Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Vilken bil ska man köpa, hybrid eller snål bensinare?

Ägde nyligen en hybrid (el) själv, ca 7 år gammal. Bytte till en Golf kombi.
    Hybriden fungerade absolut utan problem fortfarande bytte endast in den pga jag haft den så länge och ville ha något nytt.
    Valet föll på en bensinare pga priserna på de hybrider jag kan tänka mig är så otroligt dyra I nypris och jag vågar faktiskt inte köpa en begagnad (än) när man inte vet hur länge batterierna kommer att hålla. 

• Anonym (T)
    AndreaBD skrev 2024-06-05 13:09:25 följande:
    Så du sålde den för att det är risk att batterierna kommer att bli sämre. Vad var det för märke då? Det verkar som om det kan vara väldigt olika. Toyota "skryter" om att det aldrig blir såna problem med deras, men de vill förstås inte heller ge mer än 5 års garanti på el-batteriet. Det kan förlängas med service, men jag har ju kollat bland såna som är 6 - 10 år gamla , och där har man i regel ingen garanti. Vissa ger väl 8 år. 

Först var det diesel-bilar som folk gjorde sig av med - min man vill inte att vi köper en sån, han räknar med att det kan bli förbud snart. 
    Nej, i huvudsak för att jag tröttnat/behoven förändrats. Ville gärna ha en kombi och dragkrok. En Hyundai hade jag tidigare och har som sagt varit otroligt nöjd med den. 
Svar på tråden Vilken bil ska man köpa, hybrid eller snål bensinare?