Inlägg från: Rebecka 714 |Visa alla inlägg
  • Rebecka 714

BIM juli 2024

hej!

Är på bim- 8 idag. Spännande.
    Försök att skaffa 5e barnet ☺️

skulle vilja testa NU men är väl för tidigt.. men så otålig.
    det är första månaden vi försöker. 

• Rebecka 714
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-22 07:53:53 följande:
    Ja man är ju så otålig o väntan blir så lång. 
    Men är nog lika bra att vänta nån dag till ☺️
    Har du några tidiga symtom? 
    Asså jag har haft som molande värk enda sen äl som var för 6 dagar sedan. Den känslan brukar gå över för mig efter äl och så brukar jag känna mig normal fram till mens. Men nu känner jag mig uppblåst och ?menavärkig?.

Men de är svårt att säga om man inbillar sig eller inte :D
    du då? När har du bim?
  • Rebecka 714

Bil -6
    asså är jag inte gravid är det ju sjukt konstigt.

efter äl så brukar alltid den molande känslan gå över för mig och jag mår prima fram till mensen. Då får jag mensvärk DAGEN mensen kommer.

men nu, två dagar efter äl så fortsatte liksom bara den molande känslan.
    nu sen tre dagar tillbaka är det en konstant molande mensvärkkänsla.

inatt vaknade jag upp av att de värkte i magen.
    jag har inte haft sådär så långt innan mens förut :o

tester visar såklart minus men de är ju så tidigt än. Men känner i min kropp att jag är typ 95% säker att jag är gravid, haha. Skulle bli mycker förvånad om mensen kom för då har min kropp verkligen lurat mig.

sååå spännande och så svårt å vänta. Ska testa nu varje morgon tills BIM. Orkar inte vänta 🤣

• Rebecka 714
    Lillapandan skrev 2024-07-24 17:22:48 följande:
    Oj så spännande. Jag väntar otåligt på ett positivt test, men tänker att jag får vänta några dagar till innan jag testar😅
    När har du bim?:)
    jag har på tisdag.
  • Rebecka 714

Haha nu har jag gjort de man inte ska göra. I knoooow

bim-5
    klev upp kl 6, astrött. Testade. Var negativt. Kastade de efter 5 min och gick å la mig.

klev upp 9.20 och kände jag skulle bara kolla på det. Och ser då två streck. På alla andra test är de fortfarande negativt som jag kastat innan. 

jag vet att jag är töntig nu. Är lite testberoende För är så spännande och jag vet att man inte ska läsa av resultat efter tiden men ja. De känns ju ändå konstigt :o

ska testa imorgon igen och förhoppningsvis så kommer strecket tidigare.

men har någon av er varit med om detta å sen varit gravid?:)

• Rebecka 714

Idag blev det ett plus för mig, svagt. -4 bim. 

så spännande :)

vet ni om de finns någon grupp för bf april 2025?

• Rebecka 714
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-26 07:21:53 följande:
    Stort grattis! 🥰
    Är det första barnet? 

Nä jag har inte hittat nån än, tänkte starta en men ville vänta tills jag plussat på digitalt 😂
    Har plussat så sent i mina tidigare grav så har avvaktat med det men imorgon tror jag att jag tar det digitala 😁

Åh håller tummarna att du plussar! :)
    när ska du ha mens?

Tack :D alltid så overkligt. De tog sig på första försöket men trodde de skulle ta längre tid eftersom man inte är jättefint längre (38 😅)

jag har 4 barn sen innan som är 16,14,11 och 3. Så de känns så roligt med en till så den yngsta får ett syskon också mer nära i ålder.

har du fler? 

• Rebecka 714
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-26 08:02:58 följande:
    Jag har plussat 😊 På BIM+1 med ett testa-tidigt. Svagt igår på vanligt, och svagt idag på vanligt, annat märke.
    Så även om jag vet att jag är gravid så är jag rädd att hcg-nivån är för låg för digitalt 🙈

Jag har två barn, 12 och 7 som båda längtar efter ett småsyskon 🥰
    Vi har kört oskyddat i 6 mån men min cykel gick bananas, är också 38, började få lite panik för att det tog sån tid 😂 men efter att cykeln stabiliserat sig så tog det sig på 2:a försöket ❤️

Tog dina stora väl emot den lilla?
    Kul för minstingen att få ett syskon närmre i ålder 😊

Ahaa men då är du ju gravid, grattis. Så kul!:)

jo de har varit helt kär i henne. Sån skillnad med en sladdis och stora barn som hjälper till och klarar sig själva :) nu har de faktiskt sagt att de vill ha ett syskon till men vi har sagt nej :p tänker hålla de hemligt för dom och alla tills efter nipt då man sett att allt ser bra ut. 

Kommer bli svårt eftersom vi tidigare berättat typ direkt, hehe. 

• Rebecka 714

grattis! Väldigt tydligt gravid :)

Lugnoro skrev 2024-07-26 07:53:56 följande:

Det orangea testet är testa tidigt och det röda är inte det. Nu tänker jag inte testa mer :) 

Och som vanligt ser man det tydligare i verkligheten. 

• Rebecka 714

Det helt klart två streck! Grattis! 🥰

Anonym (EP) skrev 2024-07-26 08:25:26 följande:

Tror fasiken jag testade positivt också?..hjälp mig att tyda!! Ska åka iväg och köpa digitala test snart också. Tog på BIM -3, aldrig fått minsta antydan till streck tidigare och vi har försökt i ganska exakt 1 år. 
  • Rebecka 714
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-26 08:48:57 följande:
    Tack! ☺️
    Våra barn tror att jag och pappa fortfarande diskuterar huruvida vi ska ha en till eller ej, vill vänta med att berätta ett tag till iaf.
    Jag har aldrig gjort varken KUB eller nipt.
    Denna gång känner jag dock att åldern gör att jag vill göra båda men har lite dålig koll 😂
    När gör man nipt? 
    Man kan göra från v 10:)
    jag gjorde de förra gången också. De är dyrt men känns ändå värt för att stilla oron. :) sen kan man få reda på kön då med om man vill :)
  • Rebecka 714

Grattis! 

Anonym (EP) skrev 2024-07-26 10:08:33 följande:
    Tog ett tidigt gravtest från clearblue efter det första RFSU och det visar också positivt!!! Heeeelt otroligt, ett års väntan! Semestern gjorde nog sitt?ska ta digitalt om några dagar, är på BIM-3 ida
Svar på tråden BIM juli 2024