Hushållsarbete som liten
Jag gjorde inte många knop hemma under uppväxten, men är väldigt ordningssam och städar noggrant som vuxen. Som barn behövde jag väl på sin höjd bädda min egen säng och hålla mitt rum något sånär städat. Resten av huset skötte mamma och pappa - alltså dammsuga, skura, dammtorka, tvätta, diska, laga mat, städa toaletter och badrum. Som tonåring blev jag vegetarian och började därför laga en del mat, men mina päron skötte i princip all disk.
Allt detta medförde att jag växte upp i ett rent och prydligt hem, så därför håller jag mitt eget hem rent och prydligt nu som vuxen.
Min make hade raka motsatsen. Tvingades städa, diska, tvätta, stryka, klippa gräsmattan o.s.v. ? och nu som vuxen avskyr han det. Plus att han såklart växte upp i ett mer stökigt hem ? ska barnen i huset ha hand om en stor del av det hela, då kommer ju hemmet vara lite skitigare. Så hans nivå på vad som var ett städat och snyggt hem var helt åt skogen när vi träffades! Nu, såhär 10 år senare, städar han lika bra som jag (för nu är han van vid att leva i ett ordentligt, vuxenstädat hem).
Så... Ja, min syn är väl litegrann att vuxna nog ändå bör ta den absolut största delen av hushållsarbetet ändå.