Inlägg från: JustinzeVar |Visa alla inlägg
  • JustinzeVar

BIM juli 2024

Hej! Hoppades på att inte behöva gå över från juni-tråden hit. Fan. Grinat ända sen mensen kom inatt haha. Nya tag..

4/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket 
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon).
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
  • JustinzeVar

Uppdaterar mitt bim-datum då jag fick positivt äl-test idag och bim då troligtvis blir lite tidigare än jag beräknat.
    Även mitt FÖRSTA positiva äl-test någonsin sen jag började testa så är överlycklig över det❤️ antingen har jag testat fel dagar/tider förut eller så har jag inte haft nån äl tidigare månader. Ja ja, nu kör vi 😎

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
    1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7  viplanerar3an, 3:e barnet 

24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket
  • JustinzeVar
    Nanathalie skrev 2024-07-15 22:54:46 följande:

Min molvärk sitter i och är verkligen öm över livmodern om jag lägger tryck på. Jag fick världens svamp efter äl som jag försökt behandla men går sådär. Mår också lite illa ikväll med sura uppstötningar och upplever LITE ömma bröst.

Beställde megatidiga tester från Ablo som kommer imorgon. Känns nu som om jag skulle bli extremt förvånad om de var negativa till helgen men vem vet. Kroppen kan ju spela en ett spratt.

Jag reflekterade också över en sak. Jag började blöda lite lätt när jag och maken hade sex igår morse. Är det någon som upplever samma? Kände även mig öm längst in. Vill ju inte förstöra något om det nu faktiskt har tagit sig.

Någon som känner igen sig?

Finns det megatidiga tester? Måste beställa!😂 Har bim typ samtidigt som du, eller ja 24/7. Tog precis ett RFSU testa-tidigt. Det visade negativt precis som jag någonstans visste att det skulle göra för min äl var bara för 4-5 dagar sedan (haha har blivit knäpp). Men har haft så starka symptom som är helt nya för mig, inte som tidigare när jag varit inbillningssjuk? jag känner precis som du att jag skulle bli förvånad om jag inte är gravid denna månad, men inte pga symptom jag haft utan mer för att jag har en känsla i min kropp som jag inte kan förklara. Vågar knappt säga det, men men. 

Ang. Blödning vid sex så kan det väl bero på känsligare slemhinnor vid ev graviditet har jag läst.. har dock själv inte upplevt det, själv är jag snustorr i näsan och fått lite näsblod i två dagar😂 
    Kan inte tänka mig att sex skulle förstöra något om det tagit sig men förstår tankarna..

• JustinzeVar

Dom symptomen jag haft sedan äl som jag inte känner igen från tidigare när jag varit skengravid är typ som bortblåsta. Och den super starka KÄNSLAN av att det denna månaden tagit sig har av nån anledning också minskat, trots att jag just nu mår rejält illa. Illamående är av nån anledning mitt störta tecken på just skengraviditet haha då jag alltid mått illa dom månaderna jag fått minus. Så kanske därför jag tappat hoppet.

Är på bim -7 eller bim -9 beroende på om man räknar från första dagen med positivt äl test eller två dagar efter då ägget troligtvis släppt. 

Vad i hela friden underhåller man sin hjärna med under sista veckan av väntan?? Någon som har tips?😂

• JustinzeVar
    Nanathalie skrev 2024-07-17 14:07:40 följande:
    Känner såååå igen mig. Hur kan dagarna gå så förbannat jävla långsamt!! Jag LIDER med tanke på att denna cykel hittills är 35 dagar lång och skall enligt min "flo"-app kommer mensen 14 dagar efter äl vilket innebär om 7-8 dagar om jag reggat äl rätt ich precis som du, ska man räkna frpn pos ältest eller 12-36h efter detta ältest då ägger faktiskt släpper. Allt är så förbannat oklart och jag som har kontrollbehov. Förstå min frustration!! Skit.
    Ja!! Och efter att ha levt ett helt liv med sin egen kropp (i mitt fall snart 30 år) så kan man ju tycka att man borde lärt känna den tillräckligt för att förstå allt som sker men nej, man blir ständigt både förvirrad och förvånad😅 min cykel varierar mellan 26-34 dagar och allt som har med lutealfas att göra har jag noll koll på. Kanske har jag en längre lutealfas är ?normala? 14 dagar och då flyttar ju sig bim ÄNNU EN GÅNG. Man blir ju snurrigare och snurrigare ju mer man tänker 😂 Samma kontrollbehov här..och man blir totalt knäpp 
  • JustinzeVar
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-17 16:16:43 följande:

