Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

    Har legat med min systers kille

    Mia04 skrev 2024-06-04 23:20:37 följande:

    Det är svårt att få en egen lägenhet och det vet hon också om. Hos mina vänner kan jag bara bo enstaka dagar då dom själva bor väldigt litet eller hemma fortfarande och hos morsan funkar det inte så bra. 

    Jag skäms men kan inte får det ogjort heller


     


    Du kan inget göra. Vill inte din syrra ha kvar dig i lägenheten efter ditt svek mot henne, genom att knulla hennes kille, så får u packa väskorna och lämna.

    Så det du ska göra är att packa ned som är ditt och lämna hennes lägenheten.  Kan du inte bo hos någon av dina vänner utan det finns bara er mamma kvar att bo hos, så får du bo där då.
    Att du "inte tål din morsas tjat" är inte din systers problem.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-04 23:25:15 följande:
    Vi är syskon och har alltid vart nära varandra. Man slänger inte ut någon få om inte man har ett boende.

    klart att jag skäms men det hjälper inte just nu
     Lägg inte ansvaret på din med snyftvalser om "hur nära ni har varit varandra".
    Och det är ju du som har sabbat er nära relation med att knulla hennes kille.

    Se så väx nu upp och ta ansvaret för dina handlingar och att du valde att sabba eran "nära relation".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-04 23:38:17 följande:

    Har gör så jag nner mig stressad och har ju inget eget. Så hon har typ slängt ut mig och det är riktigt illa.

    Hur kan jag få det ogjort? Men vidrigt beteende har jag inte. 


    Vi har alltid var nära varandra så du finns det en chans att hon förlåter mig?

    Men vad vinner hon på att jag ska må riktigt piss? Jag gör redan det, men att hon ska hoppas att jag lider är ju omg och elakt. 


    Jag har lärt mig läxan och kommer aldrig göra något sådant igen


    Nej du har inte lärt dig "läxan".  Hade du lärt dig läxan så hade du inte resonerat så omoget och dumt som du gör här.

    Jo ditt beteende är vidrigt riktigt vidrigt faktiskt. Det är ett vidrigt beteende att knulla med sin syrras kille.

    Du inser ju inte att du själv har sabbat din och syrrans "nära relation" med din otrohet.

    Nej det är inte riktigt illa alls att hon slänger utan dig. Det är riktigt att göra så, och om du hade lärt dig "läxan", så hade du insett det också själv.

    Väx nu upp och inse att det handlar inte om att "enbart" att få dig att må riktigt illa. Det handlar om att din syster inte vill bo ihop med dig längre då du har svikit henne på ett av de grövsta sätten, varför skall hon behöva ha dig boendes då hos henne och att hon skall må dåligt på daglig basis? 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-04 23:49:24 följande:
    Ja, determinerat ju sista alternativet. Men att man slänger ut sin egen syster som man är nära, svider. Hon vet hur dåligt jag har mått över morsans tjat
    Hur kan du hävda att ni är nära varandra (fortfarande) när du har svikit henne på ett av det mest grövsta sätten, man kan göra som syster? D.vs knulla hennes kille?

    Hon har ingen skyldighet (inte ens moralisk), fast ni är syskon, att låta dig bo kvar efter ett sådant svek.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man kan ju hoppas) skrev 2024-06-04 23:53:42 följande:
    Har det inte? Tror du att en kille som inte är skadad av porrkonsumtion skulle sätta på sin flickväns syster? Det är ett enormt tabu och även om man så är en elak sadistisk jävel så förstår man att det är att skada alldeles för mycket att ha sex med sin flickväns syster, man kan sabba deras relation för livet på det sättet. Det är att gå för långt. Något har fått honom att ignorera den spärren man naturligt har annars. Även en elak sadistisk jävel har den spärren. Detta något tror jag är porr som ofta pushar just sådana här scenarior och tar bort de spärrarna.

