• molly50

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 18:27:00 följande:
    Ja, det stämmer att jag kritiserar vissa kvinnor som jag tycker beter sig illa. Det betyder inte att jag är misogyn. Jag har alltid gillat kvinnor. Men inte alla.
    Men kvinnorna du skriver om.
    Kan det vara så att de försöker ge dig tips och råd om hur du kan göra för att lyckas träffa en kvinna och du misstar det för kritik mot dig som person?
    Jag har nämligen lite svårt att tro på att främmande kvinnor bara går fram till dig på stan och klankar ner på din kropp och ditt utseende.
    Normalt funtade människor beter sig inte så.
    Varken kvinnor eller män.
    Familjemedlemmar däremot kan kanske vara lite rakare och ärligare mot varandra.
    Men då vet man också att det inte är något man behöver ta så allvarligt.
    Det är ju någon man känner väldigt väl och vet att de oftast bara menar väl.
    Om inte så är det ju bara att försöka strunta i vad de säger.
    Kanske skulle du prova att ta en paus från forumet ett tag och gå på terapi för att få hjälp att hantera dina känslor.
    Det är ganska uppenbart att du inte mår bra.
    Och du lär inte må bättre av att sitta och älta här i forumet.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 23:35:25 följande:
    Precis, jag vill gärna ha tillbaka familjeforumet som det har varit i stället för hur det ser ut nu. Incelsen har tagit över och gjort forumet väldigt toxiskt. 
    Ja,precis. Det är min uppfattning också.
    Och jag tycker att modereringen borde bli lite bättre.
    Visst har alla rätt till sina åsikter och att starta trådar.
    Men det måste väl finnas en gräns för hur mycket.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 23:07:33 följande:
    Jag tycker alla har lika stor rätt att skriva sina åsikter. 
    Visst har alla rätt att skriva sina åsikter.
    Men man behöver väl inte rapa upp samma åsikter flera gånger dagligen under flera års tid?
    Det räcker väl med en tråd för att få säga det man vill ha sagt.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2024-06-14 06:49:26 följande:
    Om man ändå kunde önska den funktionen av FL; ett antal personer postar ju exakt samma saker i flera trådar samtidigt. Blir ju lite tradigt i längden, men det genererar ju klick.
    Eller så kanske man kan önska sig lite bättre moderering av FL.
    Visst genererar det fler klick.
    Men vill de verkligen ha ett sådant könskrig som pågår här,kan man undra.
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-14 13:45:31 följande:

Jag tror att könskriget skrämmer iväg forumdeltagare som faktiskt är ute efter ett familjelivsforum. Incels och kvinnohatarna i övrigt verkar ta över alltmer. Att bara ignorera dom är inget alternativ. faktiskt. Så visst genererar det klick men det är som att skjuta sig själv i foten. 

Tycker FL borde resonera som när man gör en investering och se till den långsiktiga avkastningen i stället. 

Ja,precis. Det är så jag tänker också.
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL