Inlägg från: Hkat |Visa alla inlägg
  • Hkat

Får det gå till såhär på fritids?

Jag kommer och ska hämta min 10-åring igår på fritids. Det har varit final i en talangjakt som några av barnen anordnat. Min dotter (eller hennes kompisar) vann inte och var såklart besvikna. Vann gjorde juryns närmaste kompisar. 

När vi går därifrån lägger jag märke till att juryn och de som vann äter glass. 

När vi kommit hem ringer jag fritids för att fråga om glassen och får då veta att juryn frågat om de fått ge ett pris till de som vann. Varpå fritids ger pengar ur fritidskassan och skickar iväg tjejerna till affären. Men det var inte bara pristagarna som åt glass, det gjorde även juryn. Med andra ord betalar fritids för att 7 av 90 elever ska få glass. 

Vad tycker ni om det här? Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Får det gå till såhär på fritids?
  • Hkat
    Anonym (Ninni) skrev 2024-06-04 19:56:54 följande:

Vad sade personalen om det som hänt? Förstod de att juryn och juryns bästisar lurat till sig glass? Och försvarade de det i så fall eller förstod de att de gjort ett misstag?

Så länge personalen insett att det blev fel tycker jag inte att du behöver göra mer. 

Personalen som godkänt visade ilska och ville skylla ifrån sig men sa samtidigt att hen gjort fel. 

På så sätt känns det bra, att hen fattar att det blev knasigt. 

Å andra sidan är det aldrig roligt att påpeka fel, särskilt inte när fritids varit bra. Men nu särbehandlades 7 tjejer på ett sätt som inte är okej. 
  • Hkat

Till saken hör att jury+vinnare är ett gäng tjejer som gärna ser sig själva som förmer än de andra. Ni vet de där osäkra tjejerna som ska härska över andra. 

Kan berätta om scenen när jag klev in på fritids efter talangjakten.

I köket står jury + vinnare och äter sandwich, så det var ingen sketen isglasspinne heller. Städar upp konfetti, bord och stolar gör några andra stackare som varken har uppträtt eller varit i juryn. Juryns "tjänare " typ. Det är DEN typen av tjejer. 

Svar på tråden Får det gå till såhär på fritids?