnor och arbetskamrater föredrar att ha yngre män som älskare. Jag skulle tro att i de flesta fall är mannen minst 10 år yngre och i flera fall säkerligen mer än 20 år yngre.
Så jag håller inte med om att man kan generalisera så som i trådstarten.