Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hjälp, han slår mig SÅ hårt?!

Han kanske saknar sin pappa.

Är det bara dig och systern han slår, eller slår han pappa också? Kanske pappa är bättre på att sätta gränser?

• Tow2Mater

Han har ju en pappa. han saknar inte en fadersgestalt. Han saknar kanske sin pappa. Låt pappan vara en far, förminska inte pojkens fadersgestalt, inte konstigt om han agerar ut om du behandlar hans andra älskade förälder som något oönskat och värdelöst.

• Tow2Mater
    Spucks skrev 2024-06-09 08:03:29 följande:
    Vad är det för fel på dig?
    Vad är det för fel med dig? Vill du inte diskutera hur han har en pappa, som han kanske saknar i veckorna, medan mamma reducerar honom till en icke-fadersgestalt?
  • Tow2Mater
    Spucks skrev 2024-06-09 11:43:28 följande:
    Du är en av de värsta misogynister här på forummet ... i alla fall en av de få som vågar skriva under enkelanonymitet.
    Varenda gång det finns något problem med ett barn, är det, enligt dig, mamman som gör fel och pappan som är så underbart och lösningen. Även om pappan är den värsta skitstöveln.
    Som här: mamman är ensamstående med två barn, pappan bryr sig knappt om barnen, hon kämper med ett barn som uppvisar extremt beteende och det enda du kan göra är att - som vanligt - kläcka ur dig hur hemsk mamman är som tar den stackars och underbara pappan ifrån sitt barn.
    Dumheter. Om du har något att bidra med kan du ju diskutera ämnet, och inte gå i attack på mig. Ignorera mina inlägg om du inte vill diskutera. Som vi ser finns pappan med i bilden, så sluta tyck synd om sk stackars ensamstående mammor. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Tulip) skrev 2024-06-09 15:03:47 följande:

Angående pappan så har han själv valt att dra sig undan. När barnen väl är där skämmer han bort dom, men han pallar inte ansvaret. 

Anledningen till att jag tog upp att vi är separerade är för att jag tror att vi hanterar barnen väldigt olika. Jag är (av naturliga skäl eftersom dom är mest hos mig) mer uppfostrande. 

Det kanske blev övermäktigt med ett andra barn. Kan ni separera barnen inland och ta varsin så de får ett brake från varandra, om han kanske kunde ha ett barn en helg och det andra helgen efter? Så kan du fokusera på ett barn ensamt samma tid.
  • Tow2Mater
    Spucks skrev 2024-06-09 17:49:55 följande:
    Fina tipps. Då får vi väl förvänta sig att du följa dina uppmaningar i framtiden.
    Vad är det för fel på dig? Sluta hacka på mig. Jag gav tipset till TS att låta pappan vara den fadersgestalt han ju är, då han finns i bilden och inte saknas. Och sedan gav jag ännu fler tips. Men Du bara hackar som vanligt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 19:00:26 följande:
    Hur låter man någon som uppenbart inte vill, vara en fadersgestalt? 
    Vad menar du, han har ju barnen. Ett sätt jag föreslog skulle ju kunna vara att ha ett barn i taget. Om det blev för jobbigt med fler. 
  • Tow2Mater
    beli skrev 2024-06-09 20:02:52 följande:
    Och hon har ju tydligt svarat att han vägrar.

Det var efter mitt inlägg med förslaget, ja. 

Vill du mest hacka lite också, eller?

Svar på tråden Hjälp, han slår mig SÅ hårt?!