Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Anonym (Observer) skrev 2024-06-11 19:38:56 följande:
    Kanske du som borde avregistrera dig. Istället för att diskutera sakfrågan så går du till starkt personangrepp mot en enskild medlem, lika illa. 
    skit bemöts med skit. Ja, jag tycker att kd borde avregistrera sig på forumet. Toxiciteten skulle dimpa på forumet. Det är ett konstaterande faktum. Jag hade inte behövt skriva ett skit om dennes inlägg. Så länge skiten skrivs så kommer du vara förberedd att det blir bemött också, om inte av mig, utav andra. Jag vill inte att familjeliv förvandlas till ett bittert incelforum, eller att män börjar bli associerade med såna som kd. Han skapar ett dåligt rykte för män då han hävdar att många män delar hans åsikter. (Hans banala skitsaker som han "råkat ut för" av kvinnor i egenskap av deras könstillhörighet)

Tycker du att kd representerar männen på forumet?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mer yttrandefrihet) skrev 2024-06-11 19:47:19 följande:
    Här är ett bra exempel på ot diskussion mellan två användare som borde raderas av mod. Det är ofta trådar på fm spårar ut på det här sättet. Jag har själv varit delaktig i likdanande ot-dispyter så jag vill inte beskriva mig själv som bättre men med bättre moderering borde sådana inlägg raderas.   
    On-topic: Jag tror att toxiciteten på forumet skulle dumpa markant om kd avreggade sig. Han återkommer själv till att någon kallar honom för "otrevligaste på forumet" jag är benägen att hålla med. Han håller fanan högt för incels

Vill att forumet styrs tillbaka till ett familjeforum
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-11 21:04:34 följande:
    Alla får väl skriva på ett allmänt diskussionsforum? Eller är det bara dom du anser har rätt att vara här för att du inte gillar den personen?
    Har du problem med min åsikt? Du tycker inte jag ska ha rätt att skriva den alltså?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-11 21:10:30 följande:
    Jo, men det har även KD.
    Har jag sagt annat? 
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2024-06-11 22:28:23 följande:
    Fast å andra sidan så har det väl blivit lite väl mycket inceltrådar här på sistone.
    Och det bidrar ju faktiskt till att det blir en bitter stämning här inne.
    Och att försöka undvika KD helt kan vara lite svårt då han ofta använder sig av flera olika nick.
    Precis, jag vill gärna ha tillbaka familjeforumet som det har varit i stället för hur det ser ut nu. Incelsen har tagit över och gjort forumet väldigt toxiskt. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-12 06:35:17 följande:
    Så personer som säger vad man tycker ur ett manligt perspektiv är automatiskt incels? Jag tycker det är sunt och bra att kunna ifrågasätta olika saker och personer, även kvinnor.

Jag kan alltså ifrågasätta kvinnliga beteenden, precis som manliga beteenden ifrågasätts(vilket är helt ok). Är jag en incel då trots bra jobb, familj, vänner och ett allmänt fungerande liv?
    Nej, det är dom inte. Det är inte ett "manligt perspektiv" att vara en bitter incel. Incels vill gärna kalla det för "kritik mot kvinnor" trots att det inte finns någon "kritik mot kvinnor" i deras uttalanden. Bara incelsmörja.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 07:11:33 följande:
    Det är ju lätt att åtgärda-  du skulle kunna skriva under din egen signatur (och inte använda dubbelanonymitet) så kommer vi ihåg att inte associera dig med vad han skriver. 
    Varför det? Vad har min person med saken att göra? Familjeliv är ingen realityshow. Skulle önska att du skrev under anonyma nick då jag inte är ett dugg intresserad av dig.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 15:20:26 följande:
    Jag gav dig ett tips hur du kan lösa ditt problem. 
    Hur skulle min person lösa något, ska jag etablera mig på forumet som en man alltså? Alla kommer att veta vem jag är som en slags kändis? Hur skulle det driva en diskussion framåt? Varför inte läsa det jag skriver i stället? Tycker allt för mycket fokus läggs på personen i stället för det som står att läsa och bemöta det. Du gör det här t ex. Du vill få diskussionen handla om min person i stället för ämnet. Så jävla tröttsamt.
  • Anonym (Anonym)
    Fö så är det inte ett "problem" (eller jo, för dig uppenbarligen)
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 16:06:07 följande:
    Dubbelanonymitet är ett problem på FL. Det gäller dock inte bara dig.
    Nej, jag håller inte med. Tycker de toxiska åsikterna är ett problem, inte vilken form av anonymitet som gäller. Skulle önska att alla får en automatisk anonymt nick för varenda tråd de ger sig in i. Jag är fullständigt ointresserad av att du kallar dig för "tow2mater" ger absolut ingenting. Kanske något för dig, du kanske vill etablera någon form av kändiskaraktär på familjeliv? Eller vad handlar det om? Varför är du sarkastisk gällande min form av anonymitet? vad är så provocerande med den?
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 16:04:45 följande:

