Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juli 2024

Emmaskoj Ni har inte missat ÄL då ni haft sex precis före och dagarna där omkring, mer kan man inte göra 😊 Positiva ÄL-test är ingen garanti för att ÄL sker, bara att att kroppen försöker ägglossa, men att du fått ömma bröstvårtor kan vara ett symtom på att progesteronet är högt vilket det blir direkt efter ÄL 😊 Jag får alltid ömma bröstvårtor 1-2 dagar efter ÄL som håller i sig några dagar så det låter verkligen som att du haft en kanonägglossning. Bara hålla tummarna att det leder till bebis också 🙏🏻😄
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-07-15 16:52:11 följande:

BIM idag och tog tidigt gravtest, tyvärr negativt så idag slutar jag också med progresterontillskottet. Mensen kommer sannolikt inom närmsta två dagarna. Lite mensvärk idag så den verkar tom vilja bryta igenom av sig själv!

Äsch vad tråkigt? Nya tag 💪🏻
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-15 19:31:14 följande:

Hoppar in här! Väntar på ÄL ska bekräftas ☺️
    Vi försöker oss på en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år.
    Har inte skyddat oss sen januari men min cykel har varit väldigt oregelbunden fram till dom två senaste månaderna men med kort lutealfas. Har tagit Inositol i två månader och nu även munkpeppar denna månad. Så nu håller vi tummarna att vi lyckats denna månad 😊
    BIM 24/7 men om försöken att förlänga lutealfasen fungerat kan den va nån dag senare. 

Grattis till alla er som redan plussat! PlusGlad

Vi med försöker få en sladdis 😅🙏🏻 Har barn på 9 och 12 år redan. Ibland tänker jag att vi är tokiga som vill börja om, men samtidigt mysigt ju och känns spännande med en sista liten en 🥰 Jag har räknat ut att BIM blir 25/7 för mig så vi har nästan  lika lång väntan. Lycka till 😄
  • Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-15 20:24:20 följande:

Hade positivt på äl-test dag 13. Men det ser konstigt ut. Suck. 
    Många gånger har min temp gjort en störtdykning precis innan ÄL eller på ÄL, kanske är så för dig denna gång? Eller så sovit konstigt? Tempen kan ju va känslig ibland? 
  • Snorkfrökenhär

Vad spännande dagar för många av er som har så mkt känningar och symtom. Spännande väntan även för mig som är så nyfiken för er skull haha 😄

Jag med är ordentligt öm i magen/livmodern. Sticker och ömmar, gör ont om man trycker på magen. Varit väldigt orolig i magen också?För tidigt för gravsymtom så beror väl bara på att ÄL varit. ÄL+3 idag. 

• Snorkfrökenhär

Gäller att försöka hålla sig sysselsatt så man inte funderar eller känner efter för mkt men det är ju verkligen lättare sagt än gjort 🙈

Då jag är på resande fot för tillfället så går dagarna rätt fort och jag hinner inte fundera alla dagar, men så kommer en regnig dag och så kommer funderingar och jag blir ivrig och förväntansfull 😅 

• Snorkfrökenhär

Jag hade nästäppa och blödde ofta näsblod när jag var gravid, man kan få sköra slemhinnor lite överallt som gravid, kanske är ett gott tecken för er som fått näsblod även om det är tidigt 😄🙏🏻

• Snorkfrökenhär

Jag med tempar, men har glömt termometern hemma så inte kunnat kolla senaste dagarnas temp, men viktigaste är ju att ha fått ÄL bekräftad iaf, det brukar se rätt så likadant ut varje månad 😊

Inga fler missfall för dig nu Heybae tycker jag, håller tummarna att det är er tur nu snart 🌸
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-19 09:51:00 följande:

Sent igårkväll började jag må ordentligt jävla illa. Typ: "Vart är toan"-illa. Vaknar med illamåendet idag också.

Jag aaavskyr att må illa men just nu hoppas jag det är ett tecken. Har också drömt väldigt knepiga drömmar i några dagar, inatt att jag tog positivt gravtest exempelvis. 

Hoppas verkligen på ett plus i dagarna. Bim närmar sig med snigelsteg, cirka 5 dagar kvar. Ska försöka låta bli att testa tills om 5 dagar men är ju sämst på att hålla mig..

Illamående låter ju lovande även det suger att må illa.  Dagarna får gå snabbt till BIM. Fasiken jag har ju 5 dagar kvar till BIM ser jag nu? inte så långt kvar för mig heller 😅 Jag har dock inget sånt där starkt symtom som illamående. Bara öm kring livmodersområdet och någon diffus molvärk har jag känt av idag, men kan lika gärna varit inbillning 😆 
  • Snorkfrökenhär

Spännande JustinzeVar 😄 Jag ser tydligt ett streck och håller tummarna att det är på riktigt.

EmmaJoh Har du haft nå symtom på att ÄL varit med än positivt test? Positivt ÄL garanterar ju inte ÄL för någon, bara att kroppen försöker ägglossa, men ibland kan man få fler hintar eller symtom som indikerar på att det skett 😊 

Svar på tråden BIM juli 2024