Den toxiska diskussionskulturen på FL
Dubbelanonymiteten här bidrar till all skit med folk som gömmer sig och inte vågar stå för sina åsikter och inlägg, en del vill bara hacka med personliga påhopp. Tror inte fb har det.
Dubbelanonymiteten här bidrar till all skit med folk som gömmer sig och inte vågar stå för sina åsikter och inlägg, en del vill bara hacka med personliga påhopp. Tror inte fb har det.
^ dubbelanonymiteter
Han borde avregistrera sig, inte bannas. Jag ser inte honom som något offer, tvärtom, jag ser honom som en person som attackerar och för ett könskrig. Hela forumet blir styrande efter honom, varenda tråd kan han tydligen lägga in något om hur synd det är om hon för att en kvinna gett honom nobben och att andra trott att han inte skulle ha någon framgång på att ragga på en 20-åring. Ingenstans har jag någonsin läst något som visar att det är synd om honom på riktigt. Enbart banala saker som att någon klankat på honom och råkar vara kvinna. Det utlöser en hel shit-storm där ondskefulla saker tillhör det kvinnliga könet, eller hur onda kvinnor är mot mig (eller män) som det är så synd om. Han läser inga inlägg (kvinnorna) skriver utan vrider sig i plågor i sin hemstickade offerkofta. Han är väldigt attackerande och offensiv i sitt könskrig. Sen skriver han inlägg såsom att han är väldigt snäll. Ganska bisarrt.
Det är inte mobbning, det är fullständigt rimliga reaktioner folk får på stötande trådar, både män och kvinnor reagerar på dessa oändliga trådar, han är inte en representant för män och jag (i egenskap av man) finner det stötande att han försöker dela upp människor i två läger. Jag vill inte bli associerad med något han skriver.
Du låter dock som en kvinna.
Jag gav dig ett tips hur du inte skulle behöva associeras med vissa Du ogillar.
Jag är inte sarkastisk.
Om du brytt dig om att läsa tidigare inlägg ser du vad jag har emot dubbelanonymitet. Eftersom jag bara använder enkelanonymitet är det dessutom lättare för dig att hålla i minnet vad just jag sa om det tidigare i tråden, då du t ex även har en specifik bild relaterad till mitt nick till hjälp för minnet, och inte bara ett namn Anonym(ännu en i mängden av dubbelanonyma).
Du anser att det endast är mitt problem att personen kastar skit på män, eller försöker dra ner män ner i skiten. Inget egentligt "tips" på hur en enkelanonymitet skulle lösa ett dugg. Dvs sarkasm.
Skulle föredra om du valde ett annat nick för varje gång du skriver ett inlägg. Jag vill att forumet ska vara ett "här och nu" forum, är någon dum så blir det naturliga reaktioner på texten. I stället för hur det ser ut nu då vissa tar upp helt orelaterade saker för att antingen försöka lista ut människan bakom eller för att hävda något som någon skrivit i en annan tråd. Helt meningslöst och sånt skapar ett toxiskt forum.
Nu testade jag att googla ditt användarnamn och ser att det figurerar i andra sammanhang. Det är snudd på integritetskränkande. Om nu ditt syfte inte är att skapa en internet personlighet. Det vill inte jag.
Jag förväntar mig att du läst inläggen denna tråd och ser vad jag tycker här.
Om andra använder samma nick i andra sammanhang spelar inte mig någon roll. Jag själv använder det bara här.
Förstår inte varför du låter en anonym persons åsikter påverka dig så mycket. Oavsett skulle du ju känna igen personens text (även om det skrevs dubbelanonymt) och veta det är en man, och ta åt dig iallafall?