BIM juli 2024
Hej alla ni tappra!
Grattis till er som plussat och heja er som kämpar!
Hoppas ni orkar läsa hela mitt inlägg :)
Jag hoppas på ett plus till helgen BIM ungefär 21 juli, första barnet men försökt ett år. Pga konstaterad PCOS gör min kropp lite som den vill. Fick ta en kur med Primolut för att få igång mensen efter att den upphört. Efter tredje och sista dosen tog jag tidiga CB ägglossningstest som alltså ska visa hög fertilitet och maximal fertilitet. Första dagen neg men andra dagen, den 7 juli positivt. Det ska ju blinka de första två dagarna men det blev alltså bara en fast smiley. Dagen efter testade jag negativt (dock mitt på dagen och det hade kanske gått 3 timmar sedan jag kissat innan) med vanligt ägglossningstest från CB. Hade väldigt "kladdiga" flytningar under dessa dagar och vi hade sex en dag före positivt, dagen för positivt och dagen efter negativt. Om jag väl har fått positivt på ett ägglossningstest, är det mer eller mindre säkert att jag verkligen hade det då eller kan det ge utslag ändå? I förr går och i går hade jag ömma bröstvårtor och lite minimensvärk.
Fyller 36 om några månader och har inga barn sen tidigare. Blev dock oplanerat gravid för nästan tio år sedan (utan att ha haft mens på ett år) men gjorde abort.