• Tow2Mater

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Dubbelanonymiteten här bidrar till all skit med folk som gömmer sig och inte vågar stå för sina åsikter och inlägg, en del vill bara hacka med personliga påhopp. Tror inte fb har det.

• Tow2Mater
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-11 06:47:33 följande:
    En fundersam man börjar dom flesta av sina inlägg med att han är man, även fast det tom står i hens användarnamn. Sen har hen genomgående åsikter som faller under feministisk agenda, men även kring ätstörningar etc. Lägg till att hen gärna utlåter sig nedlåtande om många män.
    Det vore trevligare om inlägg blir bemötta än individer. Du exemplifierar ett av problemen här på FL med feg smutskastning av individer, under era dubbelanomymiter.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 21:01:04 följande:

Han borde avregistrera sig, inte bannas. Jag ser inte honom som något offer, tvärtom, jag ser honom som en person som attackerar och för ett könskrig. Hela forumet blir styrande efter honom, varenda tråd kan han tydligen lägga in något om hur synd det är om hon för att en kvinna gett honom nobben och att andra trott att han inte skulle ha någon framgång på att ragga på en 20-åring. Ingenstans har jag någonsin läst något som visar att det är synd om honom på riktigt. Enbart banala saker som att någon klankat på honom och råkar vara kvinna. Det utlöser en hel shit-storm där ondskefulla saker tillhör det kvinnliga könet, eller hur onda kvinnor är mot mig (eller män) som det är så synd om. Han läser inga inlägg (kvinnorna) skriver utan vrider sig i plågor i sin hemstickade offerkofta. Han är väldigt attackerande och offensiv i sitt könskrig. Sen skriver han inlägg såsom att han är väldigt snäll. Ganska bisarrt. 

Det är inte mobbning, det är fullständigt rimliga reaktioner folk får på stötande trådar, både män och kvinnor reagerar på dessa oändliga trådar, han är inte en representant för män och jag (i egenskap av man) finner det stötande att han försöker dela upp människor i två läger. Jag vill inte bli associerad med något han skriver.

Det är ju lätt att åtgärda-  du skulle kunna skriva under din egen signatur (och inte använda dubbelanonymitet) så kommer vi ihåg att inte associera dig med vad han skriver. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 15:16:47 följande:
    Varför det? Vad har min person med saken att göra? Familjeliv är ingen realityshow. Skulle önska att du skrev under anonyma nick då jag inte är ett dugg intresserad av dig.
    Jag gav dig ett tips hur du kan lösa ditt problem. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 15:32:49 följande:
    Hur skulle min person lösa något, ska jag etablera mig på forumet som en man alltså? Alla kommer att veta vem jag är som en slags kändis? Hur skulle det driva en diskussion framåt? Varför inte läsa det jag skriver i stället? Tycker allt för mycket fokus läggs på personen i stället för det som står att läsa och bemöta det. Du gör det här t ex. Du vill få diskussionen handla om min person i stället för ämnet. Så jävla tröttsamt.

Du låter dock som en kvinna. 

Jag gav dig ett tips hur du inte skulle behöva associeras med vissa Du ogillar.

• Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 15:33:38 följande:
    Fö så är det inte ett "problem" (eller jo, för dig uppenbarligen)
    Dubbelanonymitet är ett problem på FL. Det gäller dock inte bara dig.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 16:15:11 följande:
    Nej, jag håller inte med. Tycker de toxiska åsikterna är ett problem, inte vilken form av anonymitet som gäller. Skulle önska att alla får en automatisk anonymt nick för varenda tråd de ger sig in i. Jag är fullständigt ointresserad av att du kallar dig för "tow2mater" ger absolut ingenting. Kanske något för dig, du kanske vill etablera någon form av kändiskaraktär på familjeliv? Eller vad handlar det om? Varför är du sarkastisk gällande min form av anonymitet? vad är så provocerande med den?

Jag är inte sarkastisk. 

Om du brytt dig om att läsa tidigare inlägg ser du vad jag har emot dubbelanonymitet. Eftersom jag bara använder enkelanonymitet är det dessutom lättare för dig att hålla i minnet vad just jag sa om det tidigare i tråden, då du t ex även har en specifik bild relaterad till mitt nick till hjälp för minnet, och inte bara ett namn Anonym(ännu en i mängden av dubbelanonyma).

• Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 21:23:46 följande:
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 15:20:26 följande:
    Jag gav dig ett tips hur du kan lösa ditt problem. 

Du anser att det endast är mitt problem att personen kastar skit på män, eller försöker dra ner män ner i skiten. Inget egentligt "tips" på hur en enkelanonymitet skulle lösa ett dugg. Dvs sarkasm.

