• Mia04

Har legat med min systers kille

Anonym (Jag också) skrev 2024-06-05 04:35:26 följande:

Ja TS, vi har alla varit unga och dumma. Flera av oss har gjort helt idiotiska saker. Jag grälade med mina föräldrar, valde att  liftade till en kompis, fick lift med en inte så trevlig man. Han vill ha - betalt- för liften. Jag slapp inte undan. Jag fick alltså ta konsekvenserna av mitt Idiotiska beslut att lifta. Sedan fick jag gå hem till mina föräldrar, berättade aldrig vad som hänt, eller anmälde. Det gjorde man inte på den tiden. Då var det alltid flickans fel. Jag gissar att flera av de som svarar dig och skulle ha något att berätta. 

Med det sagt du är 19 år, alltså myndig. Du måste nu ta konsekvenserna av dina handlingar. Konsekvensen är att du inte längre får bo hos din syster. Du säger att om din syster verkligen älskat dig så skulle hon inte kastat ut dig. 

Dina alternativ till boende är alltså att flytta hem till din mamma och stå ut med hennes tjat. Eller bo kvar hos din syster och se henne må dåligt av behöva se dig varje dag. 

Du behöver ta ett vuxet beslut här, din syster behöver få lugn och ro, utan att behöva bli påmind om sveket hela tiden. Även hon behöver få gå vidare, de kan hon inte när din närvaro påminner om det. 

Flytta hem till mamma, stå ut med hennes tjat. Vad tjatar hon om förresten? Sedan ser du till att skaffa dig ett eget boende så snart du kan. Går du fortfarande i gymnasiet då slutar du snart. Skaffa jobb och egen bostad. Flytta dit där där det är möjligt. 

Handlingar får konsekvenser, det är den hårda läxan här. Du förlorade din systers förtroende och din bostad. Din syster förlorade en pojkvän och tilliten till sin syster. Jag är övertygad om att hon fortfarande älskar dig, men hon står inte ut med att ha dig i sin närhet längre. Med tiden kommer ni förhoppningsvis få en bra relation igen. Det beror på om du tar ett vuxenansvar här.
    Lycka till i livet, även detta kommer att gå över. Tufft nu men kommer att klara det, man gör faktiskt oftast det.

Jo, men känner att det svider också att ta konsekvenserna. Även om det inte är samma sak men varje gång jag har gjort något hyss eller dylikt  så stöttade alltid syrran mig och tog på sig skulden istället. med sagt så har jag aldrig behövt ta konsekvenser för hon skydda mig. Men nu så slänger hon ut mig och man känner sig så liten och ensam.

Morsan tjatar att ma. Ska plocka iordning hjälpa till städa
    och laga mat mm. Jag vet självklart ska man egentligen göra det men hemma hos mamma är jag nog en riktig latmask som hon tjatar ständigt. Jag gillar när jag typ får en ( spark i baken) för då blir jag tvärtom och blir ännu mera tjafs.

hur lång tid ska jag vänta på syrran? Jag skulle göra vad som helst för att det skulle bli som vanligt igen
  • Mia04
    Lynx123 skrev 2024-06-05 06:38:09 följande:

Gärningar har konsekvenser.

Jasså?
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-05 06:38:10 följande:
    Nja jag vet inte om jag var så speciellt mogen som ung faktiskt. 
    Jag tycker inte att ligga med någon annans kille/man som man känner har någonting med mogenhet att göra överhuvudtaget....
    Det finns många i din ålder och yngre t.o.m som aldrig skulle kunna göra en sån sak.
    Sen finns det vissa människor som kan göra sånt hur unga eller hur gamla dom än är.. Så igen ditt beteende har inget med din ålder att göra..

Däremot alkohol..Nej ok du behöver inte ha något större alkoholproblem för den sakens skull, men du skrev ju själv att du hoppade i säng med killen pga att du hade druckit för då slutade hjärnan funka och du lät annat styra..
    Då låter det ju som om du åtm kan få problem när du väl dricker...

Ja visst kan man göra fel det har väl alla gjort, men detta var väl inte bara ett "litet fel" !? Ett litet fel skapar inte stora konsekvenser.

Jag tänkte mest på att om du ville ha tillbaka din syrras förtroende, kanske att sluta dricka i hennes närhet åtm kunde vara ett sätt..
    Sen känner ju inte jag din syrra och det kanske inte spelar henne någon roll om du slutar dricka i hennes närhet eller inte, men det är väl bara att fråga om det har någon betydelse..

Jag skulle aldrig hamna i en sån situation. men rent hypotetiskt så skulle min syrra ha sagt att jag skulle få välja mellan henne och alkoholen.. 
    Så du menar att jag mer ha ett äckligt beteende? så om jag slutar dricka så förlåter min syster mig?
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-06-05 07:35:11 följande:
    Du skriver att din syster alltid varit där för dig.
    Och då väljer du att svika din syster å det grövsta.
    Du har ingen  rätt att skuldbelägga din syster i denna soppa.
    Ja du skuldbelägger din syster när du skriver "men om hon någonsin har älskat mig så borde hon inte sparka ut mig".
    Du visade ju ingen kärlek till din syster när du valde att knulla hennes kille. Ung och dum är inget kotr du kan använda dig av. Ta konsekvenserna av dina handlingar i stället.

