Inlägg från: Anonym (Sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis)

BIM juli 2024

Hoppar in här! Väntar på ÄL ska bekräftas ☺️
    Vi försöker oss på en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år.
    Har inte skyddat oss sen januari men min cykel har varit väldigt oregelbunden fram till dom två senaste månaderna men med kort lutealfas. Har tagit Inositol i två månader och nu även munkpeppar denna månad. Så nu håller vi tummarna att vi lyckats denna månad 😊
    BIM 24/7 men om försöken att förlänga lutealfasen fungerat kan den va nån dag senare. 

Grattis till alla er som redan plussat! PlusGlad

• Anonym (Sladdis)
    Nanathalie skrev 2024-07-15 21:40:01 följande:
    Välkommen!

Jag har också 2 barn sedan tidigare födda -13 och -17 så ungefär som du! Kul att du börjar få en mer regelbunden cykel. Jag har bim 23/7!
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-15 22:11:23 följande:
    Vi med försöker få en sladdis 😅🙏🏻 Har barn på 9 och 12 år redan. Ibland tänker jag att vi är tokiga som vill börja om, men samtidigt mysigt ju och känns spännande med en sista liten en 🥰 Jag har räknat ut att BIM blir 25/7 för mig så vi har nästan  lika lång väntan. Lycka till 😄

Tack! 
    Ja det är med lite skräckblandad förtjusning 😂
    Men känns som att fördelarna väger upp nackdelarna med att börja om 🥰
    Ja denna väntan är dryg.. Får fylla dagarna med massa skoj så tiden går 😁

Lycka till! ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-07-20 07:50:30 följande:
    SNÄLLA säg att jag inte är den enda som ser ett extremt svagt streck!??? Vet dock inte hur bilden blir när den laddas upp. Syns oavsett bättre i verkligheten men såååå svagt. Är på bim -3 ungefär
    Kan tyvärr inte se något men håller tummarna att det blir starkare om nån dag ❤️
  • Anonym (Sladdis)

Jag tempar också och min kurva ser tyvärr precis likadan ut som den brukar efter ÄL så tror det är kört för denna månaden. Dock va äl en dag tidigare än innan så kanske har inositol och munkpepparn haft en betydelse ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-07-21 06:34:46 följande:
    Nu är det enligt mig igen tvekan längre❤️ sträcket är fullt nybart idag. Och jag känner det i hela min kropp. Ömma bröst, halsbränna och molvärk kom som en käftsmäll igårkväll och sitter i idag.
    Min man är dock osäker då jag tidigare månader fått falskt positivt med clearblue (smalt blått sträck som inte gillits).
    Jag har ett cb med veckoindikatior hemma. Tror ni jag kan ta det senare idag eller är mitt rfsu streck så pass svagt att cb kanske visar negativt? Vad tror ni?
    Ja nu syns det tydligt! GRATTIS! ❤️
    Jag hade väntat med cb digitalt, upplever inte dom som så känsliga. Och om du ska ta det nu hade jag väntat tills imorgon och tagit med morgonurin. 
    Igen, stort grattis 🥰
  • Anonym (Sladdis)

Tempen steg idag igen så nu vet jag inte om jag vågar hoppas ändå. Va tror ni? 
    Är på ÄL+8. Tänkte kanske ta ett testa tidigt imorgon. 
    Har molande värk och är lätt illamående, detta brukar jag va innan mens också. Dock har jag inte alls haft samma pms som jag brukar, man greppar efter halmstrå 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-21 09:01:56 följande:

JustinzeVar Jag törs nog säga grattis 😍 

Lugnoro Vet precis hur det kan vara att gå och vänta utan att veta när mensen borde komma, förut hade jag lite oregelbunden cykel och kunde inte alltid känna av ägglossningen? Går ju inte göra annat än å vänta och se. 

Jag har iaf inga symtom direkt mer än små vaga känningar jag ofta brukar ha. Väldigt gasig och bubblig mage dock 😆 Kanske kan va nåt? Näää, jag vet int. Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom såhär tidigt, fått symtom först några veckor efter BIM så lägger inte så stor vikt vid det, men hade ju varit lite roligare och mer spännande att få känna nåt som andra kan göra 😄

Sladdis Ser ju lovande ut med din tempkurva 🙏🏻😄 Jag brukar smygtesta ÄL+9 eller +10 som tidigast så jag skulle testa om jag kunde, har mina test hemma och är på resande fot så jag får snällt avvakta, men det kanske är lika bra 😅

När kommer du hem igen? Vilken cykeldag är du på då?
    Jag har inte plussat förrän BIM+5 och BIM+8 mina tidigare graviditeter men då va jag inte medveten om hur lång min lutealfas var. Om den va lika kort då är det ju inte så konstigt egentligen.
    Så därför försöker jag avvakta med att testa men känner jag mig själv så blir det ett test imorgon 🙈
    Båda gångerna jag varit gravid har jag haft mycket molvärk långt innan plusset men har det minst en vecka innan mens också så ja, kan ju va vilket som 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-22 07:45:01 följande:

hej!

Är på bim- 8 idag. Spännande.
    Försök att skaffa 5e barnet ☺️

skulle vilja testa NU men är väl för tidigt.. men så otålig.
    det är första månaden vi försöker. 

Ja man är ju så otålig o väntan blir så lång. 
    Men är nog lika bra att vänta nån dag till ☺️
    Har du några tidiga symtom? 
  • Anonym (Sladdis)

Min temp sjönk idag. Tog ett test som va negativt så nu är det bara att invänta mensen. 
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-07-22 08:42:02 följande:
    Asså jag har haft som molande värk enda sen äl som var för 6 dagar sedan. Den känslan brukar gå över för mig efter äl och så brukar jag känna mig normal fram till mens. Men nu känner jag mig uppblåst och ?menavärkig?.

Men de är svårt att säga om man inbillar sig eller inte :D
    du då? När har du bim?
    Jag har bim imorgon eller på onsdag. Men eftersom tempen sjönk idag o negativt gravtest så känns det kört denna månaden. 
    Hänger dock kvar och ser hur det går för er andra som är kvar ☺️
Svar på tråden BIM juli 2024