tkisågildytebO skrev 2024-06-10 12:44:02 följande:
Fast strikt i regelverk håller jag verkligen inte med om. Här är modereringen så seg, att tråder redan dött av all skit innan nån kommer in och rensar upp. Och det är inte tydligt vad som är tillåtet eller ej, vissa tillåts ju spamma sönder det här forumet med innehållslösa trådar.
Det är ju en mer demokratiskt process på Flashback där du kan göra allmänna överklaganden och ifrågasätta beslut från mod i öppna forumdelar, och varje varning och avstängning redogörs med vilken paragraf och en motivering.
Om du tror att familjeliv är drogfritt är du naiv, om än i en annan form. Procentuellt är det säkert fler här som är periodare, torskar på smärtstillande etc än det är pundare på Flashback.
Minn upplevelse är att Flashback är mycket hårdare modererat, med den skillnaden att det är tydligare och högre till tak i vad som får skrivas. Så länge det rymms inom svensk lag får du skriva det.
Med det sagt, är så klart familjeliv en annan typ av forum, och ska ha ett annat förhållningssätt. Men det bör bli tydligare och mer aktivt arbete, exempelvis kanske man skulle hänvisa mer till större trådar om samma ämne, än att samma fyra män som vill prata om hur dom älskar att låna ut sin fru för knull startar två trådar var om dagen på ämnet.
Jag håller inte med dig kring modereringen härinne. Jag anmäler många inlägg och trådar vilket ofta ger ett snabbt svar länkat till min mail.
De få gånger något av mina inlägg raderats av mod. så har jag också fått veta orsaken till att inlägget togs bort. Klart och tydligt.
Möjligheten att överklaga ett beslut av mod finns också det härinne.
Tröttsam halmdocka du kom med där. Jag har aldrig påstått att detta forum skulle vara "drogfritt".
Men i jämförelse med Flashback så har jag inte sett några trashiga mod. härinne som skryter med att de ex. röker hasch och annat skräpbeteende. Sällan man överhuvudtaget ser några trådar härinne där det diskuteras drogmissbruk eller drogförsäljning vilket enbart är positivt då det bidrar till en trevligare stämning.
Igen - då har vi olika uppfattningar. Tycker själv att jag får mycket bättre respons av moderatorerna härinne än på skräphögen som är Flashback.
Och deras tillåtande regler kring mobbing och allmänt människohat förstör allt vad trivsel och trygghet vill säga för medlemmarna. Yttrandefrihet är faktiskt fullt möjligt att tillämpa utan att bete sig som en idiot.
Det sista stycket är nog det enda där vi tycks vara något eniga. Onödigt med många trådar som har exakt samma innehåll i originalposten. Men även där har jag fått positivt svar förut när jag anmält dessa trådar för spam.
Moderatorerna hjälper till mer effektivt om man anmäler.