Du låter dock som en kvinna. 

Jag gav dig ett tips hur du inte skulle behöva associeras med vissa Du ogillar.

Precis, du skiter i det jag skriver, som så många andra, så vad spelar min åsikt för roll? Du försöker ändå göra om tråden till att handla om min person. Det är inte första gången någon vill få det att låta som att jag ska vara en kvinna. Det är dina fördomar och exakt poler, vilket bidrar till toxiciteten på forumet.

Hur får jag personen att sluta sprida skit över -män- för att jag etablerar ett nick med en tydlig manlig profil? Och skulle någon tro på att jag är man oavsett? Mitt "problem" är att denne sprider ett rykte om att merparten av män är misogyna och allmänt kvinnofientliga. Denne tror också att alla som poängterar misogynin är kvinnor, för så polariserat är forumet.
  • Anonym (Anonym)
    ClumsySmurf skrev 2024-06-12 16:32:41 följande:
    det är en man

Vill du förvandla trådar till en sorts realityshow? Det här inlägget du skriver är ot. 

Diskussionen om toxiciteten på forumet hamnar i andra rummet. 

• Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 21:11:24 följande:

Jag är inte sarkastisk. 

Om du brytt dig om att läsa tidigare inlägg ser du vad jag har emot dubbelanonymitet. Eftersom jag bara använder enkelanonymitet är det dessutom lättare för dig att hålla i minnet vad just jag sa om det tidigare i tråden, då du t ex även har en specifik bild relaterad till mitt nick till hjälp för minnet, och inte bara ett namn Anonym(ännu en i mängden av dubbelanonyma).

Du anser att det endast är mitt problem att personen kastar skit på män, eller försöker dra ner män ner i skiten. Inget egentligt "tips" på hur en enkelanonymitet skulle lösa ett dugg. Dvs sarkasm.

Skulle föredra om du valde ett annat nick för varje gång du skriver ett inlägg. Jag vill att forumet ska vara ett "här och nu" forum, är någon dum så blir det naturliga reaktioner på texten. I stället för hur det ser ut nu då vissa tar upp helt orelaterade saker för att antingen försöka lista ut människan bakom eller för att hävda något som någon skrivit i en annan tråd. Helt meningslöst och sånt skapar ett toxiskt forum. 

Nu testade jag att googla ditt användarnamn och ser att det figurerar i andra sammanhang. Det är snudd på integritetskränkande. Om nu ditt syfte inte är att skapa en internet personlighet. Det vill inte jag.

• Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 21:33:51 följande:
    Du ska inte skriva vad jag anser, eftersom du har fel. Du sa att du inte vill associeras med en viss person och vad den personen skriver. Det var det problemet jag erbjöd en lösning till som du kunde göra. Så behöver du inte förlita dig bara på andra menar jag.

Fortfarande ingen sarkasm alls.
    Jag vill inte att män (eller jag) associeras med dennes toxiska åsikter. Hur skulle en enkelanonymitet lösas med det? Via något slags etablerat kändisskap på familjeliv? Förväntar du dig att jag vet vad du tycker om allt alltså? Vill du vara en familjelivskändis i en slags realityshow så får det stå för dig (det här är också sarkasm) tydligen så har du lyckats iom att ditt nick finns på nätet i andra sammanhang. Det vill inte jag ha. Skulle tycka det vore bättre för dig och en ökad integritet om du valde olika nick för varje gång du skrev något.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 22:07:59 följande:

Jag förväntar mig att du läst inläggen denna tråd och ser vad jag tycker här.

Om andra använder samma nick i andra sammanhang spelar inte mig någon roll. Jag själv använder det bara här.   

Förstår inte varför du låter en anonym persons åsikter påverka dig så mycket. Oavsett skulle du ju känna igen personens text (även om det skrevs dubbelanonymt) och veta det är en man, och ta åt dig iallafall?

Har du förstått trådens ämne Har du glömt bort trådens ämne? Jag tycker att personen bidrar till toxiciteten på forumet och förklarar varför, denne riktar sitt förakt mot kvinnor, men försöker också hävda att dennes åsikter på något sätt är representativa för männen på forumet. Toxiskt. Varför tror du att jag skriver det egentligen? Det hör till tråden. Jag tycker incelsen tar för stor plats och förgiftar forumet.

Ditt nick figurerar med hänvisning till dig i andra sammanhang på nätet. Jag skulle själv inte vilja ha det så. Du kanske inte håller koll på vad jag skriver här, brukar normalt välja ett nytt nick till varenda tråd. Anledningen till det är såklart att jag vill att åsikterna bemöts där och då, min person är ointressant. Din person är ointressant. Jag anser att integritet ska respekteras, oavsett hur oense man är.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 23:07:33 följande:
    Du behöver inte upprepa dig, jag har läst dina inlägg. Jag tycker alla har lika stor rätt att skriva sina åsikter. (Det enda jag gjorde gav dig ett tips.)

Mitt nick figurerar inte alls med hänvisning till mig i andra sammanhang på nätet. Andra kanske använder samma nick på nätet, men det har inget med mig att göra.
    Jo, det gör det. Någon har skrivit en avhandling eller nåt och använt dig som exempel. Och vad tror du egentligen? Det är väl klart att du finns tillgänglig på internet på ett helt annat slag då du vill utveckla en persona på nätet. Jag vill inte bli en internetkändis. Sånt är inte för alla.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-13 16:04:25 följande:
    Nej du har fel.
    Googla själv då vetja. Din persona finns i andra samband där ute på internet. Då gjorde jag bara en enkel sökning, ingen djupdykning. Vad tror du ett forumkändisskap leder till egentligen? Anonymitet? Du får ha det om det är något du gillar. Jag och andra vill av olika skäl inte ha det och det borde du rimligen respektera. sk "dubbelanonymitet" är inte ett problem. Toxiska diskussioner är det, t ex att försöka klura ut vem som ligger bakom ett nick i stället för att diskutera trådens ämne.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-13 19:22:51 följande:
    Och jag säger nej, du har fel. Värst vad du är intresserad av mig nu då.
    Du kan ju inbilla dig det. Du står omnämnd i andra sammanhang ute på internet. 
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2024-06-14 12:34:02 följande:
    Eller så kanske man kan önska sig lite bättre moderering av FL.
    Visst genererar det fler klick.
    Men vill de verkligen ha ett sådant könskrig som pågår här,kan man undra.

Jag tror att könskriget skrämmer iväg forumdeltagare som faktiskt är ute efter ett familjelivsforum. Incels och kvinnohatarna i övrigt verkar ta över alltmer. Att bara ignorera dom är inget alternativ. faktiskt. Så visst genererar det klick men det är som att skjuta sig själv i foten. 

Tycker FL borde resonera som när man gör en investering och se till den långsiktiga avkastningen i stället. 

Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL