• Anonym (Mia)

Fullt hus vs lugn och ro - hur kompromissa

Du skriver att det finns praktiska orsaker till att de inte kan vara hos de andra kompisarna. Men det finns ju även praktiska orsaker till att de inte kan vara hos er. 

Att sätta upp begränsningar för vilka dagar/tider ditt barns kompisar kan vara hos er tycker jag låter som ett bra förslag. 

Och skaffa något att värma källarrummet med när det behövs. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (fritidsgården) skrev 2024-06-06 09:28:03 följande:
    Oftast är de inte så många, det bara känns så eftersom Barn 2 nästan alltid har med sig någon hem.

Vad jag vet är jag den enda föräldern som jobbar hemifrån på en regelbunden basis. De är inte bara här även om det känns så.

När vi pratar om saken så är barnet helt med på begränsningar av dagar/tider men när det kommer till kritan så funkar det inte.

Vi har sagt "efter 15 när fritidsklubben är öppen" och "varannan dag när den inte är det" men det har inte riktigt funkat, därav min fundering på vad som var rimliga kompromisser
    Det kanske behövs större tydlighet. Att det funkar att de er hos er ibland, trots att du jobbar, kan vara för otydligt. Bättre att säga att du jobbar och då kan ni inte ha gästande barn hemma. Punkt.

De har ju fritidsklubben att vara på, så det är ju inte som att du sätter någon på pottkanten. Och när fritidsklubben är stängd antar jag att de andra föräldrarna har semester eller har ordnat det på annat vis och att de inte räknar kallt med att barnen är hos er.
Svar på tråden Fullt hus vs lugn och ro - hur kompromissa