EnAnonumius skrev 2024-06-05 01:32:33 följande:
Jag har aldrig begärt att ska tänka som en typ 40åring.
Och jag kan säga att du har rätt att du är ung och dum. För den största dumheten du gör är att du inbillar dig själv att du lärt dig läxan.
När alla dina svar du ger i tråden bevisar just på motsatsen.
Mia04 skrev 2024-06-05 00:34:26 följande:
Ja, jag kan förstå att min syster tycker att det är grisigt och att vi hr betett oss grisigt. Inget jag är stolt över men jag kan inte ta hela skulden själv heller. Då jag inte var ensam.
Jag har inte vart otrogen det är ju hennes kille som var. Men klart att jag förstår att jag har sabbat en del och att hon inte litar på mig just nu. Men jag kommer ju aldrig göra så igen. jag skäms och känner mig som en skit men det som är gjort är ju gjort. Jag måste kunna vinna tillbaka hennes förtroende igen.
Jag tror inte på att det är bra att slänga ut mig. Tror inte hon mår bättre över det heller egentligen.
Som sagt jag är ung och mognar fortfarande. Men nära släktingar ska inte ge sådana konsekvenser
Ingen har sagt att du skall ta egenansvar för att du och din syrras ex knullade varandra. Det vi säger är att du skall växa upp och ta ansvar för DINA handlingar och du kan inte anse att din syster skall ha dig kvar bondes hos sig, efter ditt svek.
Nej ingen säger att du har varit otrogen. Det folk säger är att du har svikit din syster. För det är ett govt svek att knulla med sin systers pojkvän, även om det är killen som begick otroheten.
Om du vill vinna tillbaka din systers förtroende igen, så respekterar du hennes önskan om att du flyttar ut från henne och så får du börja om från början igen med att vinna tillbaka hennes förtroende.
Vad DU tror är skit samma i detta sammanhanget. Din syster har rätten att välja själv vad hon anser är bra och inte bra. Hon har valt att anse att du inte skall bo kvar. Du har svikit henne hårt, och nu visar du ett stort prov på direkt respektlöshet mot din syster också genom att du vill ha förslag på hur du skall kunna bo kvar hos henne.
Ja du har en hel del mognad kvar det har du rätt i, och en del av mognaden är att vissa saker är oförlåtliga, även om man är nära släkt.
Ja, som sagt jag är ung & dum. Jag tycker att jag har lärt mig läxan och det återstår att se. Att ni äldre kallae mig omg och att jag ska växa upp tar jag med en klackspark. Då ni förmodligen vill trycka ner och att ni vill att jag ska känna mig omg.
Jag vet mycket väl att jag har svikit min syster grovt och jag vet inte om hon kan lita och förlåta mig igen. Men jag hoppa det för jag älskar henne och hon har alltid funnits där för mig. Jag skäms verkligen men samtidigt om min syster någonsin har älskar mig så borde hon inte sparka ut mig.
Jag vet ingen behöver kalla mig för elaka saker för det har redan min syster gjort flera ggr efter det.
jag accepterar att hon ledsen, arg och känner sig sviken av mig. Men att straffa mig gör inte henne lyckligare