Inlägg från: Anonym (stor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stor)

Symtom o erfarenhet av lindrig vattkoppor?

pandarinen skrev 2024-06-04 21:54:39 följande:
    Symtom o erfarenhet av lindrig vattkoppor?

Hej! Lillkillen 4 år lekte med en kompis, dagen efter började kompisen få utslag, vattkoppor. Kompisen hade i sin tur lekt med en vän visade det sig som hade vattkoppor för 2 veckor sedan.
    min lilla kille fick ett rött utslag redan 8 dagar och senare på dag 10 hade han 17 prickar på ryggen. prickarna har spridit sig vidare, sju på bröst/mage och sju på hals/kinder.
    men, det är bara som små upphöjda prickar, några har små sårskorpor. Men jag ser inga blåsor/. i övrigt mår han som vanligt, förutom att utslagen kliar men han är duktig och kliar inte på dem. ?För det får man inte? säger han :)
    hur lindrigt kan vattkoppor vara? 

Min son hade ungefär såsom du beskriver. Lite prickar, klåda, men inte så farligt. Ingen feber eller liknande, utan var pigg och aktiv som vanligt. Han var precis 4 år också. Så visst kan det vara så!

Hans lillasyster hade samtidigt, hon var då ca ett år gammal. Även hon var lindrigt sjuk, ingen feber eller så. Men hon fick enormt mycket mer prickar, blåsor, och kliade nästan sönder sig. 
Svar på tråden Symtom o erfarenhet av lindrig vattkoppor?