Va fint att jag kan vara till hjälp, en del här kommer med hårda och dömande ord det är något du får räkna med men sålla bort det och läs dem som visar omtanke och förståelse men ändå är ärlig och rak och kanske säger obekväma saker men inte elakt och anklagande sett.
Jag tror att du behöver all psykolog hjälp och stöd som du kan få. Efter allt du gått igenom. Finns det samtalsstöd där du bor eller andra kvinnor som kommit ur en våldsam relation som kan stötta dig? Du får prata av dig och du ska absolut inte skämmas för det som hänt dig, det kan drabba den starkaste kvinnan också....
Om man har obearbetade sår så blir man ett lättare byte för våldsamma instabila omogna män.... som inte vet hur man får någon att stanna i förhållandet för att dem vill och inte bara är kvar för att dom inte vågar annat....
Att säga att någon är egoistisk och bara tänker på sig själv för att du vill avvakta att flytta ihop när du har barn varav en har nyligen fått en diagnos... och han har ju också barn.... det är ju lögn från hans sida men så länge argumentet biter på dig så är det så han beter sig, han klarar inte av att samtala som en vuxen om hur man får alla att trivas för att kunna bo ihop och att man jobbar på sin osäkerhet och pratar om sina och hanterar sin egna känslor istället för att kontrollera en annan människa.....en liten svag och feg person på insidan som du inte ska låta kontrollera dig.....han ska inte skrämma dig till lydnad...det är han själv som är den största egoisten.
Det är bättre och vara ensam än i en dålig relation......du kommer att klara detta! Kämpa på för det ÄR DU VÄRD!!!! <3 <3 <3 Fråga dina barn, för dom är du en av dom viktigaste!!
Kan din exman stötta dig trots att ni skilt er? För barnens skull, för att hjälpa dig ur detta som annars riskera att skada era barn annars... Jag tänker att du skrev att han var en bra man även om det inte höll mellan er....
Om du förklarar läget.....tror du att han kanske är mera förstående än din familj... hoppas din familj kan förstå också att han faktiskt är farlig....han kanske kan hjälpa till med att hitta en bostad t.ex. som du skrev om... som du har råd med..
Ta hand om dig!! En dag i taget! du klarar detta! Du är klok och förnuftig det märks och kom ihåg du är värdefulll!!! <3