Skulle föredra om du valde ett annat nick för varje gång du skriver ett inlägg. Jag vill att forumet ska vara ett "här och nu" forum, är någon dum så blir det naturliga reaktioner på texten. I stället för hur det ser ut nu då vissa tar upp helt orelaterade saker för att antingen försöka lista ut människan bakom eller för att hävda något som någon skrivit i en annan tråd. Helt meningslöst och sånt skapar ett toxiskt forum. 

Nu testade jag att googla ditt användarnamn och ser att det figurerar i andra sammanhang. Det är snudd på integritetskränkande. Om nu ditt syfte inte är att skapa en internet personlighet. Det vill inte jag.

Du ska inte skriva vad jag anser, eftersom du har fel. Du sa att du inte vill associeras med en viss person och vad den personen skriver. Det var det problemet jag erbjöd en lösning till som du kunde göra. Så behöver du inte förlita dig bara på andra menar jag.

Fortfarande ingen sarkasm alls.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 21:49:44 följande:
    Jag vill inte att män (eller jag) associeras med dennes toxiska åsikter. Hur skulle en enkelanonymitet lösas med det? Via något slags etablerat kändisskap på familjeliv? Förväntar du dig att jag vet vad du tycker om allt alltså? Vill du vara en familjelivskändis i en slags realityshow så får det stå för dig (det här är också sarkasm) tydligen så har du lyckats iom att ditt nick finns på nätet i andra sammanhang. Det vill inte jag ha. Skulle tycka det vore bättre för dig och en ökad integritet om du valde olika nick för varje gång du skrev något.

Jag förväntar mig att du läst inläggen denna tråd och ser vad jag tycker här.

Om andra använder samma nick i andra sammanhang spelar inte mig någon roll. Jag själv använder det bara här.   

Förstår inte varför du låter en anonym persons åsikter påverka dig så mycket. Oavsett skulle du ju känna igen personens text (även om det skrevs dubbelanonymt) och veta det är en man, och ta åt dig iallafall?

• Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 22:17:25 följande:
    Har du förstått trådens ämne Har du glömt bort trådens ämne? Jag tycker att personen bidrar till toxiciteten på forumet och förklarar varför, denne riktar sitt förakt mot kvinnor, men försöker också hävda att dennes åsikter på något sätt är representativa för männen på forumet. Toxiskt. Varför tror du att jag skriver det egentligen? Det hör till tråden. Jag tycker incelsen tar för stor plats och förgiftar forumet.

Ditt nick figurerar med hänvisning till dig i andra sammanhang på nätet. Jag skulle själv inte vilja ha det så. Du kanske inte håller koll på vad jag skriver här, brukar normalt välja ett nytt nick till varenda tråd. Anledningen till det är såklart att jag vill att åsikterna bemöts där och då, min person är ointressant. Din person är ointressant. Jag anser att integritet ska respekteras, oavsett hur oense man är.
    Du behöver inte upprepa dig, jag har läst dina inlägg. Jag tycker alla har lika stor rätt att skriva sina åsikter. (Det enda jag gjorde gav dig ett tips.)

Mitt nick figurerar inte alls med hänvisning till mig i andra sammanhang på nätet. Andra kanske använder samma nick på nätet, men det har inget med mig att göra.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-13 15:05:17 följande:
    Jo, det gör det. Någon har skrivit en avhandling eller nåt och använt dig som exempel. Och vad tror du egentligen? Det är väl klart att du finns tillgänglig på internet på ett helt annat slag då du vill utveckla en persona på nätet. Jag vill inte bli en internetkändis. Sånt är inte för alla.
    Nej du har fel.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-13 17:13:35 följande:
    Googla själv då vetja. Din persona finns i andra samband där ute på internet. Då gjorde jag bara en enkel sökning, ingen djupdykning. Vad tror du ett forumkändisskap leder till egentligen? Anonymitet? Du får ha det om det är något du gillar. Jag och andra vill av olika skäl inte ha det och det borde du rimligen respektera. sk "dubbelanonymitet" är inte ett problem. Toxiska diskussioner är det, t ex att försöka klura ut vem som ligger bakom ett nick i stället för att diskutera trådens ämne.
    Och jag säger nej, du har fel. Värst vad du är intresserad av mig nu då.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-14 00:12:43 följande:
    Du kan ju inbilla dig det. Du står omnämnd i andra sammanhang ute på internet. 
    Och jag tror inte du förstår vad du läser. Men vi kan lämna det därhän nu, det är lite ot. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-06-13 23:10:05 följande:
    Visst har alla rätt att skriva sina åsikter.
    Men man behöver väl inte rapa upp samma åsikter flera gånger dagligen under flera års tid?
    Det räcker väl med en tråd för att få säga det man vill ha sagt.
    Om man ändå kunde önska den funktionen av FL; ett antal personer postar ju exakt samma saker i flera trådar samtidigt. Blir ju lite tradigt i längden, men det genererar ju klick.
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL