tkisågildytebO skrev 2024-06-09 01:17:32 följande:
Det alla bortser från är, vad du har att erbjuda styr dina preferenser.
Visst ser vi skönheten och odjuret åt båda håll, men det är ju snarare undantag än regel. En man som uppfyller en stor del av de attribut och egenskaper man tillskriver vad vi skulle kunna kalla stereotypen av en riktig man, kommer ha högre krav på sin partner rent generellt. Samma sak med en kvinna.
Det är ju en ovanlig syn med en framgångsrik, bredaxlad man med tät hårväxt och tydlig haklinje som går och håller handen med en kutryggad överviktig kvinna. Och vice versa, man ser inte särskilt ofta motsvarigheten av kvinnan, smal midja, markerad byst och höfter, med ett bra jobb som går runt med en kort, fet, tunnhårig man. Varför? Naturens lag, vad vi än får för vittnesmål på ett forum bygger de på vad man själv har att erbjuda.
Är du fet och objektivt ful kommer du ha en lägre kravlista, sen kan ni tycka att jag är hemsk för att jag säger sanningen, men det ändrar inte faktum.
Så, vad tror man att man får ut av anonyma svar i en sån här tråd?
Det jag inte förstår är att om man är fet och ful, och träffar någon annan som också är fet och ful. Varför föröka sig? Snacka om att döma sina barn till samma skit som man själv fått uppleva.