• EmmaJoh

BIM juli 2024

Hej alla ni tappra! 

Grattis till er som plussat och heja er som kämpar! 

Hoppas ni orkar läsa hela mitt inlägg :) 

Jag hoppas på ett plus till helgen BIM ungefär 21 juli, första barnet men försökt ett år. Pga konstaterad PCOS gör min kropp lite som den vill. Fick ta en kur med Primolut för att få igång mensen efter att den upphört. Efter tredje och sista dosen tog jag tidiga CB ägglossningstest som alltså ska visa hög fertilitet och maximal fertilitet. Första dagen neg men andra dagen, den 7 juli positivt. Det ska ju blinka de första två dagarna men det blev alltså bara en fast smiley. Dagen efter testade jag negativt (dock mitt på dagen och det hade kanske gått 3 timmar sedan jag kissat innan) med vanligt ägglossningstest från CB. Hade väldigt "kladdiga" flytningar under dessa dagar och vi hade sex en dag före positivt, dagen för positivt och dagen efter negativt. Om jag väl har fått positivt på ett ägglossningstest, är det mer eller mindre säkert att jag verkligen hade det då eller kan det ge utslag ändå? I förr går och i går hade jag ömma bröstvårtor och lite minimensvärk. 

Fyller 36 om några månader och har inga barn sen tidigare. Blev dock oplanerat gravid för nästan tio år sedan (utan att ha haft mens på ett år) men gjorde abort.

• EmmaJoh

Justin­zeVar jag fick också näsblod i går och jag har aldrig haft det förut! BIM ca 21/7, inte testat än men öm i livmodern och sticker lite. Mycket, kladdiga flytningar som jag annars knappt har alls. Kissar massor flera gånger om dagen. Och otroligt trött, men det är jag nog alltid. 😅

• EmmaJoh
    JustinzeVar skrev 2024-07-17 19:36:46 följande:
    Åh hoppas verkligen vårat näsblod visar sig vara en graviditet🙏 jag hade stickningar och molvärk i livmodern dem första dagarna efter äl men sen avtog det och istället fick jag som nålstick i bröstvårtorna som kommer och går. Är rätt obehagligt när det kommer och har aldrig känt det förut men då jag gjorde en korrigering av mina bröst (implantat-byte bla) i mars så tänker jag att det ev. Skulle kunna vara nerver som börjar hitta tillbaka till varandra eller nåt så vågar inte förknippa det med graviditet än.. det där med flytningarna du skriver om har jag läst ska vara ett positivt tecken! själv är jag lika torr där som i nosen haha.. :( kissnödigheten har jag dock också! :)
    Håller tummarna för oss båda! :) försöker hålla mig från att testa men det är inte så lätt hehe..
  • EmmaJoh

Verkar smidigt med Natural cycles, men för mig med pcos blir det kanske svårt?

Mina symtom har avtagit, men den molande värken långt ner i magen har kommit tillbaka och har även fått lite halsbränna. Blir sur på min hjärna om det visar sig att jag inte är gravid och den hittat på alla de här symtomen. ObestämdSka testa på söndag! 

• EmmaJoh
    knyttets skrev 2024-07-19 10:00:41 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa idag! Äl+10 men ett skrikande vitt negativt. Får hålla mig några dagar till och se om det ännu hinner svänga. Ont i brösten och fruktansvärd trötthet dras jag med, i övrigt inga tydliga symtom. 

Kunde inte hålla mig från att testa jag heller. ÄL +12 och även mitt heelt vitt. Antar att det åtminstone hade synts lite lite grann om det hade varit så att jag är gravid, även om det är ett vanligt RFSU test? Fick dessutom mensvärk sen efter lunch så det är nog kört för mig. Även om det känns lite tidigt för mensvärk. Hållet tummarna för dig iaf! :) 
  • EmmaJoh

(Ibland funkar det inte att citera) jag ser absolut JustinzeVar! Skrattande Mitt helt blankt i morse, BIM i morgon men börjar bli osäker på om jag verkligen hade ÄL helgen för två veckor sedan. Har man PCOS kan det tydligen visa positivt fastän det egentligen inte är det. Så trist! 

• EmmaJoh
    JustinzeVar skrev 2024-07-20 17:39:58 följande:

Glad att det inte bara är mina ögon som ser!! Men vågar knappt bli glad än. Har ju läst om spökstreck och sånt och är bara på äl+8 så känns så osäkert.. 
    Håller tummarna att din äl skett och att vi båda har ett staaaarkt jävla plus om ett par dagar

Tack snälla! Nu har jag slut på test, trodde jag hade fler, så nu får jag helt enkelt ta det dag för dag och försöka att inte tänka så mycket. :) Men håll oss gärna uppdaterade på kommande gravtest Justinze! 
  • EmmaJoh
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-20 23:03:30 följande:

Spännande JustinzeVar 😄 Jag ser tydligt ett streck och håller tummarna att det är på riktigt.

EmmaJoh Har du haft nå symtom på att ÄL varit med än positivt test? Positivt ÄL garanterar ju inte ÄL för någon, bara att kroppen försöker ägglossa, men ibland kan man få fler hintar eller symtom som indikerar på att det skett 😊 

Brukar inte ha symtom när jag har ägglossning mer än kraftigare flytningar, vilket jag hade då. Har haft rätt rikliga senaste veckan också, brukar knappt ha flytningar alls. Men som sagt, neg test i dag och BIM i morgon/måndag så det är nog kört. Får njuta av resten av sommaren och försöka igen i augusti. :) Hejar på dig iaf! 
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2024-07-21 00:00:13 följande:

Jag har idag haft bruna flytningar, som när mensen kommer, så jag tror det är kört denna månad:(

Åh vad tråkigt! :( håller tummarna för nästa gång men jag vet hur segt det känns. 
  • EmmaJoh

STORT grattis Justinze!!!! 😃 Tänk vad man kan glädjas åt någon man inte ens känner. Så himla kul!

Negativt för mig i dag också, tror mensen kommer i morgon men ingen mensvärk än, brukar få det typ kvällen innan så får väl se i kväll. Men har absolut inga symtom längre som jag hade tidigare. 

• EmmaJoh

angermanlandskanan jag ser också! Kul! Skrattande

Vet inte vad min kropp håller på med. Neg test i går morse, mensvärk i går kväll, BIM i dag men inte kommit någon mens och den kommer alltid på morgonen. Lite lätt molande värk och illamående så kanske inte kört, vet inte. Det blir som det ska. :) 

Svar på tråden BIM juli 2024