    Vad du har för ursäkt vet jag inte och vill nog helst inte ens spekulera i.
    Kan folk sluta att skylla allt på porren?

    Det förekom ofta också på den tiden när porrsurfande bestod av att killarna sprang runt i skogen och läste porrtidningar, som var gömda i ihåligheter i träd, eller det fanns på olika dass med trasiga tak.

    Man kan inte hålla på att skylla allt på porren och att det är påverkan av porren´som gör att man ignorerar spärren. 

    Det går an hos individen, då det finns ju gott om killar//tjejer( som har kvar sin spärr trptrs mycket porrsurfande.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man kan ju hoppas) skrev 2024-06-05 00:22:00 följande:
    Allt går inte att skylla på porren, men just det här går nog att skylla på porren. Det är ett typiskt porrscenario som brukade vara sjukt och tabu men numera är mainstreamporr. 

    Det förra tabut under porr i skogen tiden och upp tills rätt nyligen var sjuksköterska, präst, hushållerska, elev med lärare, chef med sekreterare, sex med trädgårdsmästaren, bilmekanikern och bibliotekarien. Inte det här. 
    Suckar.. Bara för att olika tider hade sina olika  "vanliga scenariot" i porren hör inte hit faktiskt.
    Så vad har det med saken att göra med det jag på¨talade för dig om syskon som sviker  sina syskon genom att nuppa med deras pojk-/flickvänner?

    Det var ganska så vanligt ändå att syskon kunde knulla med sina syskons pojk-/flickvänner förr i tiden också...
    Men det var ju som du skriver inte alls något scenario man hade i porren "förr i tiden". Så du kan ju fundera på det, man hade ju knappast porren som trigger på detta med att bedra sin syster. Ändå var det faktiskt inte så ovanligt "förr i tiden". Fundera nu på det en smula. Kan ju säga så här, att läser man mycket gammal litteratur (icke porr litteratur) så kan man också se att det har förekommit med att syskon har haft sex med brorsans/syrrans make/maka.

    Så nej det går inte att skylla på porren.. Bara önsketänkande från folk att man skulle kunna göra det.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-05 00:34:26 följande:
    Jag är 19 år du kan inte begära att jag ska tänka som en tex 40 åring. Enligt mig så har jag lärt mig läxan men har kanske mer att jobba på då det gäller mogenhet. som sagt ung & dum.
    Jag har aldrig begärt att ska tänka som en typ  40åring.

    Och jag kan säga att du har rätt att du är ung och dum. För den största dumheten du gör är att du inbillar dig själv att du lärt dig läxan.
    När alla dina svar du ger i tråden bevisar just på motsatsen.
    Mia04 skrev 2024-06-05 00:34:26 följande:
    Ja, jag kan förstå att min syster tycker att det är grisigt och att vi hr betett oss grisigt. Inget jag är stolt över men jag kan inte ta hela skulden själv heller. Då jag inte var ensam.

    Jag har inte vart otrogen det är ju hennes kille som var. Men klart att jag förstår att jag har sabbat en del och att hon inte litar på mig just nu. Men jag kommer ju aldrig göra så igen. jag skäms och känner mig som en skit men det som är gjort är ju gjort. Jag måste kunna vinna tillbaka hennes förtroende igen. 

    Jag tror inte på att det är bra att slänga ut mig. Tror inte hon mår bättre över det heller egentligen.

    Som sagt jag är ung och mognar fortfarande. Men nära släktingar ska inte ge sådana konsekvenser 
    Ingen har sagt att du skall ta egenansvar för att du och din syrras ex knullade varandra. Det vi säger är att du skall växa upp och ta ansvar för DINA handlingar och du kan inte anse att din syster skall ha dig kvar bondes hos sig, efter ditt svek.

    Nej ingen säger att du har varit otrogen. Det folk säger är att du har svikit din syster. För det är ett govt svek att knulla med sin systers pojkvän, även om det är killen som begick otroheten.
    Om du vill vinna tillbaka din systers förtroende igen, så respekterar du hennes önskan om att du flyttar ut från henne och så får du börja om från början igen med att vinna tillbaka hennes förtroende.