Nej att straffa dig gör henne inte lyckligare, men det är på tiden att du lär dig att ta konsekvenser av dina egna handlingar. En del av konsekvenserna för ditt svek är nu att din syster inte vill ha dig boendes hos henne.

Att hålla du tjatar om att du är "ung och duim" som du gör i dina poster säger en hel del om att du vägrar att ta ansvar för dina handlingar i grund och botten, och inte vill ta ansvar för var du har gjort...
    Tro mig jag känner mig som en skitstövel. jag har nog aldrig behövt ta konsekvenser tidigare då syrran har tagit på sig skulden av mina tidigare hyss och dylikt.Men detta är en helt annat sak och jag har svårt att hantera detta
  • Mia04
    Anonym (Fråga) skrev 2024-06-05 07:58:24 följande:

Hur var han då?

Bra
  • Mia04
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-05 08:09:26 följande:
    Och hon lät dig bo hos henne, stort av henne.
    Hur tackade du henne?
    Detta får du bära och ta ansvar för själv.
    Man kan inte skylla på ung och dum.
    Vad ska jag skylla på då? Nej, hon har sagt vilken dag jag måste vara ute sedan slänger hon ut mig. Vad ska jag då tacka henne för?
  • Mia04
    Anonym skrev 2024-06-05 09:40:33 följande:
    Ja. Och just den här gärningen fick konsekvensen att du åker ut. Det kan du inte göra något åt.
    Du gjorde själv avvägandet "vinning mot konsekvens" och valde att vinningen kändes större samt accepterade konsekvensen.
    Det kan du ju inte ångra nu. Du valde själv.

Du ska helt enkelt UT och det är ditt eget ansvar att bli av någonstans. Det är ju inte att "trycka ner" eller något annat löjligt. Det är bara objektiv, neutral fakta.
    som sagt jag har gjort fel men ångrar. Borde förtjäna en andra chans.
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-05 09:49:54 följande:
    Jag menar att det låter som om du gjorde det du gjorde pga att du hade druckit.

Eller skulle du ha legat med hennes kille om du hade varit helt nykter?

Jag vet ju inte om din syrra förlåter dig om du låter bli att dricka hemma hos henne eller i hennes närhet..Men hon kanske lättare skulle förlåta dig då. 
    Helt ärligt vet jag inte. Det kanske skulle kunna
    hända öven som nykter.Men hopps att det var pga alkoholen 
  • Mia04
    Anonym (69"-man) skrev 2024-06-05 11:57:32 följande:
    Konsekvser har ju inget med vad du vill att göra.

Jag måste säga att utvecklingspotentialen för ditt intellekt fascinerar mig. 
    Du snackar skit
  • Mia04
    Goneril skrev 2024-06-05 12:04:38 följande:

"Ung och dum" är det återkommande mantrat i tråden. När jag läser det TS skriver, till exempel att hon betraktar mammans högst rimliga krav som "tjat", får jag en annan bild. Att dessutom hoppa i säng med svågern och på allvar tro att ett "förlåt" skulle ställa allt tillrätta är inte bara dumhet utan tyder på något annat, diagnos av något slag.                                                                                                                                                                      Om nu TS lider av en lindrigare funktionsnedsättning är det ju väldigt illa att svågern utnyttjat den, den största skulden här vilar på honom. Han ska inte dricka sprit med någon som uppenbarligen inte har fullt förstånd, det borde han hålla sig för god för. Nu har han fått ta konsekvenserna av sitt handlade och blev utkastad med huvudet före.                                                                                                                                                                         Nu är systerns äktenskap i spillror och TS hemlös i det närmaste. Hon får väl böna och be "morsan" om husrum mot att hon utfäster sig att storstäda och fortsättningsvis dela hushållsarbetet, såsom en myndig person förväntas klara av, det vill säga om inte en diagnos är ett faktum. I så fall behöver TS boendestöd och en bostad genom kommunens försorg.                                                                                                                               Ponera att TS är normalbegåvad och just lämnat gymnasiet, förhoppningsvis med godkända betyg i alla ämnen. Hon ska då börja plugga på högskola och där handlar det om eget ansvar för studierna, det är inte som på gymnasiet. Att sköta sig i fortsättningen i alla avseenden är ett sätt att bli tagen till nåder i släkten, om inte en diagnos kräver andra åtgärder förstås.                                                        

Jag har aldrig sagt att bara förlåt ska ställa allt till rätta. Dessutom känner du inte min morsa så du har ingen aning. 

Du snackar så otroligt dumt så kommer inte svara på resten.

Svar på tråden Har legat med min systers kille