• Anonym (-)

Att vara den snyggaste i rummet

Hur blir man den snyggaste personen i rummet? Det måste ju kännas oerhört bra. Några tips? Jag är kvinna men tips för män går bra också.

• Svar på tråden Att vara den snyggaste i rummet
  • Anonym (Gripen)
    Anonym (-) skrev 2024-06-10 10:52:51 följande:
    Att vara den snyggaste i rummet

Hur blir man den snyggaste personen i rummet? Det måste ju kännas oerhört bra. Några tips? Jag är kvinna men tips för män går bra också.

Varför vill du eftersträva det? Låter konstigt att du är ute efter att "klå" andra. Varför kan du inte göra dig snygg och samtidigt uppskatta andra som ser bra ut? 
  • Anonym (Lilla jag)
    enfunderandeman skrev 2024-06-10 23:34:20 följande:
     Kan säga att det inte stämmer, för rent logiskt. Innebär det att du fortfarande har dåligt självförtroende och självkänsla. Du tror att du bara duger om du är det. Väldigt sorgligt. Känner många som har det, men inte bryr sig. Tippar på att du är en väldigt ung person. Ju äldre man blir, desto mindre bryr man sig. Man blir mer trygg i sig själv.

För övrigt, sjukt deprimerande tråd. Vart är vi på väg I detta land och samhälle? Tycker synd om kidsen idag.

Behöver inte vara en ung person. Jag har aldrig haft så dåligt självförtroende och velat operera om alltså min kropp, som nu när jag är 50 år.

Jag hade mycket bättre självförtroende som yngre, för jag blev sedd som vacker då, och nu ser ingen en längre.

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2024-06-11 00:32:56 följande:

Behöver inte vara en ung person. Jag har aldrig haft så dåligt självförtroende och velat operera om alltså min kropp, som nu när jag är 50 år.

Jag hade mycket bättre självförtroende som yngre, för jag blev sedd som vacker då, och nu ser ingen en längre.

Alltså min kropp = allt på min kropp 
  • Anonym (Isa)

Det är nog svårt att bli något du inte redan är som vuxen!

Är du inte riktigt vuxen än däremot och ff den fula ankungen så kan du givetvis bli en vacker svan..Utan varken smink eller annat. 

Har du inte rätt utseende (som vuxen) gällande både ditt ansikte o din kropp för att ses som den snyggaste eller som en av dom snyggaste i rummet så kommer du nog aldrig kunna bli det heller. 

Om det inte bara är så att du beh gå ner i vikt...Då kan det kanske funka, men samtidigt så behövs det något mer än bara en snygg yta för att ses som en av dom snyggaste..
    Du måste vara RIKTIGT självsäker på dig själv också.
    Det är nog lika viktigt som själva kroppen/ansiktet/kläderna, osv att man har bra självförtroende om man ska ses som så pass snygg att alla tjejer blir avundsjuka på en och karlar dreglar efter en 😂!

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-11 01:15:06 följande:

Det är nog svårt att bli något du inte redan är som vuxen!

Är du inte riktigt vuxen än däremot och ff den fula ankungen så kan du givetvis bli en vacker svan..Utan varken smink eller annat. 

Har du inte rätt utseende (som vuxen) gällande både ditt ansikte o din kropp för att ses som den snyggaste eller som en av dom snyggaste i rummet så kommer du nog aldrig kunna bli det heller. 

Om det inte bara är så att du beh gå ner i vikt...Då kan det kanske funka, men samtidigt så behövs det något mer än bara en snygg yta för att ses som en av dom snyggaste..
    Du måste vara RIKTIGT självsäker på dig själv också.
    Det är nog lika viktigt som själva kroppen/ansiktet/kläderna, osv att man har bra självförtroende om man ska ses som så pass snygg att alla tjejer blir avundsjuka på en och karlar dreglar efter en 😂!

Och vad har man för nytta och glädje av det?  Kvinnorna blir avundsjuka och karlar som dreglar?
    Dessa karlar dreglar ju bara över ytan och uppskattar inte dig som person. De riktigt vackra kvinnor jag känner har inte lyckats bra med långsiktig kärlek och relationer. 
  • Anonym (Kung Korv)

Gå till gymmet så att du får bra hållning. Var självsäker och gå fram till kvinnor även om de är flera väninnor. Prata med alla, var charmig, och spana in dom på ett sätt som får dom att känna att du vill innanför deras trosor. 

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (pluggis) skrev 2024-06-10 21:48:34 följande:
    Min klasskamrat blev vald till Miss X-stad (på den tiden man fortfarande hade sånt). Bara ett par veckor senare sa hon att hon önskade att hon var jag i en situation när det gällde att stå på sig och argumentera för att nå ett mål.

Jag behövde inte mer egoboost än så på flera år.

Jag har mycket hellre utseende 7/10 och hjärna 10/10, än tvärtom.
    Okej, noterat. Men vad har det med saken att göra? 
  • Anonym (Yes)

Jag är ofta snyggast i rummet. Är väl inte modellsnygg men upplever att det inte krävs så mycket för att upplevas attraktiv, speciellt i min ålder (Runt 40). 

jag har ett bra grundutseende och ser ung ut för min ålder. Förutom det ser jag till att ha lagom mycket smink, ja nytvättat hår och se fräsch ut. Tycker det räcker för att Känna mig snygg. Jag håller på att gå ner några kilo för att även bli Nöjd med min kropp. jag tycker det känns bra att vara snygg men har börjat inse att det också leder till mycket självmedvetenhet och bekräftelsesökande. Får ofta blickar på tunnelbana eller buss tex. Vilket i sin tur leder till att jag ofta känner mig lite spänd och inte så avslappnad. har även börjat noja över rynkor osv. 

så allt har väl en baksida. 

• Klartsomvatten
    Anonym (pluggis) skrev 2024-06-10 21:48:34 följande:
    Min klasskamrat blev vald till Miss X-stad (på den tiden man fortfarande hade sånt). Bara ett par veckor senare sa hon att hon önskade att hon var jag i en situation när det gällde att stå på sig och argumentera för att nå ett mål.

Jag behövde inte mer egoboost än så på flera år.

Jag har mycket hellre utseende 7/10 och hjärna 10/10, än tvärtom.
    Underskatta inte att ha 10/10 utseende. Det är ett stort privilegium med tanke på att vi lever i ett utseendefixerat samhälle. Människor som anses vara vackra har bättre chans till jobb och olika slags möjligheter, de blir bättre behandlade än de som anses vara mindre snygga och så vidare.
Svar på tråden Att vara den snyggaste i rummet