Inlägg från: Anonym (Granbarr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Granbarr)

Fullt hus vs lugn och ro - hur kompromissa

Alla berörda parter får givetvis kompromissa.  Vilket jag ser som en självklarhet.  

Du har lika goda skäl som dom andra att inte kunna ha barnen hemma alla gånger.  Det är ju ingen skillnad från dom andra föräldrarna? 

Du måste sköta ditt jobb och då får både dina barn och andras ungar respektera det och följa regler. 

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (fritidsgården) skrev 2024-06-06 09:28:03 följande:
    Oftast är de inte så många, det bara känns så eftersom Barn 2 nästan alltid har med sig någon hem.

Vad jag vet är jag den enda föräldern som jobbar hemifrån på en regelbunden basis. De är inte bara här även om det känns så.

När vi pratar om saken så är barnet helt med på begränsningar av dagar/tider men när det kommer till kritan så funkar det inte.

Vi har sagt "efter 15 när fritidsklubben är öppen" och "varannan dag när den inte är det" men det har inte riktigt funkat, därav min fundering på vad som var rimliga kompromisser
    Exakt vad är det som inte funkar? Ett nej är ett nej och det är du som bestämmer det. Funkar det inte är det väl kanske du själv som brister nånstans? 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (fritidsgården) skrev 2024-06-06 09:37:28 följande:
    De dyker bara upp här och i och med att jag jobbar har jag ärligt talat inte möjlighet att handgripligen slänga ut barn och kompisar.
    Då är det dags att prata med deras föräldrar och att ni börjar bestämma att man måste ringa först och kolla att man får komma. 
    Dyker barnen upp ändå så får du ta besväret att faktiskt skicka hem dom när du märker att dom är där. Dom kan komma tillbaka senare.  Efter ett par såna gånger kommer även dina barn att fatta hur det funkar och det kommer inte vara lika kul längre att hänga " i smyg" 

Här får du helt enkelt finna dig i att vara lite tråkig vuxen och säga nej. 
Svar på tråden Fullt hus vs lugn och ro - hur kompromissa