Inlägg från: Anonym (gammal kärring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gammal kärring)

Min syster frågar om min kille kan står som borgenär

Absolut inte.

Förutom att det alltid är blåst att baila ut folk som inte vet hur man handskas med pengar så har detta enorm potential att döda din relation med killen.

Hon är inte hans problem överhuvudtaget.
    Hon är inte ens ditt problem, hon är en vuxen människa som har valt att skaffa tre barn och behöver skärpa sig och ta ansvar för sitt liv.

Om hon jobbade tre olika jobb som min svärmor gjorde för att behålla huset efter skilsmässan från svärfar, en sån person hade jag kunnat hjälpa. Inte två vuxna som bara sitter på arslet och ber om lån.

• Anonym (gammal kärring)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2024-06-06 17:39:28 följande:

Jag tycker det är väldigt tråkig situation. Håller ju med alla andra att din kille inte kan stå som borgenär. Samtidigt måste det vara en otroligt pressad situation för din syster. Tycker du ska visa ditt stöd iaf, man behöver inte sparka på någon som är nere. 

Tyvärr kan inte "Mattias" stå som borgenär. Finns här för att prata om du behöver <3

Hur kommer det sig att dina andra syskon "lånar" och inte du? Vad tror du det beror på?

Men det heter inte bogenär, det heter BORGENSMAN, för helskotta! Det står i tråden!

Är människor helt obildbara idag eller? Det verkar så...
Svar på tråden Min syster frågar om min kille kan står som borgenär