    Vad DU tror är skit samma i detta sammanhanget. Din syster har rätten att välja själv vad hon anser är bra och inte bra. Hon har valt att anse att du inte skall bo kvar. Du har svikit henne hårt, och nu visar du ett stort prov på direkt respektlöshet mot din syster också genom att du vill ha förslag på hur du skall kunna bo kvar hos henne.

    Ja du har en hel del mognad kvar det har du rätt i, och en del av mognaden är att vissa saker är oförlåtliga, även om man är nära släkt. 

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-05 03:52:11 följande:
    Jag vet mycket väl att jag har svikit min syster grovt och jag vet inte om hon kan lita och förlåta mig igen. Men jag hoppa det för jag älskar henne och hon har alltid funnits där för mig. Jag skäms verkligen men samtidigt om min syster någonsin har älskar mig så borde hon inte sparka ut mig. 

     


    jag accepterar att hon ledsen, arg och känner sig sviken av mig. Men att straffa mig gör inte henne lyckligare


    Du skriver att din syster alltid varit där för dig.
    Och då väljer du att svika din syster å det grövsta.
    Du har ingen  rätt att skuldbelägga din syster i denna soppa.
    Ja du skuldbelägger din syster när du skriver "men om hon någonsin har älskat mig så borde hon inte sparka ut mig".
    Du visade ju ingen kärlek till din syster när du valde att knulla hennes kille. Ung och dum är inget kotr du kan använda dig av. Ta konsekvenserna av dina handlingar i stället.

    Nej att straffa dig gör henne inte lyckligare, men det är på tiden att du lär dig att ta konsekvenser av dina egna handlingar. En del av konsekvenserna för ditt svek är nu att din syster inte vill ha dig boendes hos henne.

    Att hålla du tjatar om att du är "ung och duim" som du gör i dina poster säger en hel del om att du vägrar att ta ansvar för dina handlingar i grund och botten, och inte vill ta ansvar för var du har gjort...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-05 08:49:36 följande:
    Men jag vill inte att min syster ger mig konsekvenser för mitt handlade 
    Din vilja är helt betydelselös i sammanhanget.
    Mia04 skrev 2024-06-05 09:15:14 följande:
    Vad ska jag skylla på då? Nej, hon har sagt vilken dag jag måste vara ute sedan slänger hon ut mig. Vad ska jag då tacka henne för?
    Du ska inte skylla på något, faktiskt.. Det är bara patetiskt av dig att försöka skylla på "ung och dum".

    Du skall ta konsekvenserna av din handling och så skall du tacka din syrra för att hon har låtit dig bo där.

    Du har svikit din syrra mycket grovt ta ansvar för ditt beteende och ta konsekvenserna för dina handlingar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-05 23:21:54 följande:
    som sagt jag har gjort fel men ångrar. Borde förtjäna en andra chans.
    För att man skall förtjäna en andra chans så skall man också visa att man är beredd att stå för sina handlingar och ta konsekvenserna av sitt dåliga beteende.

    Fast du vill ju inte ta konsekvenserna för vad du har gjort, det har du själv skrivit. Och när du inte vill ta konsekvenserna för din handling då förtjänar inte du en andra chans heller.

    Bevisa att du förtjänar en andra chans genom att ta konsekvenserna för vd du gjort.

    Ung och dum är en sak, dock så finns det gränser för vad man kan skylla ifrån sig på "ung och dum".  Man kan ju undra hur du som 19åriung inte fattar att syrrans kille är ingen man knullar med. Till och med 14åringar fattar det.

    Även om du drack så är det ingen förklaring eller ursäkt. Du ansvara för hur mycket du dricker och du ansvarar också för dina egna handlingar under fyllan.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Har legat med min systers kille