Gäller att försöka hålla sig sysselsatt så man inte funderar eller känner efter för mkt men det är ju verkligen lättare sagt än gjort 🙈

Då jag är på resande fot för tillfället så går dagarna rätt fort och jag hinner inte fundera alla dagar, men så kommer en regnig dag och så kommer funderingar och jag blir ivrig och förväntansfull 😅 

Jaså resande fot alltså! Får säga till mannen att vi måste ta en sista-minuten för att bota min övertänkande och troligen skengravida hjärna😎
    Jag tror jag läst varenda symtom/gravidtråd som finns här på familjeliv så fort jag inte varit sysselsatt och tankarna börjat ha sig. Och det hjälper ju inte direkt. Nu ska jag försöka att åtminstone hålla mig enbart till denna tråd😅 

• JustinzeVar
    EmmaJoh skrev 2024-07-17 19:30:14 följande:

Justin­zeVar jag fick också näsblod i går och jag har aldrig haft det förut! BIM ca 21/7, inte testat än men öm i livmodern och sticker lite. Mycket, kladdiga flytningar som jag annars knappt har alls. Kissar massor flera gånger om dagen. Och otroligt trött, men det är jag nog alltid. 😅

Åh hoppas verkligen vårat näsblod visar sig vara en graviditet🙏 jag hade stickningar och molvärk i livmodern dem första dagarna efter äl men sen avtog det och istället fick jag som nålstick i bröstvårtorna som kommer och går. Är rätt obehagligt när det kommer och har aldrig känt det förut men då jag gjorde en korrigering av mina bröst (implantat-byte bla) i mars så tänker jag att det ev. Skulle kunna vara nerver som börjar hitta tillbaka till varandra eller nåt så vågar inte förknippa det med graviditet än.. det där med flytningarna du skriver om har jag läst ska vara ett positivt tecken! själv är jag lika torr där som i nosen haha.. :( kissnödigheten har jag dock också! :)
  • JustinzeVar

SNÄLLA säg att jag inte är den enda som ser ett extremt svagt streck!??? Vet dock inte hur bilden blir när den laddas upp. Syns oavsett bättre i verkligheten men såååå svagt. Är på bim -3 ungefär
  • JustinzeVar

SNÄLLA säg att jag inte är den enda som ser ett extremt svagt streck!??? Vet dock inte hur bilden blir när den laddas upp. Syns oavsett bättre i verkligheten men såååå svagt. Är på bim -3 ungefär
  • JustinzeVar

• JustinzeVar

Vet inte varför jag råkade skicka bilden 3 gånger! dessutom skrev jag fel, är på bim -4 eller kanske tom bim -5

• JustinzeVar
    Anonym (Jag ser!) skrev 2024-07-20 11:14:55 följande:

Jag ser, Justine! Tror att det där är positivt.

Hoppas!!😭❤️
  • JustinzeVar

Tog precis ett till rfsu test. ÄR testnarkoman delux som redan såhär långt innan bim testar och dessutom tar ett andra test redan idag men nu syns det tydligare men fortfarande vääääldigt svagt. 

Det var extremt svårt att få det på bild men lyckades få till en vinkel nu där man ser även på bild. Vad tror ni?🙏

• JustinzeVar

Glad att det inte bara är mina ögon som ser!! Men vågar knappt bli glad än. Har ju läst om spökstreck och sånt och är bara på äl+8 så känns så osäkert.. 
    Håller tummarna att din äl skett och att vi båda har ett staaaarkt jävla plus om ett par dagar

• JustinzeVar
    JustinzeVar skrev 2024-07-20 17:39:58 följande:

Glad att det inte bara är mina ögon som ser!! Men vågar knappt bli glad än. Har ju läst om spökstreck och sånt och är bara på äl+8 så känns så osäkert.. 
    Håller tummarna att din äl skett och att vi båda har ett staaaarkt jävla plus om ett par dagar

EmmaJoh
  • JustinzeVar

Nu är det enligt mig igen tvekan längre❤️ sträcket är fullt nybart idag. Och jag känner det i hela min kropp. Ömma bröst, halsbränna och molvärk kom som en käftsmäll igårkväll och sitter i idag.
    Min man är dock osäker då jag tidigare månader fått falskt positivt med clearblue (smalt blått sträck som inte gillits).
    Jag har ett cb med veckoindikatior hemma. Tror ni jag kan ta det senare idag eller är mitt rfsu streck så pass svagt att cb kanske visar negativt? Vad tror ni?
  • JustinzeVar

Kan tillägga att bildens kvalité försämrades stort när jag laddade upp bilden här. Strecket är relativt starkt och i rätt färg osv. Men min man som sagt.. han säger att han inte vågar tro på det eller bli glad förrän det visar positivt på cb veckoindikator. Och livrädd nu att ta det idag och de skulle vara negativt av nån anledning 

• JustinzeVar

Knep ihop 4 timmar och tog cb ❤️
    Tack för gratulationerna❤️ har fortfarande inte tagit in det, snart 1 år sedan vi började försöka och har första tiden hos fertilitetsklinik på onsdag (!!) så trodde aldrig denna dag skulle komma. Lycka till ni andra🙏❤️
  • JustinzeVar
    Anonym (EP) skrev 2024-07-21 16:08:36 följande:
    GRATTIS! Vi har också försökt i ganska exakt ett år nu utan att lyckas, har BIM 29/7 och hoppas att semester och ledighet har gjort sitt! Hur gamla är ni? Gjorde du/ni något speciellt just denna månad? Grattis igen, så glad för er skull! Stor kram 

Stort tack❤️ 

Kul att du frågar, för mycket annorlunda skedde faktiskt. Har testat MASSVIS med metoder tidigare som inte funkat.
    Helt ärligt så testade jag ?bisolvon-metoden? denna månad som man läst så mycket om. Men har ingen som helst aning om det är tack vare den eller något annat😅 

Folk skriver att man ska ta bisolvon från mensen börjar till äl börjar sedan sluta ta det. 

Jag började några dagar efter att mensen slutat och drack bisolvon varje dag i en vecka. Sedan slutade jag då jag insåg att jag inte vet när jag har äl och ville inte hålla på för länge.

Ett par dagar därefter fick jag fullt utslag på äl-testet vilket jag aldrig tidigare fått (detta har dock inte med bisolvonen o göra). Tänkte då att fan jag började ett par dagar för sent med bisolvonen och slutade ett par dagar för tidigt men jaja.
    Körde stenhårt på äl test denna månad vilket jag slarvat lite med tidigare. Testade 2-3 ggr om dagen för att inte missa den. I samma veva som positivt äl test fick jag extrema äl smärtor vilket jag aldrig tidigare haft. Har aldrig känt min äl någonsin tidigare och inte heller någonsin fått ett positivt äl test (det kan dock bero på att jag tidigare månader testat fel dagar/tider) Men jag misstänker typ att jag vanligtvis kanske inte ens har äl? men svårt att säga. Hade sex samma dag som positivt äl-test, dagen efter då det fortfarande var positivt, och dagen efter det. 

Åt även kosttillskottet ?Kvinna? från apoteket denna månad. Inte ätit det tidigare. Vad det var som gjorde att det äntligen tog sig förblir osäkert men gravid är jag!! ❤️❤️

• JustinzeVar

ANONYM (EP) :

Glömde tillägga att jag är 29 och min man 33 ☺️
    Han åt även kosttillskottet ?man? från apoteket denna månad (innehåller typ samma vitaminer som kvinna.) Men som sagt vet inte om det berodde på dom. 

Vi har även druckit betydligt mindre alkohol senaste veckorna, knappt någon kväll alls vad jag minns.. medans det förut kunde bli en hel del på helgen hehe.. 

Vi har också semester nu så det är nog positivt!

Svar på tråden BIM juli 2024