Kvinnor i relation med män, hur är era män?
Vi har varit igenom himmel och helvete ihop och han sitter också på mycket bra egenskaper.
Trevligt att det funkar för dig.
Sen tänker jag att du får nog ha det i ett perspektiv när du hör eller läser om kvinnor som klagar på sina män att det är något "just då" som gör det, att där är problem. Det innebär ju inte att hela mannen är skit och att hela deras förhållande varit och är och kommer bara bli skit.
Ni har om jag förstått det rätt undvikit vissa vanliga fällor där bråk ofta kan uppstå om man bor ihop, mina barn och dina barn osv, ni har hittat en balans som passar er båda, tummen upp för det, underbart ju.
Å andra sidan har ni bara varit ihop i 1,½ år, och det är egentligen ingenting i jämförelse, jag hoppas ni kan njuta så här för resten av era dagar, men det kan ju också med tiden uppstå slitningar med yttre påverkan (andra eller annat som orsakar problem) eller mellan er två, det vet ju ingen. Jag hoppas ju inte det, men som jag förstår det som har ni inte gått igenom någon utmaning hitintills och då klart är allt guld, eller nära på.
Jag har också varit 1,½ år in i en relation och då tyckt han var drömprinsen och vi hade det så bra, inte visste jag vad som komma skulle, betyder inte att ni är starka ihop när motgångarna kommer, det är då det avgörs hur det hanteras och framförallt hur det löses och hur ni går vidare som ger den riktiga kvalitetskänslan i relationen, då kan vi snacka om drömprins.
Jag har ett ex som jag trodde då skulle vara drömprinsen men vi fick under relativ snabb tid seriösa problem och det var hur han hanterade dessa som fick mig att avsluta relationen. Jag vet om att han varit i förhållande där inget särskilt utmärkande hänt och därför trott att relationen är så stark, sedan hände där visst nåt, och då föll allt samman snabbt. Det är alltså de som blir utsatta för seriösa problem och som klarar av det, står samman sedan när allt är över, som för mig är de riktiga drömprinsarna, de riktiga bra och starka förhållandena.