Inlägg från: Anonym (Dags för sommar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dags för sommar)

Varför har vänsterfolk så låg tolerans för oliktänkande?

Det som skiljer vänstern och högern är att vänstern går i främsta ledet när det gäller tolerans/acceptans/liberalism. Det som sabbar denna världsbild och som gör det så förljuget är att det är väldigt tydligt vad man ska tycka och om man inte tycker som dom, så har man fel och ska motarbetas.

Högern hycklar inte på samma sätt.

Anonym (rädd) skrev 2024-06-07 18:43:20 följande:
    Jag blir faktiskt förvånad att det finns vänstermän som lever som de lär. De flesta vänstermänniskor jag känner brukar ha gott om pengar och lever ett borgerligt liv, men de är vänster för att det gör de moraliskt överlägsna andra människor.
    Vänsterfolk med pengar brukar väl handla om personer som vill skylta med sin moral och värdegrund.
    Anonym (SD förpestar internet) skrev 2024-06-07 20:36:40 följande:

Ja SD förpestar varenda Facebook grupp numera Rynkar på näsan
    Ibland undrar jag om det är hackade konton eller om det är verkliga personer bakom dessa, eller om det faktiskt är SDs trollfabrik som jobbar.

Från början trodde jag inte alls på dom övriga partierna men jag blir mer och mer övertygad om att man tagit privatpersoners namn och gjort SD konton av dom och skriver likvärdiga saker i varenda FB grupp.

En femtedel av Sveriges väljare är SD. Inte så märkligt alls att även dessa väljare hörs och syns.
Svar på tråden Varför har vänsterfolk så låg tolerans för oliktänkande?