Inlägg från: Anonym (Sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis)

BIM juli 2024

Skulle precis svara dig att det såg ut som mitt, jag såg eventuellt en liten skugga men tänkte att jag inbillade mig. Såg då att vi hade samma typ av test. Lägger upp min bild som jag dock tycker är tvärblank, ÄL+9.
  • Anonym (Sladdis)

Idag steg min temp igen 🤔
    Har mensvärk och väldigt ömma och spända bröst. Ingen mens än så länge. Bifogar bild på förra och denna cykels tempkurva. 
    Va tror ni? Är tempen så pass hög att jag fortfarande vågar hoppas? ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-07-23 05:37:48 följande:

Jättesvagt sträck igen. 

Avvakta nån dag och testa igen. Håller tummarna för dig 💕
  • Anonym (Sladdis)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-23 10:59:26 följande:
    Med den tempen hade jag fortsatt ha hoppet kvar 😊
    Ja jag hoppas, blev rätt glad imorse när jag såg att den stigit igen. Nu ska jag bara hålla mig ifrån att testa i tid o otid 😂
    Tråkigt att din temp gått ner 😔 
  • Anonym (Sladdis)
    StrawberryKiss skrev 2024-07-23 11:53:49 följande:

Har följt den här tråden utan att skriva då det alltid slutat med att jag fått min mens. 

Jag har haft lite mensvärk efter ÄL och det är vanligt för mig, men i helgen fick jag sån jobbig mensvärk och brukar inte få sådär ont innan mens utan det är vanligt med sån smärta dag 2-3 in i mensen. 

BIM 22/7 alltså igår, ingen mens i sikte men samtidigt inget ovanligt då min mens var sen med 4-5 dagar sist.
    Och har dessutom PCOS. 

Imorse låg jag på soffan och försökte jobba men kände mig så seg och scrollade på mobilen när jag helt plötsligt gick upp och gjorde ett test. 

Och till min förvåning så blev det positiv. Har alltid hört att jag skulle behöva söka hjälp dagen jag vill få barn pga min PCOS.

Symptom:
    Ganska torr down below, inga mer flytningar än vanligt.
    Lätt yr 
    Andfådd 

Jag önskar er andra verkligen lycka till och ge inte upp! Hjärta

Stort grattis! Va kul! 😊
  • Anonym (Sladdis)

Bestämde mig igår för att om tempen fortfarande va hög idag skulle jag ta ett nytt test, testa tidigt. 
    Vakna med fruktansvärd mensvärk inatt och va helt säker på att mensen skulle komma.
    Tog tempen imorse och den hade stigit mer 😁
    Gick upp och tog ett test, lite i chock ser jag att det utan tvekan är positivt 🥰☺️
    För visst är det ingen tvekan? 😂

• Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-07-24 07:17:04 följande:

Sladdis, grattis!

Tack! 
    Uppdatera gärna hur det går för dig ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    mammaatillen skrev 2024-07-24 12:38:38 följande:
    Ingen tvekan! STORT grattis!❤️
    Tack 🥰 Håller tummarna att du får ditt plus ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-07-24 22:21:02 följande:

Det är tydligare i verkligen. Det har blivit tydligare, men inte jättemycket. Har kvar symptom också och tempen ligger högt. 

Där är ju klart ett streck i alla fall. Är det ett vanligt eller tidigt test? 
    Eftersom du är osäker på när ÄL va hade jag försökt vänta nån dag och ta ett nytt. Men vet också att det är lättare sagt än gjort. 
    Håller tummarna att du får en fin stegring nästa test 🥰
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-07-25 06:18:51 följande:

Anonym (Sladdis)
    Det är ett vanligt test. Inte testa tidigt..

Men då är där ju en stegring för visst va dina andra test testa tidigt?
    Jag tog ett vanligt igår på eftermiddagen så va i princip blankt. Tog ett nytt nu på morgonen som va positivt.
    Så jag vågar mig nog på ett grattis till dig ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-25 09:55:05 följande:

Haha nu har jag gjort de man inte ska göra. I knoooow

bim-5
    klev upp kl 6, astrött. Testade. Var negativt. Kastade de efter 5 min och gick å la mig.

klev upp 9.20 och kände jag skulle bara kolla på det. Och ser då två streck. På alla andra test är de fortfarande negativt som jag kastat innan. 

jag vet att jag är töntig nu. Är lite testberoende För är så spännande och jag vet att man inte ska läsa av resultat efter tiden men ja. De känns ju ändå konstigt :o

ska testa imorgon igen och förhoppningsvis så kommer strecket tidigare.

men har någon av er varit med om detta å sen varit gravid?:)

Jag har faktiskt bara varit med om det när jag varit gravid. Annars har dom varit helblanka även efter tiden. Förutom med Clearblue där det alltid blir färgrester.

Så vi håller tummarna! ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Moav skrev 2024-07-25 21:15:58 följande:

Här kom mensen idag 😅 11-12 dagar efter ägglossning. Verkar vara ungefär däromkring jag brukar vara när jag kollar bakåt.

Även om jag verkligen vill ha vår sladdis, så är det på ett sätt skönt att det inte tog sig nu i och med att jag pluggar och i mars i vi mittemellan två praktikperioder. jag vill gärna ta examen med min nuvarande klass i juni 2026, så nästa månad kommer vi hålla igen för att sen börja försöka aktivt ordentligt och inte bara lite nu och då som det blev denna månad. 

Några gemensamma vänner till oss gick idag ut med att de väntar en till, deras barn är lika gamla som våra två andra och min bror ska ha barn fick jag höra också. Så bebislängtan blir ju inte direkt mindre 🥹😍

Skönt att du kan se på det så 😊 Lycka till när ni börjar försöka ordentligt ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-26 07:11:15 följande:

Idag blev det ett plus för mig, svagt. -4 bim. 

så spännande :)

vet ni om de finns någon grupp för bf april 2025?

Stort grattis! 🥰
    Är det första barnet? 

Nä jag har inte hittat nån än, tänkte starta en men ville vänta tills jag plussat på digitalt 😂
    Har plussat så sent i mina tidigare grav så har avvaktat med det men imorgon tror jag att jag tar det digitala 😁
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-26 07:33:36 följande:

Åh håller tummarna att du plussar! :)
    när ska du ha mens?

Tack :D alltid så overkligt. De tog sig på första försöket men trodde de skulle ta längre tid eftersom man inte är jättefint längre (38 😅)

jag har 4 barn sen innan som är 16,14,11 och 3. Så de känns så roligt med en till så den yngsta får ett syskon också mer nära i ålder.

har du fler? 

Jag har plussat 😊 På BIM+1 med ett testa-tidigt. Svagt igår på vanligt, och svagt idag på vanligt, annat märke.
    Så även om jag vet att jag är gravid så är jag rädd att hcg-nivån är för låg för digitalt 🙈

Jag har två barn, 12 och 7 som båda längtar efter ett småsyskon 🥰
    Vi har kört oskyddat i 6 mån men min cykel gick bananas, är också 38, började få lite panik för att det tog sån tid 😂 men efter att cykeln stabiliserat sig så tog det sig på 2:a försöket ❤️

Tog dina stora väl emot den lilla?
    Kul för minstingen att få ett syskon närmre i ålder 😊
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-07-26 07:53:56 följande:

Det orangea testet är testa tidigt och det röda är inte det. Nu tänker jag inte testa mer :) 

Och som vanligt ser man det tydligare i verkligheten. 

GRATTIS!! 🥰❤️
  • Anonym (Sladdis)

Det tror jag också att du gjorde 😊 Grattis! ❤️
    Jag hade väntat med digitalt till åtminstone BIM men det är ju pga mina tidigare erfarenheter, se inlägg ovan 😊🙈

Anonym (EP) skrev 2024-07-26 08:25:26 följande:

Tror fasiken jag testade positivt också?..hjälp mig att tyda!! Ska åka iväg och köpa digitala test snart också. Tog på BIM -3, aldrig fått minsta antydan till streck tidigare och vi har försökt i ganska exakt 1 år. 
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-26 08:07:31 följande:

Ahaa men då är du ju gravid, grattis. Så kul!:)

jo de har varit helt kär i henne. Sån skillnad med en sladdis och stora barn som hjälper till och klarar sig själva :) nu har de faktiskt sagt att de vill ha ett syskon till men vi har sagt nej :p tänker hålla de hemligt för dom och alla tills efter nipt då man sett att allt ser bra ut. 

Kommer bli svårt eftersom vi tidigare berättat typ direkt, hehe. 

Tack! ☺️
    Våra barn tror att jag och pappa fortfarande diskuterar huruvida vi ska ha en till eller ej, vill vänta med att berätta ett tag till iaf.
    Jag har aldrig gjort varken KUB eller nipt.
    Denna gång känner jag dock att åldern gör att jag vill göra båda men har lite dålig koll 😂
    När gör man nipt? 
Svar på tråden BIM juli 2024