Inlägg från: Anonym (ta hand om dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ta hand om dig)

Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel

Ring kvinnofrids linjen, vad bra att ni inte flyttat ihop...........har du någon du kan berätta för hur illa det är....någon som är förstående.......
    För det är inte ditt fel hur han beter sig....så känn ingen skam....
    Att han pendlar mellan kall o varm är för att du ska stanna kvar...
    Han har redan brytit ned din värdighet säger du.... Det gör att du knarkar/blir beroende av hans värme.....så att han gör sig både till förövaren och den goda...det gör att det blir svårt för dig att bryta upp...
    Samtidigt som han säkert mer och mer kommer att isolera dig ifrån dom som kan ge dig sann bekräftelse på att du är värdefull såsom vänner och familj. Att han visar upp en annan bild för dom är inte alls konstigt.. 
    Han är ju falsk och han vill inte bli påkommen....

Säg uppmuntrande saker till dig själv varje dag.....och gör allt du kan för att bryta så snart som möjligt.....

Det är ofta tyvärr väldigt svårt att lämna och omgivningen är ofta oförstående och kanske utövar press men jag tänker att beslutet måste komma inifrån att du själv känner att du vill och kan lämna att du är stark nog att ta beslutet.. ....men ring kvinnofridslinjen dom vet allt om sånt...
    För jag tror ju att partner kommer och bedriva påtryckningar på olika sätt för att vinna tillbaka dig tyvärr. Vet säkert vilka knappar han ska trycka på....
    Normaliseringsprincipen finns t.ex. att man stegvis vänjer sig och inte ser att det som pågår inte är osunt utan det blir vardagsmat.... visst man kan ha konflikter men det som du beskriver verkar helt sjukt....och du har ju barn att skydda också....tänk på dom. 
    Så all hjärntvätt och alla lögner om att det är du som är problemet och inte han som har problem och beroendet av dom varma stunderna, lögnen om att det kommer att bli bättre etc....det behöver du bli av med....
    Kanske också sorgen efter förra skilsmässan gör sig påmind och du tänker att du inte vill bryta upp ännu en gång...kanske något som behöver bearbetas också.
    Vad det än är.....
    Så är dom experter och dom kommer inte med dömande pekpinnar.....
    Du kan ju ta och läsa på själv om våld i nära relationer.....
    Allt är inte fysiskt våld. Det du beskriver skulle jag säga är åtminstone psykiskt våld....men det kanske har förekommit ekonomiskt våld, sexuellt våld??
    Relationen är ju destruktiv o det medger du själv, tänk på att det brukar gradvis bli sämre inte bättre.....
    Du är värdefull och ingen ska ta ifrån dig ditt värde.....det är inte kärlek.... kärlek ska vara ömsesidigt att man ger och tar...inte bara tar.....och man får inte bete sig hur som helst även om båda kan ha visst överseende så är detta långt ifrån att ha normala sunda gränser....

Va fint att jag kan vara till hjälp, en del här kommer med hårda och dömande ord det är något du får räkna med men sålla bort det och läs dem som visar omtanke och förståelse men ändå är ärlig och rak och kanske säger obekväma saker men inte elakt och anklagande sett.

Jag tror att du behöver all psykolog hjälp och stöd som du kan få.  Efter allt du gått igenom. Finns det samtalsstöd där du bor eller andra kvinnor som kommit ur en våldsam relation som kan stötta dig? Du får prata av dig och du ska absolut inte skämmas för det som hänt dig, det kan drabba den starkaste kvinnan också....

Om man har obearbetade sår så blir man ett lättare byte för våldsamma instabila omogna män.... som inte vet hur man får någon att stanna i förhållandet för att dem vill och inte bara är kvar för att dom inte vågar annat.... 

Att säga att någon är egoistisk och bara tänker på sig själv för att du vill avvakta att flytta ihop när du har barn varav en har nyligen fått en diagnos... och han har ju också barn....  det är ju lögn från hans sida men så länge argumentet biter på dig så är det så han beter sig, han klarar inte av att samtala som en vuxen om hur man får alla att trivas för att kunna bo ihop och att man jobbar på sin osäkerhet och pratar om sina och hanterar sin egna känslor istället för att kontrollera en annan människa.....en liten svag och feg person på insidan som du inte ska låta kontrollera dig.....han ska inte skrämma dig till lydnad...det är han själv som är den största egoisten.

Det är bättre och vara ensam än i en dålig relation......du kommer att klara detta! Kämpa på för det ÄR DU VÄRD!!!! <3 <3 <3 Fråga dina barn, för dom är du en av dom viktigaste!! 

Kan din exman stötta dig trots att ni skilt er? För barnens skull, för att hjälpa dig ur detta som annars riskera att skada era barn annars... Jag tänker att du skrev att han var en bra man även om det inte höll mellan er.... 
    Om du förklarar läget.....tror du att han kanske är mera förstående än din familj... hoppas din familj kan förstå också att han faktiskt är farlig....han kanske kan hjälpa till med att hitta en bostad t.ex. som du skrev om... som du har råd med..

Ta hand om dig!! En dag i taget! du klarar detta! Du är klok och förnuftig det märks och kom ihåg du är värdefulll!!! <3 

Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite tips och råd. Jag börjar nämligen tvivla på mig själv, jag börjar tvivla på min uppfattning av allt. Jag försöker alltid se något bra i varje människa och förlåta när någon sårar mig.  Gör jag fel att jag vill vänta med allt? 

Tvivla inte på dig själv du har rätt han har fel! 

Så fin egenskap av dig att vara förlåtande och se det goda i alla.

Det finns tyvärr vissa som tycker att detta ska utnyttjas....   du har tyvärr råkat utför en sådan person....  Din egenskap är jättebra i ett normalt förhållande, där den andre beter sig liknande men inte här.... Han ser dig som ett bankkonto, här kan man ta och ta utan att ge tillbaka....

Så här blir din styrka en svaghet.... men inte om du är medveten om den.... och lär dig ditt eget värde och var dina gränser går.....

Lär känna dig själv bättre så att du kan bli starkare.....<3 
Svar på tråden Jag ber alla som kan svara om jag tänker fel