Inlägg från: Anonym (EM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EM)

Otrogen = Offer ???

Anonym (Talman) skrev 2024-06-05 14:35:46 följande:
    Vi är väl alla offer för omständigheterna, ödet eller vad man kallar det. 
    Man kan till och med vara offer för sin egen dumhet.

I TS tråd-start tar hen upp att De som varit otrogna ofta vill förklara eller ursäkta sitt handlande. Vad ska de annars göra? Hur vill den bedragna att bedragaren ska agera? 

Man vill inte ha förklaringar eller ursäkter, vad vill man ha?

Ibland säger man att man vill ha bevis för bedragarens ånger. Vad kan bevisa ånger?

Vore intressant att få svar på dessa frågor

Man vill ha ärligheten till varför det skedde, inte någon usel ursäktande lögn. De flesta som ber om ursäkt ljuger ändå bara för att skydda sig själva. 

Sen vill man ha beskedet av personen ifråga, så man som alla andra vuxna personer får göra sitt eget val om man vill stanna eller inte.

• Anonym (EM)

Jag förstår inte hur otrogna tänker. 
    Oftast är de otrogna för att de får för lite sex eller för trist sex.
    Hur tänkte de att en otrohet skulle hjälpa förhållandet med det?
    När det uppdagas lär den bedragna vilja ha ännu mindre sex, om ens sex överhuvudtaget ! Under förutsättning att denna öht stannar!

Om det leder till separation vore det ju bättre att avsluta innan man är otrogen?
    För om paret har barn så blir det mycket svårare att samarbeta efter en otrohet.
    Det enda man åstadkommit är att slösa bort varandras dyrbara tid. 

• Anonym (EM)
    Anonym (Social chameleon) skrev 2024-06-07 21:29:50 följande:
    Jag hade inte den åsikten från början, saker kan ändras genom livet vet du.

Återkom när du varit i samma relation i 25 år och undrar om du står ut 25 år till.

Om det är så illa att man undrar om man kan stå ut i 25 år till så är det väl dags att skiljas? Ett förhållande ska skänka en glädje och harmoni och inte en känsla av att inte stå ut. 

Varför ska man ens behöva stå ut 25 år till? Vi lever inte på den tiden då det var förbjudet att skiljas?

Jag har för övrigt varit i samma förhållande i 28 år, och jag skulle aldrig stanna om jag inte stod ut,

• Anonym (EM)
    Anonym (yes) skrev 2024-06-11 02:05:47 följande:
    Jag skulle snarare vilja påstå att det är väldigt lätt att förstå hur otrogna människor tänker. De tänker egoistiskt och skiter fullkomligen i vem som drabbas bara de får som de vill.

Samma egoistiska mentalitet genomsyrar ju allt i deras sätt att tänka och beteende.

Man vill kunna ha både sin partner och andra

Man vill kunna svika och ljuga utan att få kritik för det

Blir man påkommen vill man bli förlåten rakt av

Blir man inte förlåten skyller man det på sin partner, relationen eller vad som helst som pekar bort ifrån en själv.

När man är otrogen så behöver man inte tänka på hur ens otrohet kommer påverka sin partner och sina barn då är varken familj eller barn speciellt viktiga. Men när man blir påkommen så blir barnen och familjen helt plöttsligt jätteviktiga och man måste såklart bli förlåten "för barnens skull".

Allt ska hållas hemligt för barnen oavsett deras ålder så man slipper stå för hur man svek dem.

Man förväntar sig kunna ha en fin relation som skilda trotts att man svek sin familj
    Spot on! Solig
Svar på tråden Otrogen = Offer ???