Xenia skrev 2024-06-07 00:50:20 följande:
På vilket sätt kommer killen undan? Hon gjorde slut med honom, vad mer kan hon göra?
Ditt svek mot din syster år så stort så du kan inte räkna med att hon ska förlåta och glömma direkt, även om det vore bekvämast för dig.
Vad tycker du att hon skulle ha sagt till er mamma som förklaring till att hon kastar ut dig? Skulle hon hittat på en lögn för att skydda dig? Du är inte värd att skyddas och inte värd att ljuga för mamma för. Det kallas inte allt "skvallra", ni är inte barn längre och det handlar inte om att hon skvallrat om att du stulit mammans chokladgodis. På vilket sätt är det fegt?
Gör man sådant som du gjort så har det konsekvenser. Tänk efter före nästa gång, är det värt detta? Var knullet med hennes kille värt det?
Du kallar gärna både din syster och din mamma för fula saker som "elak" resp "jobbig käring", men dig får man inte kalla saker? Du har en jävla dubbelmoral.
Om din mamma är jobbig så beror det säkert på att du är jobbig. Du låter genomsjälvisk. Du har svikit din syster på det grövsta men du ångrar dig inte på riktigt. Då skulle du insett att du bara får vad du förtjänar. Det enda du ångrar är att du åkte fast. Vad hade hänt om ni inte åkt fast? Jo, ni hade förstås gjort om det så fort ni fått chansen.
Ja, hon har inte sagt direkt till honom att han är ett svin & äckel mm. Det har hon sagt flera ggr till mig att jag är.
Hon straffar mig rejält hade önskat att hon inte kom på oss.
Hon kunde ha ljugit eller bara sagt till morsan att det är bara mellan oss. Som sagt full = kåt = knulla. Jag är inte den ända som gör det i fyllan tyvärr var knullet ett misstag.
Men det beror väl på vad man blir kallad för? Jag kallar dom inte för svin, äckel, kräk mm. Det kallar min surra mig just nu och det är väldigt ohyfsat av henne. Om hon bara kalla mig för skitstövel eller liknade så skulle jag tagit det, men nu är hon bara hård.
Jag är inte jobbig men orkar inte hennes tjat att plocka iordning . Bor man hemma så är det föräldrarna som plockar iordning oavsett hur gamla deras barn är.