Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juli 2024

Lugnoro skrev 2024-07-20 21:25:22 följande:

Mina bröst spänner. Men pga konstig graf vet jag inte när jag hade ägglossning och därmed inte heller när mensen ska komma. 

Det är ju riktigt lurigt? jobbigt läge. 

Snart har ÄL+7 passerat för mig, hade varit roligt att få se vad min temp ligger på men kan inte kolla det förrän tisdagsmorgon då vi är på vift och jag glömde termometern hemma, men jag är sjukt nyfiken, inga gravtest har jag heller så jag kan smygtesta som er andra 😄

• Snorkfrökenhär

JustinzeVar Jag törs nog säga grattis 😍 

Lugnoro Vet precis hur det kan vara att gå och vänta utan att veta när mensen borde komma, förut hade jag lite oregelbunden cykel och kunde inte alltid känna av ägglossningen? Går ju inte göra annat än å vänta och se. 

Jag har iaf inga symtom direkt mer än små vaga känningar jag ofta brukar ha. Väldigt gasig och bubblig mage dock 😆 Kanske kan va nåt? Näää, jag vet int. Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom såhär tidigt, fått symtom först några veckor efter BIM så lägger inte så stor vikt vid det, men hade ju varit lite roligare och mer spännande att få känna nåt som andra kan göra 😄

Sladdis Ser ju lovande ut med din tempkurva 🙏🏻😄 Jag brukar smygtesta ÄL+9 eller +10 som tidigast så jag skulle testa om jag kunde, har mina test hemma och är på resande fot så jag får snällt avvakta, men det kanske är lika bra 😅

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-21 00:00:13 följande:

Jag har idag haft bruna flytningar, som när mensen kommer, så jag tror det är kört denna månad:(

Jäkla skit också? det är inte kört förrän det är kört men jag förstår precis 😩 Man får bryta ihop och komma igen, kämpa på 💕
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-21 09:26:35 följande:
    När kommer du hem igen? Vilken cykeldag är du på då?
    Jag har inte plussat förrän BIM+5 och BIM+8 mina tidigare graviditeter men då va jag inte medveten om hur lång min lutealfas var. Om den va lika kort då är det ju inte så konstigt egentligen.
    Så därför försöker jag avvakta med att testa men känner jag mig själv så blir det ett test imorgon 🙈
    Båda gångerna jag varit gravid har jag haft mycket molvärk långt innan plusset men har det minst en vecka innan mens också så ja, kan ju va vilket som 😂

Okej, ja det beror ju helt på ens cykel och hur sent ägget fäster osv när man kan plussa. Håller sig tempen hög är det ju lovande i alla fall 😄🙏🏻

Vi åker hemmåt sent imorgon, så kan testa först på tisdag, då är jag på ÄL+10 och BIM-2, har 12 dagars lutealfas.

Har aldrig testat och fått positivt före BIM, men de andra graviditeterna var jag inte lika besatt som jag är nu, haha 😆 Då väntade jag till och med flera dagar över BIM innan jag ens testade, tänkte att mensen bara var lite sen, det var helt annat än nu 😂

• Snorkfrökenhär
    JustinzeVar skrev 2024-07-21 10:37:17 följande:

Knep ihop 4 timmar och tog cb ❤️
    Tack för gratulationerna❤️ har fortfarande inte tagit in det, snart 1 år sedan vi började försöka och har första tiden hos fertilitetsklinik på onsdag (!!) så trodde aldrig denna dag skulle komma. Lycka till ni andra🙏❤️
    Grattis, så väl unnat er 🌸 Stort lycka till.
  • Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-21 12:48:14 följande:

Har ni varit med om spökstreck från dessa test? 

Det är inte testa tidigt, och jag ska ha mens om tidigast två dagar. Jag testade inte heller på morgonen. Hmmm. 

Jag har fått supersvaga streck på dom där och sedan fått mens några dagar senare. Men kan ju ha varit gravid och att det blivit en kemisk graviditet eller så var det spökstreck. Men dina streck kan ju helt klart vara på riktigt, jag ser och håller tummarna att strecken blir starkare om en dag eller två 😄🙏🏻
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-22 08:24:25 följande:

Min temp sjönk idag. Tog ett test som va negativt så nu är det bara att invänta mensen. 
    Nää vad trist om det är så?  Får se om jag vågar mig på att ta någon temp imorgon när jag har möjlighet, är den låg vet jag ju att mensen snart kommer även för mig, både och det där med att tempa 🙈 Å ena sidan bra att få veta hur det går så man kan ställa in sig på mensen men samtidigt blir man ju nedslagen. 
  • Snorkfrökenhär
    Rebecka 714 skrev 2024-07-22 08:42:02 följande:
    Asså jag har haft som molande värk enda sen äl som var för 6 dagar sedan. Den känslan brukar gå över för mig efter äl och så brukar jag känna mig normal fram till mens. Men nu känner jag mig uppblåst och ?menavärkig?.

Men de är svårt att säga om man inbillar sig eller inte :D
    du då? När har du bim?

Jag kände mig också svullen och var öm och hade smått värk av och till i magen många dagar efter ägglossningen den här gången men det avtog. Fick igår en stark ilande/stickande smärta i magen en stund och sen lite molvärk men nu har det avtagit så vet inte om det betyder nåt men kan ju hoppas 😅🙏🏻  ÄL+9 idag. Är inställd på mens, känns långt bort att lyckas. 

Dagarna får gärna gå fort nu känner jag 😅

• Snorkfrökenhär
    angermanlandskan skrev 2024-07-22 13:29:14 följande:

Tack Anonym (Jag ser!) ❤️

Skräckblandad förtjusning nu. Jag vet knappt någonting om att vänta eller ha barn. Hur kommer jag att må, vad får jag äta och inte, hur funkar föräldrapenning, vad behöver vi förbereda? 😩

Vågar inte riktigt tro på det heller. Jag köpt ett tvåpack CB-tester (testa tidigt) och tänker att jag ska ta ett senare idag och ett imorgon. Hjälp. 😮?💨

Grattis 😍 Saker och ting ordnar sig allt eftersom, du har en fantastisk tid framför dig 😄
  • Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-22 17:29:48 följande:

Testa tidigt-testet var jättesvagt. Tror tyvärr att det är en kemisk graviditet den här gången och att mensen kommer snart. 

Kanske fortfarande är för tidigt för starka positiva test 🙏🏻 Vet precis hur det är att få supersvaga test som inte stegrar, inte kul. Men är inte kört förrän det är kört, än finns absolut hopp för dig 😊
  • Snorkfrökenhär
    Heybae skrev 2024-07-22 19:45:30 följande:

Nu kom det lite brunt när jag torkar mig så mensen är på ingång 😭. 

Nooooo 😩 Tråkigt. Nya tag 💪🏻
  • Snorkfrökenhär

Kom hem sent ikväll och kunde inte låta bli att testa då jag har massor av test här hemma 🙈 Men typ blankt. En svag, svag skugga som inte behöver betyda ett skvatt och kanske är det bara jag som ser det också 😆 Blir att snällt vänta en dag eller två och testa igen.

ÄL+9 och såhär ser det ut:

• Snorkfrökenhär

Min temp imorse var inte så hög så jag räknar med att mensen dyker upp om två dagar. Suck. Nya tag nästa månad 😊 

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-23 10:44:37 följande:

Idag steg min temp igen 🤔
    Har mensvärk och väldigt ömma och spända bröst. Ingen mens än så länge. Bifogar bild på förra och denna cykels tempkurva. 
    Va tror ni? Är tempen så pass hög att jag fortfarande vågar hoppas? ☺️
    Med den tempen hade jag fortsatt ha hoppet kvar 😊
  • Snorkfrökenhär

Jag har räknat fel, minns fel dag då ÄL var så BIM är idag och mensen dök nyss upp 😆 Lycka till ni andra och grattis till alla som plussat 🌸

Svar på tråden BIM juli 2024